Bruna grafikkort kan titta fram i januari

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Hmm, det var väldigt längesedan jag öppnade mitt chassi och pillade på saker. Men nu när jag tänker efter på vilka färger jag har på diverse komponenter så...
Jag vet att jag har en D15 med tillhörande klassiska Noctua färger, och jag är nästan helt säker på att mitt grafikkort har en silverfärgad kåpa.
Utöver det, noll koll. Svart moderkort tror jag? med färger på fylflänsar? ehh, M2 disk med en kylfläns som är i nån färg... SSD/HDD har ju också färger antar jag, men, minns inte alls vilka. Ramminnet minns jag att de har kylflänsar! med någon färg.

Och ingen belysning utöver ett par pyttesmå LED's på ett par komponenter, som knappt avslöjar sin egen färg nu när jag tittar på dem

Är prestandan och ljudnivån bra i förhållande till pris så bryr jag mig inte alls om vilken färg grafikkortet har :>

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tauri85:

Blir alltid sugen på choklad när jag ser en Noctuafläkt

Tänker mer på glass

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

"premiumkänsla och elegans" låter mest som marketingjargong och buzzwords. Betydre ju absolut inget. Inte minst eftersom det är rent subjektiva egenskaper....

De orden brukar ju ofta användas för att motivera ett högt pris.

Permalänk
Medlem

De kan ju gärna göra en variant med svart/gråa fläktar och en gunmetal shroud typ hade nog sett ännu bättre ut, iaf i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Bajsbrunt blabla...tycker inte det är så farligt men jag har inget fönster i datorn för det är ointressant att titta in där och sen går funktion före form i Noctuas fall.
Om dom någon gång kanske tänkt göra sånt här i större skala kanske dem kan ha en chronomax version så fler blir frälsta

Permalänk
Medlem

Känns lite som att tiden hos Noctua stått still. De en gång så mycket bättre produkterna mot konkurenterna är idag tämligen likvärdiga andra med luftkyldare och fläktar.
Kvar finns fortfarande hypen kring de, men skrapar vi på ytan kan man ju undra vad det egentligen handlar om.

Permalänk

Man kan ju hoppas på att det även kommer komma i Chromax och Redux färgerna.

Permalänk
Medlem

Hade väl varit bättre för konsumenterna om de satsade sin energi på att ta fram billigare grafikkort (visst, det är inte Asus men jag menar alla i branschen) så att vi som inte har råd att köpa grafikkort för lika mycket som alla andra komponenter kostar sammanlagt också kan få möjlighet att spela nyaste spelen eller få nytta av nyaste funktionerna (även om de var något tillstramade)

Men så gör de inte grafikkort för konsumenterna utan för att kriga mot konkurrenterna i exklusivitet och även för att speltillverkarna har sitt på det torra när det gäller vinst på sina konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Du tycker på allvar att bajsbrunt och spybeige är snyggt? Ja, smaken är som baken...

Då borde du sluta äta godis eller köpa "bajsbruna" möbler. Vad är det för ord ens.. Bajsbrunt xD xD xD

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Kan inte annat göra än att hålla med.
Bajs och nikotinfärgad plast 😂 ser kanon ut 😅

Spelar ingen roll när det är instängt i lådan, då skymmer skalet helt. Åtminstone om man väljer en bra låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Spelar ingen roll när det är instängt i lådan, då skymmer skalet helt. Åtminstone om man väljer en bra låda.

Så är det absolut. Då kan man också köpa billigare grejer som presterar hyfsat likvärdigt för en tredjedel av slanten.

Faktum är att det är ett otroligt ful färgschema. Sen att det finns folk som alltid ska ”sticka ut” i mängden och påstå sig tycka saker ser bra ut är en annan sak.. ingen vettig människa kan påstå att Noctuas färger är snygga. Då ljuger man bara för sig själv. 😂

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk

Tänk storleken på ett Noctua 4090

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tänker mer på glass

Ja men precis, eller en latte

Permalänk
Medlem

Varför inte illgröna grafikkort med inslag av rosa elefanter. Det hade varit något i hästväg....

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Om priset är rätt skulle jag kunna tänka mig ett!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det "fula" med Noctuas färgschema är väl egentligen bara att det skär sig med i princip alla andra färger som finns, och att dessa andra färger ofta förekommer i datorer. Ett bygge med idel Noctua-fläktar och i övrigt bara gråskala blir nästan automatiskt snyggt.

För egen del bryr jag mig i vilket fall som helst inte om utseendet inuti mitt Ghost S1, och skulle inte tveka att välja Asus × Noctua nästa gång jag skaffar nytt grafikkort. Redan idag är det tre brunbeiga 92 mm-fläktar som gör att jag kan stå ut med mitt annars fullständigt värdelösa Gigabyte RTX 2060 Super.

Näe, det fula är att det är skitbrunt, precis som alla bilar och möbler var från 70-talet.

Antingen hatar man det eller så gillar man det ( av något specifikt skäl ), skit är brunt och många relaterar det med just skit, helt naturligt att det ser förjävligt ut.

Permalänk
Medlem

Som bästa fläkten på marknaden i dagsläget så skulle det vara riktigt häftigt om någon gjorde en 4090 med phanteks T30 fläktar, Det våre något att beskåda dessutom clean färg schema som passar de flesta byggen. Säger inget illa om noctuas då de är grymma fläktar men efter att gått över till T30 själv kan jag inte titta bakåt.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Ni vet om att Noctua har svarta fläktar?

Kan vara bra att veta om nu någon missat det….

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Känner inte att Noctuas färger passar i många chassin direkt. Har en fläkt i mitt och det ser lite malplacerat ut mot svart bakgrund.
Men ska man köpa Noctuas fläkter pga just färgen så skulle det vara för ett retrobygge där även chassit är beiget.
Jag skulle kunna tänka mig ett sleeper bygge och gå all in Noctua.
Trött på din gallskrikande unge? Ge den Noctuas Bruna Choklad.
Tjatig svärmor? Ge henne Noctuas Bruna Choklad så blir hon inte bara tyst, men även glad.
Hund som skäller? Ge den Noctuas Choklad för att få se hur effektiv vår Choklad verkligen är.

Ge inte hunder choklad!!!

Dold text

Ja precis! Hade man matchat med ett beige chassi och även passande tangentbord hade det varit kanon. Mus musmatta går väl också att hitta om man letar eller moddar. Skärm däremot lär bli svårare om man inte är beredd att gå till crt

Förresten tänk va snyggt om man hitta ett sånt där grönt industri moderkort dessutom! Attans va snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

Ja precis! Hade man matchat med ett beige chassi och även passande tangentbord hade det varit kanon.

Jag tror det kommer matcha sämre än många hoppas!
Noctua upplever jag har sin egen beiga blandning med lite extra rosa eller vad det nu är, som jag misstänker gör att den skär sig även mot datorbeige

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja man blir lite förvånad att dom inte släppt ett 4090 Noctua Chromax 24GB. Men man vet aldrig!

Då kommer det F5’as tills jag blir blå. Sen att jag har stängt chassi spelar 0 roll!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om utseendet, det är den där massiva kyllösningen som lockar. Man har ju ändå inga andra kort installerade längre, så det får gärna ta upp en massa extra slots om det blir bättre kylning!