Telefon stulen in Indien, behöver hjälp och tips.

Permalänk
Medlem

Telefon stulen in Indien, behöver hjälp och tips.

Ok, jag är ganska illa ute här. Mobilen blev snodd innan här i Indien. Jag ser det på find my device och har varit hos polisen men det finns liksom inget att göra. Jag bor i halvt slumområde typ, lycka till att få tillbaka den liksom.

Hursomhelst, jag kan inte radera allt på find my device eftersom det är tvåstegsverifiering och den är... stulen.

Råkade logga ut ur gmail också här på min laptop, tvåstegsverifiering till telefonen igen. Kommer inte in där ens.

Har ingen kod på den heller tyvärr så personen kan gå in på min mail och så vidare men kan ju inte byta lösen. Samma med outlook, måste ha tillgång till gmail för att byta lösen där.

Är inte så orolig för mina kreditkort. Revolutappen har jag kod på och inget är kopplat till gpay eller nåt. Kortet i sig stal dem inte, dem har jag på mig.

Panik här typ. Vad göra? Nåt annat viktigt att tänka på? Ska blocka det indiska simkortet imorgon, kväll här nu. Prepaid kort.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Har du någon återställningskod undansparad någonstans eller kopplat till en sekundär återställningsmail?
Alltså, någon annan 2 faktor lösning?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Har du någon återställningskod undansparad någonstans eller kopplat till en sekundär återställningsmail?
Alltså, någon annan 2 faktor lösning?

Har ju inte det.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Går de inte att blocka själva IMEI på telefonen så den blir obrukbar typ? Kräver att den kopplas mot internet dock.
Det andra är dock svårt att lösa.

Vet själv inte riktigt hur man fixar MFA om man blir av med telefonen. Är väl om de finns någon backup mail du kan återställa mot?
Men är väl den mailen du inte kommer in på.

Permalänk
Medlem

Kanske dum kommentar men om man blir av med telefonen (med MFA) så spärrar man simkortet och får ett nytt simkort med samma nummer som man stoppar in i en ny telefon. Sedan är det bara att köra.
Men i ditt fall undrar jag, har du kopplat MFA till ett tillfälligt nummer eller, jag kanske bara är korkad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Går de inte att blocka själva IMEI på telefonen så den blir obrukbar typ? Kräver att den kopplas mot internet dock.
Det andra är dock svårt att lösa.

Vet själv inte riktigt hur man fixar MFA om man blir av med telefonen. Är väl om de finns någon backup mail du kan återställa mot?
Men är väl den mailen du inte kommer in på.

Bra idé. Ser att det finns en indisk sån sida. Får göra det imorgon.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Kanske dum kommentar men om man blir av med telefonen (med MFA) så spärrar man simkortet och får ett nytt simkort med samma nummer som man stoppar in i en ny telefon. Sedan är det bara att köra.
Men i ditt fall undrar jag, har du kopplat MFA till ett tillfälligt nummer eller, jag kanske bara är korkad

Jag har ett indiskt prepaid kort jag köpte som sitter i. Ska blocka det imorgon så fort butiken öppnar.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Du borde ju kunna gå in remote och låsa telefonen, går inte det ?

www.android.com/find

var gör du i indien ens....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

var gör du i indien ens....

Hahaha ja det undrade jag med. Jävla skitland, även innan jag fick mobilen stulen. Usch.

Ja jag såg telefonen på find my device men jag hade tvåstegsverifiering till mobilen så kunde inte göra nåt ändå. Men Tele 2 har IMEI-blockat den nu.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma på är att kontakta Google och via dom kanske kunna ändra MFA på så vis att du ändå får tillgång till telefonen om den skulle kopplas upp mot nätet igen. På så vis kan du även skicka begäran om att den skall fabriksåterställas, så försvinner ju precis "all" känslig information ifrån den, under förutsättningen att den kopplas upp mot nätet igen. Google kan säkert hjälpa dig men kommer nog kräva både ena med det tredje, kvitto på telefonen tex eller andra uppgifter.

Visa signatur

Star Citizen ❤