Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Frågan är nog hur mycket printar du?

det är färg laser så det är "bara" två uppsättningar toner, Vi printer närmast varje dag samt 4-5 gånger om året ett par hundra utskrifter på en gång.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Kom lite nya laddare idag, 1st 100w med nätkabel samt en mindre 65w laddare.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Så var julchokladen införskaffad. Mums

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dessa tvings tankar, blev två till av den kortare 450mm vertionen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Såg dessa på lokala leksaksaffären och var på tok för nostalgisk för att motstå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En effektpedal till bas åt mej själv som julklapp.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Är på tok för klen för att manuellt slipa hela det nygipsade taket utan att tiden drar iväg, så fick skaffa lite hjälp.

Permalänk
Medlem

Katterna ville vara med dom också. Grafikkort och kylare (zalman tillbaka med evo 212 dödare?) till brorsbarnens julklapp, lite broms saker till projekt bilen där allt är VÄLDIGT rostigt, får säkert byta något OK men man måste ju försöka :). Hjälp att byta bromsvätska och lufta bromsarna är aldrig fel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blev ett Sandisk Ultra Dual, med både USB C och USB 3.1 mest för jag behöver ett till och från datorer med olika filer

EDIT:
Kom på att jag köpte även en 8BitDo Pro 2 till min gaming hörna så jag kan spela mina gamla spel utan att ha flera konsoler framme

Skrivet av Purgatory:

Svårt när viasat inte existerar längre.

https://press.telia.se/pressreleases/telia-och-viaplay-group-...

OnT:

<Uppladdad bildlänk>

Mycket bra men deras oatmeal stout är fortfarande favoriten.

Väldigt god öl så må jag säga
Har blivit mer och mer glad vi lite tyngre stouts som man kan smutta på.
Är nog mest för man blivit förälder så en öl man kan "glömma" bort vid ett blöjbyte och ändå smaka gott efter uppskattar man.

Permalänk
Medlem

Sista delen till nya bygget!
Blev till slut ett RTX 4080 då AMD med 7900 XTX inte kan leverera...

Permalänk
Medlem

Skaffade en handdammsugare när Webhallen hade https://www.webhallen.com/se/product/330499-iiglo-handdammsug... på rea för 789:-

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Är på tok för klen för att manuellt slipa hela det nygipsade taket utan att tiden drar iväg, så fick skaffa lite hjälp.

<Uppladdad bildlänk>

Nu snackar du skit, hahahaha.
Man skaffar inte en festool för att slipa ett/enstaka gipstak. Man köpet en billig -insett namn på valfri gubbdagis-butik- slip för småpengar.

Ok du måste ha en maskin med bra ergonomi pga ett medicinskt hinder... Då hyr man en maskin i några timmar.

Du köpte festoolen FÖR ATT DU VILLE HA DEN, inte behövde den. Hahaha.

Och ja, jag vet precis hur det är! Kan ju vara så det ser ut varje gång man ska göra något och "villhöver"-impulsen sätter in.

Med det sagt så blir du nog nöjd!

Pro-tips:
Nu har du guldläge att sälja in ett köp av en bra grovdammsugare till frugan.

-Älskling, festoolen är jätte effektiv på att fånga upp dammet och jag vill ju inte förstöra hemmadammsugaren och de billiga skräpdammsugarna pallar inte med. Onödigt att inte nyttja den fina funktionen som finns på festolen.
Blir ju mindre damm hemma så du slipper städa osv osv...
Så vad tror du om denna modell och pris?
Här förbereder du alt 1 som är HELT JÄVLA OVERKILL både i pris och funktion. Är hon skeptiskt tar du fram alt 2 som är den du egentligen tänkt köpa.

Eller så har du som jag en fruga som är så van så hon godkänner det för att hon vet vad du vill redan innan du hunnit ställa frågan.
Fan jag har det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Nu snackar du skit, hahahaha.
Man skaffar inte en festool för att slipa ett/enstaka gipstak. Man köpet en billig -insett namn på valfri gubbdagis-butik- slip för småpengar.

Ok du måste ha en maskin med bra ergonomi pga ett medicinskt hinder... Då hyr man en maskin i några timmar.

Du köpte festoolen FÖR ATT DU VILLE HA DEN, inte behövde den. Hahaha.

Och ja, jag vet precis hur det är! Kan ju vara så det ser ut varje gång man ska göra något och "villhöver"-impulsen sätter in.

Med det sagt så blir du nog nöjd!

Pro-tips:
Nu har du guldläge att sälja in ett köp av en bra grovdammsugare till frugan.

-Älskling, festoolen är jätte effektiv på att fånga upp dammet och jag vill ju inte förstöra hemmadammsugaren och de billiga skräpdammsugarna pallar inte med. Onödigt att inte nyttja den fina funktionen som finns på festolen.
Blir ju mindre damm hemma så du slipper städa osv osv...
Så vad tror du om denna modell och pris?
Här förbereder du alt 1 som är HELT JÄVLA OVERKILL både i pris och funktion. Är hon skeptiskt tar du fram alt 2 som är den du egentligen tänkt köpa.

Eller så har du som jag en fruga som är så van så hon godkänner det för att hon vet vad du vill redan innan du hunnit ställa frågan.
Fan jag har det bra

Du skrev allt som jag tänkte.

@Cerb Jag hade tagit samma beslut trots ovan

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Ikoflex här om dagen. Verkar vara i okej skick för sin ålder.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FlyingFinn:

Ingen risk att du trampar sönder strömförsörjningen där inte

Jag har skaffat nått vitt från den mörka sidan, läste att de ska vara totalt hopplösa att hålla rena och en som var lite pedantisk tyckte att man måste ta isär det och diska det minst en gång i månaden, det är ett Apple A 1048 som låg och skräpade på secondhanden och eftersom jag aldrig lyckat smutsa ner ett så vitt tangentbord så måste jag prova

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Nu snackar du skit, hahahaha.
Man skaffar inte en festool för att slipa ett/enstaka gipstak. Man köpet en billig -insett namn på valfri gubbdagis-butik- slip för småpengar.

Ok du måste ha en maskin med bra ergonomi pga ett medicinskt hinder... Då hyr man en maskin i några timmar.

Du köpte festoolen FÖR ATT DU VILLE HA DEN, inte behövde den. Hahaha.

Och ja, jag vet precis hur det är! Kan ju vara så det ser ut varje gång man ska göra något och "villhöver"-impulsen sätter in.

Med det sagt så blir du nog nöjd!

Pro-tips:
Nu har du guldläge att sälja in ett köp av en bra grovdammsugare till frugan.

-Älskling, festoolen är jätte effektiv på att fånga upp dammet och jag vill ju inte förstöra hemmadammsugaren och de billiga skräpdammsugarna pallar inte med. Onödigt att inte nyttja den fina funktionen som finns på festolen.
Blir ju mindre damm hemma så du slipper städa osv osv...
Så vad tror du om denna modell och pris?
Här förbereder du alt 1 som är HELT JÄVLA OVERKILL både i pris och funktion. Är hon skeptiskt tar du fram alt 2 som är den du egentligen tänkt köpa.

Eller så har du som jag en fruga som är så van så hon godkänner det för att hon vet vad du vill redan innan du hunnit ställa frågan.
Fan jag har det bra

Har 130kvm tak och säkert minst lika mycket vägg kvar, så det var inte för en enstaka gång.

Har en Festool CTM36 E AC på beställning.

Ps, det var frugan som köpte slipen för att hon tycker jag lägger för mycket tid på att slipa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Monterades idag, har varit utan dator i ett halvår för att de såg lite märkligt ut med ett stort skrivbord i vårt vardagsrum. Fick idén om string system då det passar in i vårt stuk Blev absolut helt ok!

Snyggt! Vad är det för märke på systemet och var kan man köpa det? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ingen risk att du trampar sönder strömförsörjningen där inte

Jag har skaffat nått vitt från den mörka sidan, läste att de ska vara totalt hopplösa att hålla rena och en som var lite pedantisk tyckte att man måste ta isär det och diska det minst en gång i månaden, det är ett Apple A 1048 som låg och skräpade på secondhanden och eftersom jag aldrig lyckat smutsa ner ett så vitt tangentbord så måste jag prova
https://i.imgur.com/KjU1mCM.jpg

Mjo strömkällan kommer i ett annat paket, men lite provkörning i soffan ska nog detdär tåla. Bytte halsmicken till en Wilkinson alnico v. Lite mera brumm men inte blir det någon P-bas av min Ibanez Jag har helt klart gått och blivit gubbe, och är man gubbe spelar man ju P-bas.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Blev en ID3 Max för mig som julklapp nöjd med den

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Snyggt! Vad är det för märke på systemet och var kan man köpa det? 😊

Tack! Det är String, säljs på deras hemsida (där beställde jag ifrån, https://stringfurniture.com/ ) eller Svensson i lammhult

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Är på tok för klen för att manuellt slipa hela det nygipsade taket utan att tiden drar iväg, så fick skaffa lite hjälp.

<Uppladdad bildlänk>

riktigt bra maskin, älskar festools slipmaskiner och särskilt hur bra dom är på att suga damm under arbete
(behöver sjutton inte varken ha mask eller täcka saker om man har en bra dammsugare till dom)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fick bli en datoruppgradering till mig själv i julklapp! Det var dags att lägga min gamla trotjänare (2600k i7) från 2012 och ett GTX970 på hyllan. 🎅

Köpte uppgraderingspaket från Komplett
https://www.komplett.se/product/1219979/datorutrustning/dator...

Samt ett AMD Radeon RX 6800 XFX Speedster QUIK319 från Amazon (kom fram snabbare än förväntat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Har 130kvm tak och säkert minst lika mycket vägg kvar, så det var inte för en enstaka gång.

Har en Festool CTM36 E AC på beställning.

Ps, det var frugan som köpte slipen för att hon tycker jag lägger för mycket tid på att slipa

Hahah 😂 Det var ju bra!
Körde ett helvetesprojekt gällande slipande och tak själv herromdagen så jag vet hur "kul" det är.

Men ser en liten varningsflagga här. "...frugan som köpte slipen...". Herregud! Låter du frugan köpa verktyg?! Vilket övertramp! Här måste du sätta ner foten DIREKT!

Hur skulle det se ut om du bestämde dig för att köpa läppstift till frugan?

Nej nu sparkar du in dörren till tvättstugan och skriker:
-Kan du beställa verktygen kan du även använda dem! Jag är ute och hugger ved resten av natten och så ses vi till frukosten. Då är veden färdighuggen och väggar/tak är färdigslipat!
Glöm inte att kisa med ögonen och cigaretten som filtrerar bort dammet! Puss puss älskling!

Hahaha den som inte förstår tonen i det jag skrev ovan behöver inte bemöda sig med att kommentera det 🤪

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Hahah 😂 Det var ju bra!
Körde ett helvetesprojekt gällande slipande och tak själv herromdagen så jag vet hur "kul" det är.

Men ser en liten varningsflagga här. "...frugan som köpte slipen...". Herregud! Låter du frugan köpa verktyg?! Vilket övertramp! Här måste du sätta ner foten DIREKT!

Hur skulle det se ut om du bestämde dig för att köpa läppstift till frugan?

Nej nu sparkar du in dörren till tvättstugan och skriker:
-Kan du beställa verktygen kan du även använda dem! Jag är ute och hugger ved resten av natten och så ses vi till frukosten. Då är veden färdighuggen och väggar/tak är färdigslipat!
Glöm inte att kisa med ögonen och cigaretten som filtrerar bort dammet! Puss puss älskling!

Hahaha den som inte förstår tonen i det jag skrev ovan behöver inte bemöda sig med att kommentera det 🤪

Hon visste att det var en Planex 2 eller ingen alls som gällde

I övrigt hade hon nog aldrig vågat köpa något åt mig, som rör verktyg eller teknik

Permalänk
Medlem

Precis när jag ska montera min egen gjorda hylla knackar det på dörren och två 900mm tvingar anländer. Snacka bra timing.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hann även få hem en kompis till Planex’n innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Hann även få hem en kompis till Planex’n innan jul.

<Uppladdad bildlänk>

Jäklar vad stor den ser ut att vara, inget man lär springa upp och ner i trappor med dagligen 😉

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Nya lurar och en skrivare till mig själv i julklapp

audio technica ath m50x

HP envy inspire

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Jäklar vad stor den ser ut att vara, inget man lär springa upp och ner i trappor med dagligen 😉

Någon längre trappa vill man nog inte städa med den.. finns iofs 7m slang så man skulle klara en ganska stor del utan att flytta på den

Men nja, den gör sig bäst stående i rummet man ska ”verka” i.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpen

  • Lacoste axelväska

  • Strumpor från Burberry

  • Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G (min förra Samsung Galaxy S10+ gick sönder sedan den dränktes i havet i sin "vattentäta" påse)

  • Två vinklar för HDMI-kablar. Köpte så att vinkarna skulle gå åt varsitt håll, fick två exakt likadana

  • Mentos