MSI avtäcker bärbar dator med Mini LED-display och extra allt

Permalänk
Melding Plague

MSI avtäcker bärbar dator med Mini LED-display och extra allt

Nästa generations bärbara speldatorer är i antågande och MSI slår på stort med den Mini LED-bestyckade Titan GT77 HX.  

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ny dator till Calle?

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av trattgunnar:

Ny dator till Calle?

Ja @CrispVanDahl behöver ytterligare en släptop! Rackarns åbäke, det där.

Permalänk
Medlem

Spännande! 🤤

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Riktigt häftig. Uppskattar att de fått rum med alla färger som finns och några till. Det ramar in datorns sobra uttryck. Kompletterar också MSI:s redan mycket smakfulla draklogga. Den vill man gärna visa upp på tåget. Får man med lite coola klistermärken också?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Ja @CrispVanDahl behöver ytterligare en släptop! Rackarns åbäke, det där.

Nu är det dags för honom att vakna ur den slumrande vinterdvalan och kränga upp en Intel Arc recension som ett fint avslut på året. Ingen julledighet för honom inte!

Permalänk
Medlem

Ska bli löjligt intressant att se priset på denna.

Permalänk
Medlem

Ser stor, tung, varm, energikrävande och högljudd ut men det finns en marknad för de som söker en bärbar arbetsstation/desktop.

Permalänk
Medlem

Den skärmen är väl bättre än de flesta modeller av tv och skärmar med FALD? Spännande att se recensioner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Undain:

Ska bli löjligt intressant att se priset på denna.

Typ 55k eller en bit över?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ser ju nätt och trevlig ut
Kopplar du ur nätadaptorn ur så har du 38 sekunder på dig att plugga i den igen innan batteriet är slut...
Nice för de som vill ha en spelburk men inte har plats för en stationär + skärm

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Hemskt utseende och lite för stor med 17" Lider redan varje dag med MSI:s hemska fingeravtrycks-plast och självlysade regnbågs stealthbombplan-design, men ser man förbi plasten och tittar på BIOS & prestanda ligger dessa laptops i en helt annan klass.

Lär behövas lite liquid metal om den inte ska flyga iväg!!!

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Ser ju nätt och trevlig ut
Kopplar du ur nätadaptorn ur så har du 38 sekunder på dig att plugga i den igen innan batteriet är slut...
Nice för de som vill ha en spelburk men inte har plats för en stationär + skärm

Jag tänker att det är främst personer som vill ha mycket hög prestanda för gaming men som antingen reser mycket eller bor på fler än ett ställe. Har man gaming som hobby, pengarna till det och växlar t.ex. boende varannan vecka eller veckopendlar så förstår jag varför man köper en sån här.

Permalänk

Smaken är som baken. Men jag tycker laptops med så långt utstickande bakdel är ful. Men bakdelen finns där för ventilation och kanske blir denna lösning bättre.

Jag själv har haft svårt att förstå mig på marknaden för gaminglaptops för över 30 000kr. Andra dyra laptops säljs främst som företagsdatorer och det förklarar deras efterfråga.

Men jag tänker mig tre typer av kunder.
1: Gamers som endast köper en dyr spellaptop. Dessa finns och det lär säkert bli fler, men när priset börjar bli över 30 000kr, så borde dessa bli extremt få.
2: Gamers som köper en dyr spel desktop och en laptop för över 30 000kr. Säkert många som skulle vilja göra detta, men det blir dyrt.
3: Företag som köper speldator. Spelföretag såklart, men även några andra.

Jag gissar att dessa mest extrema gaminglaptoparna är för att imponera på folk som endast köper en gaminglaptop för runt 20 000kr. Denna grupp konsumenter gissar jag är ganska stor och kan växa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag tänker att det är främst personer som vill ha mycket hög prestanda för gaming men som antingen reser mycket eller bor på fler än ett ställe. Har man gaming som hobby, pengarna till det och växlar t.ex. boende varannan vecka eller veckopendlar så förstår jag varför man köper en sån här.

För veckopendling funkar det men att resa mycket med den måste vara rätt drygt eftersom den är hyfsat stor och dessutom väger antagligen nätadaptorn en hel del. Jag hade tidigare en gaminglaptop som jobbdator och det var smutt förutom att nätadaptorn var ohyggligt tung att ha med sig.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag själv har haft svårt att förstå mig på marknaden för gaminglaptops för över 30 000kr. Andra dyra laptops säljs främst som företagsdatorer och det förklarar deras efterfråga.

3: Företag som köper speldator. Spelföretag såklart, men även några andra.

Jag valde en gaminglaptop på förra jobbet istället för en macbook pro eftersom jag inte tyckte om tangentbordet på macarna då (marginellt bättre nu men ge mig mid-2015 mbp tangentbord igen pls).
Den var nedsatt från 40k till 30k vilket gjorde att den kostade som en mbp så det gick igenom. Sällsynt dock att man ser folk sitta med en ROG laptop i möten. Presterade ju som ett monster så det var nice att koda på den!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Jag valde en gaminglaptop på förra jobbet istället för en macbook pro eftersom jag inte tyckte om tangentbordet på macarna då (marginellt bättre nu men ge mig mid-2015 mbp tangentbord igen pls).
Den var nedsatt från 40k till 30k vilket gjorde att den kostade som en mbp så det gick igenom. Sällsynt dock att man ser folk sitta med en ROG laptop i möten. Presterade ju som ett monster så det var nice att koda på den!

Då tillhör du en minoritet. På alla arbetsplatser jag har varit på ska man ha samma dator som alla andra, det finns lite undantag som ultratunna projektledardator och någon kan få mer ram och ssd än någon annan. Men bortsett från detta ska det vara samma.

Orsaken är flera. Som att deras IT skapar en imagefil som de vill kunna trycka ut till alla nya datorer. Om någon väljer en annan dator så får de skapa en ny imagefil och kostnaden skenar iväg.
En annan sak är att folk idag byter jobb oftare än vad de byter underkläder, detta leder till att företag inte vill satsa på unika produkter till någon.

En konsekvens av detta är att konkurrensen härmas. Och jag tycker mig se konsekvenser av det, då jag inte imponeras på dessa svindyra arbetslaptops som idag enligt min uppfattning mest är svindyra. Visst de säljs en svindyr docka till den, dockan är bara gjord för dessa och det är lite Appletänk i det hela, de har dock missat den lilla detaljen att produkten även bör vara stabill.

Med detta sagt så jag hade säkerligen vilja byta ut min jobblaptop med datormodellen ovanför om det går klämma in lite minne och ssd i den. Men mina chefer kommer inte på något sätt låta mig få en dator som de andra kollegorna inte har.

Permalänk

Hmmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Då tillhör du en minoritet. På alla arbetsplatser jag har varit på ska man ha samma dator som alla andra, det finns lite undantag som ultratunna projektledardator och någon kan få mer ram och ssd än någon annan. Men bortsett från detta ska det vara samma.

Orsaken är flera. Som att deras IT skapar en imagefil som de vill kunna trycka ut till alla nya datorer. Om någon väljer en annan dator så får de skapa en ny imagefil och kostnaden skenar iväg.
En annan sak är att folk idag byter jobb oftare än vad de byter underkläder, detta leder till att företag inte vill satsa på unika produkter till någon.

Med detta sagt så jag hade säkerligen vilja byta ut min jobblaptop med datormodellen ovanför om det går klämma in lite minne och ssd i den. Men mina chefer kommer inte på något sätt låta mig få en dator som de andra kollegorna inte har.

Ja det är jäkligt trist men ja jag förstå varför de agerar så - viktigare att hålla nere kostnaderna och möjligheten till bättre säkerhet (i teorin) än att folk får välja fritt.
Vi har: välj din egen dator, tar du inte en mac så har du ingen support heller (vilket är fine för de flesta utvecklare).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Fast jag skulle ju inte välja Wheatley (en dator konstruerad för att fatta dumma beslut) om jag kunde undvika det

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.