Vad vill du se på CES 2023?

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram emot Technics nya True-Wireless hörlurar som det har ryktas om. Var otroligt nöjd med deras AZ60-hörlur.

Permalänk
Medlem

Tycker det bästa med CES är alla konceptidéer som brukar visas upp. Kan ju hoppas på något lägre prissatt grafikkort om det handlar om vad man vill se och kanske köpa .

Permalänk

Flygande bilen. Väntat länge nog!

Visa signatur

ASRock Z390 Taichi Ultimate
i9 9900K
G.Skill 2x8G 4000 mhz
ASUS RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Oled skärmar, Hoppas på en ny Tyon mus från Roccat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Finns faktiskt inget revolutionerande som jag vill se. Bättre skärmar inte baserade på OLED skulle vara najs.

Varför inte OLED? Moderna OLEDs verkar ju väldigt resistenta mod inbränning

MicroLED är väl det närmast jämförbara där varje subpixel kan reglera egen nivå helt, men det kanske aldrig blir kommersiellt gångbart om man ska se till utvecklingstakten

Permalänk
Medlem

Om jag får drömma fritt så hade jag gärna sett en GPU i 4090-klass men liten och effektsnål som Mac M1/M2.
Håller jag mig mer till verkligheten så vill jag se fler och mer prisvärda OLED-datorskärmar.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte OLED? Moderna OLEDs verkar ju väldigt resistenta mod inbränning

MicroLED är väl det närmast jämförbara där varje subpixel kan reglera egen nivå helt, men det kanske aldrig blir kommersiellt gångbart om man ska se till utvecklingstakten

En organisk komponent hör inte hemma i en datorskärm, plasma vibbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En organisk komponent hör inte hemma i en datorskärm, plasma vibbar.

Organisk betyder bara kolvätebaserad inom kemi, inte så att den lever eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Organisk betyder bara kolvätebaserad inom kemi, inte så att den lever eller något

Inte det jag syftar på, allt organiskt har en kort livslängd , OLED lider av burn-in, degradering över tid, är svindyrt och helt fel väg att gå. Ett stopgap till bättre teknologi baserad på icke organiskt material slår igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Inte det jag syftar på, allt organiskt har en kort livslängd , OLED lider av burn-in, degradering över tid, är svindyrt och helt fel väg att gå. Ett stopgap till bättre teknologi baserad på icke organiskt material slår igenom.

Den typ av degradering som setts mest av hittills är ju färgfilter och inte själva dioderna

QD-OLED borde vara nära det du är ute efter

Permalänk
Medlem

Jag vill inte höra ordet "flagship" under hela CES 2023. Varje tillverkare som använder ordet i sina presentationer kommer jag aktivt att undvika som pesten!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

@KroesusSork
Welcome to the Flagship conference CES!! Where we show the latest Flagship products presented by the worlds leading Flagship corporations.

Permalänk

Seriösa konkurrenter till yubikey, känns som det kan behövas lite alternativ även om det inte riktigt saknas något med yubikey.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Nikon Z8 systemkamera

Permalänk
Medlem

Datorhögtalare och nätagg 👌👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av presentation av årets nya TV-apparater....bara för att återigen inse att det kommer ta en evighet innan de kommer ut till redaktörer och testare....och sedan ännu längre innan de finns i butik...och när jag sedan i slutet av sommaren börjar bli redo att slå till så inser jag att det faktiskt bara är någon månad kvar till black Friday och så blir det som vanligt att jag köper nästan ett år efter presentationen med den där jobbiga känslan att det nu snart är CES igen så jag borde kanske väntat

Utöver detta så hoppas jag på ännu mer bilar på mässan med fokus på dess tech.

Permalänk
Medlem

Vill se LG's nya modeller av OLED. Kommer inte köpa dom men alltid kul att se vad dom nya har att erbjuda.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Viceroy:

Vore ju kul om Sony släppte Vita 2. Annars är det nog bara AMD jag kommer vilja se något ifrån.

Finns det några indikationer på det, eller är det bara önsketänk?
Genuint nyfiken, hade varit sjukt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Finns det några indikationer på det, eller är det bara önsketänk?
Genuint nyfiken, hade varit sjukt kul.

Tyvärr bara önsketänk. Vi är ändå rätt många som längtar efter en! 😜

Permalänk
Medlem

Känns som det är för tyst om RYZEN 7 med X3D för att det ska släppas CES 2023. Har vi tur så får vi se fungerande ex och lite prestanda info

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

hoppas på lite nya z-wave 800 prylar, gärna sensorer med minst 10år batteritid och lite nya relä som klarar 16A av blandad last men fortfarande är små nog att få plats bakom uttaget i standard dosa.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Viceroy:

Tyvärr bara önsketänk. Vi är ändå rätt många som längtar efter en! 😜

Hahaha tusan, hann nästan börja hoppas! Det hade faktiskt varit riktigt fett, särskilt om de PS-exklusiva titlarna lanserades typ samtidigt som till fullstor konsol. Jag är löjligt förtjust i handhållet spelande numera, det är så himla bekvämt.

Permalänk

Kika gärna på någon av OLED 27" skärmarna från LG och/eller Asus!