Bekräftat HBOmax kommer läggas ner 2023 slås ihop med Discovery+

Permalänk

Hmm, när kom mailet? Brukar i princip autoradera den typen av mail

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Man kanske får mailet samma datum som man signade upp sig för tjänsten?
Jag anslöt mig den 31a (sista dagen för erbjudandet), ni andra som inte heller fått mailet kanske gjorde samma sak?
NordhNet kanske signade upp sig tidigare?

Skrivet av GooGeL:
Skrivet av NordhNet:
Skrivet av lillaankan_i_dammen:
Skrivet av Mono:
Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av orig_rejser:

Hmm, när kom mailet? Brukar i princip autoradera den typen av mail

Jag fick mitt igår 28/12

Skrivet av Duxus:

Man kanske får mailet samma datum som man signade upp sig för tjänsten?
Jag anslöt mig den 31a (sista dagen för erbjudandet), ni andra som inte heller fått mailet kanske gjorde samma sak?
NordhNet kanske signade upp sig tidigare?

Så kan det ju vara. Jag tror jag signade upp mig i oktober -21.
Kan ju också vara att man kör ut det i olika omgångar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Discovery+ har ju en del intressant, synd att deras plattform är sanslöst dålig när det kommer till streaming och att hitta saker.
HBOmax har ju dock en del skoj. Harry Potter-filmerna, Barry, Sex life of college girls (perfekt när man är trött), euphoria, the great, station eleven, rick and mort, handmaids tale, shameless, avenue 5 osv. Visst en hel del äldre saker och en del som finns i amazon prime också.
Får se vad priset blir.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Polaren fick ett mail om att det blir nytt pris från 31/12. Har inte fått det själv dock.

Det enda mailet jag fått är ett erbjudande om 3 mån till 1/2 priset på D+ som går ut 31/12. Där står inget om att mitt HBO Max går ut eller avslutas.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av weenan:

Det enda mailet jag fått är ett erbjudande om 3 mån till 1/2 priset på D+ som går ut 31/12. Där står inget om att mitt HBO Max går ut eller avslutas.

Nej det avslutas inte men 50%-priset går ut och det blir istället Discovery+

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det här hade jag helt missat... riktigt synd!
Gillar inte Discoverys innehåll alls. Hade klarat mig utan det. Gissar att priset kommer dubbleras.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nej det avslutas inte men 50%-priset går ut och det blir istället Discovery+

Står inget sådant i mailet jag fått. Endast ett erbjudande att prova Discovery+.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av weenan:

Står inget sådant i mailet jag fått. Endast ett erbjudande att prova Discovery+.

Aha, såhär ser mitt ut
Nåja, skulle ändå stoppa HBO så det var en bra påminnelse

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

<Uppladdad bildlänk>

Aha, såhär ser mitt ut
Nåja, skulle ändå stoppa HBO så det var en bra påminnelse

Se där, antar att polarens mail också såg ut så.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Det där mailet handlar alltså inte om att det är 50-procentsrabatten på HBO Max som upphör, det är ett tidsbegränsat erbjudande om att få Discovery+ för halva priset i tre månader som upphör 31 December.

Vidare så verkar HBO Max kundtjänst mena på att det inte blir aktuellt med någon sammanslagning förrän 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Det där mailet handlar alltså inte om att det är 50-procentsrabatten på HBO Max som upphör, det är ett tidsbegränsat erbjudande om att få Discovery+ för halva priset i tre månader som upphör 31 December.

Vidare så verkar HBO Max kundtjänst mena på att det inte blir aktuellt med någon sammanslagning förrän 2024.

https://m3.idg.se/2.1022/1.763920/warner-bros-discovery

Där står det att det gått snabbare med ihopslagningen än beräknat och att det blir en tidigareläggning av den nya appen.

Också att den nya appen kommer heta Max, kort och gott.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av grasklippare:

Det där mailet handlar alltså inte om att det är 50-procentsrabatten på HBO Max som upphör, det är ett tidsbegränsat erbjudande om att få Discovery+ för halva priset i tre månader som upphör 31 December.

Vidare så verkar HBO Max kundtjänst mena på att det inte blir aktuellt med någon sammanslagning förrän 2024.

Njae det är ju lite tvetydigt minst sagt
Nåja, går inte miste om något iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

https://m3.idg.se/2.1022/1.763920/warner-bros-discovery

Där står det att det gått snabbare med ihopslagningen än beräknat och att det en tidigareläggning av den nya appen.

Också att den nya appen kommer heta Max, kort och gott.

Bättre namn än Discovery+ i.a.f.

Aja får se om det blir något erbjudande på nya tjänsten, Scooby-Doo måste man ju se ibland.

Permalänk
Medlem

De var ju rätt smarta med tanke på att denna affär (sammanslagningen) redan hade påbörjats när de gav ut 50% life-time offer, de visste från början att den var tidsbegränsad till... hur länge det nu blir

Synd får man absolut säga, fanns/kommer lite smått på Hbo Max ibland som det värt det med halva priset, men tvivlar starkt på att det är värt det om kostnaden dubblas, eller än mer.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Kommer HBO Max läggas ner och man måste registrera sig på D+? När dom slås ihop, kommer HBO Max innehåll flyttas till D+(Max)? Vad kommer tjänsten kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Folk såg det här komma sen dom lovade "rabatt livet ut".

Som uppkommit för att folk misstolkar "rabatt, support livet ut" som att det vore ditt liv/en människas liv det avser. Det är produktens den syftar på.
Minns för länge sedan att jag köpte ett nätverkskort (10Mbit) från 3Com som hade lifetime warranty. Inte så att jag kan komma 20 år senare och göra ett garantianspråk på detta kort (om jag hade haft det kvar)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Njae det är ju lite tvetydigt minst sagt
Nåja, går inte miste om något iaf

Det är ganska glasklart tycker jag. Den nuvarande rabatten man har försvinner alltså inte, har inte kommit någon information ännu om när HBO Max försvinner och tittar jag på vad som finns på discovery+ just nu finns det inte en chans att jag kommer prenumerera där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Som uppkommit för att folk misstolkar "rabatt, support livet ut" som att det vore ditt liv/en människas liv det avser. Det är produktens den syftar på.
Minns för länge sedan att jag köpte ett nätverkskort (10Mbit) från 3Com som hade lifetime warranty. Inte så att jag kan komma 20 år senare och göra ett garantianspråk på detta kort (om jag hade haft det kvar)

Så är det absolut, men det är lite småfult kan man tycka... att ge ut ett sådant erbjudande när man redan påbörjat sammanslagningen med Discovery och vet att denna tjänst kommer ha en kort livslängd, men inte informerar om just den LILLA detaljen

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det är ganska glasklart tycker jag. Den nuvarande rabatten man har försvinner alltså inte, har inte kommit någon information ännu om när HBO Max försvinner och tittar jag på vad som finns på discovery+ just nu finns det inte en chans att jag kommer prenumerera där.

Om du läser Monos inlägg med länken till m3 står det rätt klart och tydligt att tjänsterna kommer att slås ihop och bli en helt ny app som just nu verkar gå under namnet MAX. Försvinner Hbo Max försvinner även all form av rabatt då tjänsten inte längre kommer att finnas. Lite som Paramount+ som försvann och blev SkyShowTime (sämsta tjänst någonsin) med ett par andra tjänster. Rätt stort utbud som Paramount+ hade försvann i samma veva och kommer inte tas in på SkyShowTime...

Dessa streaming-tjänster börjar bli ett skämt i sig själva snart

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nej det avslutas inte men 50%-priset går ut och det blir istället Discovery+

Eh, då kan de glömma mig som kund.

"Här, ta 50% livet ut!*

*Kommer att räcka ungefär ett år, sen lägger vi ner skitet"

F*ck you, Warner

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om du läser Monos inlägg med länken till m3 står det rätt klart och tydligt att tjänsterna kommer att slås ihop och bli en helt ny app som just nu verkar gå under namnet MAX. Försvinner Hbo Max försvinner även all form av rabatt då tjänsten inte längre kommer att finnas. Lite som Paramount+ som försvann och blev SkyShowTime (sämsta tjänst någonsin) med ett par andra tjänster. Rätt stort utbud som Paramount+ hade försvann i samma veva och kommer inte tas in på SkyShowTime...

Dessa streaming-tjänster börjar bli ett skämt i sig själva snart

Då får du nog läsa diskussionen jag citerade.
Nordhnet påstod att rabatten på HBO max försvinner vid årsskiftet, det är alltså helt inkorrekt. Rabatten försvinner när HBO Max slås ihop med discovery+ och det har inte kommunicerats något datum för det ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Då får du nog läsa diskussionen jag citerade.
Nordhnet påstod att rabatten på HBO max försvinner vid årsskiftet, det är alltså helt inkorrekt.

Ahhhh... då hänger jag med på den biten och får be om ursäkt för mitt rätt irrelevanta inlägg

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Necrophor:

Dessa streaming-tjänster börjar bli ett skämt i sig själva snart

Namnbytena känns ju överdrivna. Det är ju typ amazon, netflix och Disney+ som haft sina namn kvar i 12 månader eller mer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Namnbytena känns ju överdrivna. Det är ju typ amazon, netflix och Disney+ som haft sina namn kvar i 12 månader eller mer

Det är väl så deras plan är att tjäna pengar och skaffa "tittare", man vet att tjänsten man erbjuder är extremt tidsbegränsad och häver ur sig termer som "livstid", vilket onekligen ger intrycket av att en tjänst skall vara längre än 1 år (och det vet de ju om så klart), och sedan byter man namn på den och vips... ny tjänst... och sen påbörjar man samma sak igen

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Vafan! Dom tar bort The Nevers även fast säsong ett inte ens är klar än?

HBOmax och D+ är dom ända tjänsterna jag inte har ersatt med piratkopiering ännu, men nu försvinner nog HBO också.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Har inte fått nåt mail ännu, kommer att säga upp skitet innan årets slut. Kommer inte att sakna skiten.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Inte heller fått något mejl, men känns som dom tar bort mer innehåll än lägger till så förstår inte varför man ska betala för skiten.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Kollar på House of the dragon endast, samt såg fram emot The last of us. Stänger dom ner halva priset livet ut så kommer jag ladda ner det jag vill se istället. Gott nytt år!

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Har precis talat med kundtjänst då jag ville säga upp abonnemanget, frågade lite om sammanslagningen. Visste inte mycket om utskickade mail/Sms, trevlig kille men visste inte mycket vad som händer (inte fått nån info enligt han) angående sammanslagningen med D+.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.