Permalänk
Medlem

Frågor ang LG C2

Hej!

Jag har några frågor ang C2.

1. Våran B9 från 2019 buffrar mitt i serier och filmer trots att den är inställd på 5ghz wifiet och vi har 500/100.

2. Våran B9 har börjat fladdra i bilden, påminner om screen tearing på datorskärmar. Det hände aldrig tidigare men började någon gång i sommras. Det går över av sig självt ibland efter att man stängt av tvn i 5min, ibland dröjer det längre.

3. Jag upplever att våran UI har blivit superseg. När man öppnar twitch tex tar det flera sekunder innan man kan röra pekaren och välja stream. Detsamma gäller när man öppnar diverse appar, det kan ta flera sekunder innan man får göra några val.

Ni som äger en C2, känner ni igen dessa fenomen eller liknande?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Det var ju bara en fråga

Att inbyggda operativsystemet börjar bli segt efter endast några år är standard och något man får räkna med. Det löser man smidigt genom att köpa t.ex. Chromecast med Google TV, Nvidia Shield eller Apple TV. Tillverkare av TV-apparater är inte intresserade av att uppdatera gamla modeller - dom ser hellre att du köper en ny TV även fast du egentligen inte behöver.

C2 kommer kännas lika seg om några år.

Att den buffrar låter mer som att det skulle vara något med nätverket men det är svårt att säga något om utan att veta mer om hur du har kopplat och hur nätverket set ut i övrigt. Det kan vara allt från att det har blivit något strul med TVn till att du använder WiFi extenders eller att någon granne har införskaffat ny router som använder samma kanaler som din.

Det första du bör göra är att fabriksåterställa TVn och se om det löser något.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det var ju bara en fråga

Att inbyggda operativsystemet börjar bli segt efter endast några år är standard och något man får räkna med. Det löser man smidigt genom att köpa t.ex. Chromecast med Google TV, Nvidia Shield eller Apple TV. Tillverkare av TV-apparater är inte intresserade av att uppdatera gamla modeller - dom ser hellre att du köper en ny TV även fast du egentligen inte behöver.

C2 kommer kännas lika seg om några år.

Att den buffrar låter mer som att det skulle vara något med nätverket men det är svårt att säga något om utan att veta mer om hur du har kopplat och hur nätverket set ut i övrigt. Det kan vara allt från att det har blivit något strul med TVn till att du använder WiFi extenders eller att någon granne har införskaffat ny router som använder samma kanaler som din.

Det första du bör göra är att fabriksåterställa TVn och se om det löser något.

Jag förstår, jag antar att jag på något sätt anade det ang segt UI. Hoppades väl bara på att det var fel på våran modell.

Tvn är inloggad på våran wifi och jag har själv räknat antal noder som är inkopplade till wifi via routerns tillhörande app. Där av att jag tycker att det är så knasigt att det behöver buffra nör ingen annan nod behöver det. Ska kolla på bredbandkollen kan användas på tvn för att ta reda på hur mycket bandbredd den får.

Vad gäller screen tearing, är det ett fenomen du känmer igen? Påminner faktiskt lite om lagg och att bilden hackar och skapar artefakter.

Jag har fabriksåterställt en gång för inte sånlänge sen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |