Asus gör Geforce RTX 4090 och RTX 4080 i vit skrud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Är det inte litet absurt höga priser? För 20k kan man köpa en bra laptop, en Xbox series S inkl gamepass för överskådlig framtid samt ha ca 5k över till Lego technic? Tusan så mycket roligare, än få ett enda grafikkort, en pcb planka med gpu några gig ram. I billigt plasthölje med fläktar, som knappast kostar mer än nån hundring i produktionsled.

Jag tror verkligheten kommer ikapp tillverkarna nästa år. Man passar på nu men det måste vara ytterst få som har marginaler eller anser att det är rätt prioriterat att lägga 20-25 lök på ett grafikkort i dessa tider. Det kommer en kalldusch som heter duga nästa år. Men det har ingen velat förstå än.

Till och med 10 000 är vansinnigt mycket pengar för ett grafikkort. 25! Världen är galen.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Får starta Onlyfans eller liknande snart lol.
Dessa hutlösa priser.
T.o.m. 30-serien som är mer intressant, är fortfarande allt för dyrt.
Får kämpa med mitt 1070 ett tag till, har börjat tappa spelintresset ändå, så kanske inte blir någon uppgradering alls.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Musikälskare

"Skrud" är ett bra ord för övrigt, fina kort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Jag tror verkligheten kommer ikapp tillverkarna nästa år. Man passar på nu men det måste vara ytterst få som har marginaler eller anser att det är rätt prioriterat att lägga 20-25 lök på ett grafikkort i dessa tider. Det kommer en kalldusch som heter duga nästa år. Men det har ingen velat förstå än.

Till och med 10 000 är vansinnigt mycket pengar för ett grafikkort. 25! Världen är galen.

Känner likadant...
Tyckte 8k för mitt 1080ti va vansinnigt högt 2017... sen när man såg priserna på 2000 och framförallt 3000 serien så tänkte jag att, äh ja kan lika gärna sträcka mig till 12k för ett "entusiastkort"...
Nu får min hjärna för sig att jag kan sträcka mig till max 16-17k...🤔
Mest också för att jag vill ha det senaste och även med det klara mig ett par år...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Fiklm:

Så hur mycket pengar har du donerat till Ukraina hittills? Med tanke på hur skurkaktiga Nvidia är så måste det varit en hel del. Och du verkar vara en man av dina ord.

En hel del och mer ska det bli.
Föreslår att du gör det samma, jag lovar att inte fråga hur mycket du skänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hoppas vit färg är billigare

Det borde iallafall göra kortet lättare då vit färg väger betydligt mindre än exempelvis svart färg

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Får starta Onlyfans eller liknande snart lol.

Jag kan designa en riktigt snygg kartongförpackning så kan du unboxa dig själv... mmmmmm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Skulle gärna vilja ha ett 4090 i rosa så det matchar resten av min setup.

Nu gör de bara AMD-kort, men som kuriosa kolla in korten från Yeston! Tror bara de säljs i Öst/Kina dock. Tror linen heter Yeston Sakura.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av BlackBird:

Nu gör de bara AMD-kort, men som kuriosa kolla in korten från Yeston! Tror bara de säljs i Öst/Kina dock. Tror linen heter Yeston Sakura.

Mm, har kikat på dem tidigare, men eftersom de bara gör AMD kort så är det tyvärr inget för mig då de är oanvändbara för det jag använder korten till.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Det borde iallafall göra kortet lättare då vit färg väger betydligt mindre än exempelvis svart färg

Och vit färg är ju svalare vilket borde göra att kortet klockar bättre. Fan vad fördelar det finns. Alla kort borde vara vita

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Får gärna vara brunt med rosa prickar om det är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag kan designa en riktigt snygg kartongförpackning så kan du unboxa dig själv... mmmmmm....

hahaha xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Inte för det priset nej tack,