Snabbkoll: Letar du hårdvara på mellandagsrean?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Letar du hårdvara på mellandagsrean?

Mellandagarna är här och det är därmed för sent att fråga om julstrumpans innehåll, men för tidigt för nyårslöften. Därför vänder vi blicken mot den pågående rean.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga planerade inköp eller saker jag specifikt letar efter, men dyker det upp nåt superbra så kanske.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Alternativ 5:

Hahahahahahahahshgsgag har inte ens råd med mat/el

Permalänk
Medlem

Hade velat hitta en Röde mini usb och en elgato low arm, men tveksamt att de finns på rea

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Kollat och köpt. Så nu får det räcka
Blev ett MSI RTX 4080 Suprim X från proshop.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har precis allt jag behöver till min PC kommande år nu. Troligtvis inget köp 2023 alls faktiskt.
Däremot så ska jag idag köpa mig en ny dammsugare från Dyson. Det är väl hårdvara visserligen. Men inte riktigt vad som efterfrågades kanske.

Skrivet av Adnerhill:

Hade velat hitta en Röde mini usb och en elgato low arm, men tveksamt att de finns på rea

Kolla begagnat! Köpte min Rode NT-USB + PS1 arm för 1100kr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Letar man något high end i datadelar verkar de vara rätt dött lopp.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl idag den borde börja, tyvärr tjyvstartar ju de flesta redan på juldan :|. En ny skärm vore kanske något, men det är en djungel och vet inte om 1440p 120+Hz som spelskärm är viktigare än 4k 60Hz för film har högst prio, eller om man ska ha en och samma skärm som klarar bägge syftena.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har precis allt jag behöver till min PC kommande år nu. Troligtvis inget köp 2023 alls faktiskt.
Däremot så ska jag idag köpa mig en ny dammsugare från Dyson. Det är väl hårdvara visserligen. Men inte riktigt vad som efterfrågades kanske.

Kolla begagnat! Köpte min Rode NT-USB + PS1 arm för 1100kr.

här på sweclockers eller? hade gärna haft mini varianten då min setup är rätt liten och har tajt med plats men kan ju hända man hittar något..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

här på sweclockers eller? hade gärna haft mini varianten då min setup är rätt liten och har tajt med plats men kan ju hända man hittar något..

Nä jag köpte min på facebook marketplace faktiskt. Men blocket funkar lika bra. Fanns många olika mic + arm kombo på facebook när jag letade men hade min blick på just NT-USB så såg att den dök upp och slog till direkt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nä jag köpte min på facebook marketplace faktiskt. Men blocket funkar lika bra. Fanns många olika mic + arm kombo på facebook när jag letade men hade min blick på just NT-USB så såg att den dök upp och slog till direkt.

Inte tänkt på marketplace.. Fanns ett par stycken faktiskt! Får se hur pass legit säljarna är bara! Dock ingen vettig arm så där kanske man får krypa till korset :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Inte tänkt på marketplace.. Fanns ett par stycken faktiskt! Får se hur pass legit säljarna är bara! Dock ingen vettig arm så där kanske man får krypa till korset :')

Det är ju alltid det som är problemet. Men hittar du nån i närheten kan du ju alltid hämta den. Kan vara värt nån hundring extra för säkerheten i värsta fall.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Finns det pangdeals så slår man väl till, men även där har man blivit bättre på att hålla fingrarna undan.

Ett lite kraftigare gpu hade inte varit fel, som också är tyst. Men på den fronten är det antingen vänta en hel del eller spana på begagnatsmarknaden som gäller.

Nya grafikkort för 5-siffriga belopp är inte särskilt intressant.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Jag håller med om det saknade alternativ 5, jag har inte råd med min datorhobby längre.
Alternativt jag får gå över till 2D spel och eget programmerande som inte kräver så mycket resurser av datorn.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Ja jag har letat men gått bet då den specifika hårdvaran jag varit ute efter antingen är slut eller extremt lågt lager hos alla.(fläktar, cpu, minnen, chassi)

Så, no rea for me.

Permalänk

Tror inte mycket på att det kommer ordentliga deals som man bara måste hoppa på under mellandagarna, men om det kommer så säger man inte nej till det.

Men budgeten kanske är lite mindre efter alla julklapps köp så det blir i sånna fall bara dom mindre sakerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tror folk får hålla sig till att köpa klädet, skor och julgrejor. Det är väl vad som verkar vara på rea.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en vettig ultrawide eller 32” 1440p då min nuvarande skärm håller på att ge upp.

Permalänk
Medlem

Har det jag behöver, men man småsneglar ju på skärmar (OLED är intressant). Även en mobil lockar, OP6 börjar verkligen vara sliten batterimässigt vid detta laget, men tänkte hålla mig ett tag till där.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Har tittat lite efter grejer till kommande bygget, men jag är ganska picky på vad jag vill ha och betalar hellre fullpris om det är exakt det jag vill ha än rea och avkall på saker.

Sen tänker jag lite att det blir allmänna prissänkningar på ddr5 / m.2 pcie 4.0 i de 2-3 månaderna innan jag kan därdigställa riggen ändå, så kampanjer nu är kanske inte så relevanta.

Permalänk
Medlem

Letar 2tb nvme ssd från Samsung, vilken som helst mer eller mindre. Men hittar ingen bra deal, var typ billigare innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Letar 2tb nvme ssd från Samsung, vilken som helst mer eller mindre. Men hittar ingen bra deal, var typ billigare innan jul.

https://www.inet.se/produkt/4305502/samsung-990-pro-m-2-nvme-...

Hade ju gärna köpt denna med, gillar deras ssder (och denna är väl typ den bästa i dagens marknad?). Men totalpriset är fortfarande på tok för högt, speciellt när kingstons typ nästan går att hitta för 2k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

https://www.inet.se/produkt/4305502/samsung-990-pro-m-2-nvme-...

Hade ju gärna köpt denna med, gillar deras ssder (och denna är väl typ den bästa i dagens marknad?). Men totalpriset är fortfarande på tok för högt, speciellt när kingstons typ nästan går att hitta för 2k.

Håller med. Den eller 980 hade fungerat men den där rean är lite för dålig. Det finns ju andra men vill inte ha flera olika mjukvaror för olika SSD-tillverkare installerat.

Permalänk
Medlem

Ingenting till datorn, men blev en 4k chromecast gen4 då vi blev med en extra tv inför helgerna och den elektriska giganten hade en hundrings rea , fick en gen2 till tv'n men det suger verkligen casta från telefonen, så mycket smidigare ha appar i den istället samt invaliddosa så alla känner sig hemma , grym produkt verkligen om man tänker på hur den kan få vilken gammal mög tv som helst att bli en modern smarttv bara den har en hdmi (tv n vi fick är 1080 men vi ska köpa en bättre när rummet är färdigrenoverat så lika bra köpa en 4k när de skillde en dryg hundring bara , sen kommer det väl garanterat en gen5 lagom till vi blir klara )

Permalänk
Medlem

Det här summerar väl årets "rea"

Behöver väl inget specifikt i datorväg mer än lite ramminne till farsans burk

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag vann ju mellandagarnas lotteri förra året så räknar inte med så mycket mer

Permalänk
Medlem

16TB USB-C sticka/disk för en tusing hade suttit really najs

https://www.amazon.se/External-h%C3%A5rddisk-Students-Profess...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, jag hade hoppats på bl.a. deals på grafikkort och lite andra grejer som inte var med i Black Week rean, men det ser inte bra ut tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, jag hade hoppats på bl.a. deals på grafikkort och lite andra grejer som inte var med i Black Week rean, men det ser inte bra ut tyvärr.

Är detta kanske en vettig deal för dig? Jag såg den och tyckte den var hyffsad, men beror ju på vilken nivå man söker.

https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-6700-X...

Permalänk
Medlem

Var var alternativet inga bra priser?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.