Permalänk
Medlem

Några nyårslöften inför 2023?

Fråga enligt rubrik. Själv har jag lovat mig själv att jag ska ta tag i datorspelandet. I betydelsen att jag ska spela mycket mer än idag. Det är ett fantastiskt medium för historieberättande och dessutom bra för att hålla hjärnan aktiv. Har lagt upp en lista på spel på Game Pass som jag räknar med ska ta runt 500 timmar att klara av. Så runt 90 minuter per dag kommande året. Ambitiöst, och vet inte om jag kommer klara av det. Men man måste ju ha mål med livet.

Nu blir det nyårsmiddag med festande, men ska bli kul att se om det kommer in några svar senare på kvällen.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Att ta tag i den allt växande backloggen har nog varit ett nyårslöfte ett antal år nu. Man kanske borde ta och följa upp det, men köpa fler spel man inte har tid med är ju också kul. Smart med en mer konkret lista!

Nä men att lägga mer tid på både spelande och ett antal andra hobbys jag tycker om står faktiskt på listan Däribland lära mina katter lite dumma trick, något som går förvånansvärt bra för tillfället.

Permalänk
Medlem

Mitt främsta nyårslöfte blir att börja röra på mig mer, snittar idag 2000-3000 steg men vill komma upp i åtminstone 8000-10000 steg per dag. Äta mindre skräpmat och gå ner 10 kg är två andra nyårslöften.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Bättre hälsa är nog prio ett, men tror det är oundvikligt med barnvagnspromenaderna som snart anländer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bättre hälsa är nog prio ett, men tror det är oundvikligt med barnvagnspromenaderna som snart anländer

Kanske ska titta på en sådan där modell hurtiga föräldrar springer runt med?

Inga löften här, förutom kanske fortsätta på utstakat spår. Och försöka rippa min backlogg av blu-rays innan jag köper nya. Eller ett par iallafall. 😅

Permalänk
Medlem

Skippar nyårslöften, klarar aldrig hålla dem 😊

Skaffade dock gymkort i förrgår och körde första passet igår, så kanske grejar det… 🤣

Men ska göra min första vandring i augusti och ska försöka komma i bättre form inför det, blir en vecka i fjällen med tält och flugfiske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bättre hälsa är nog prio ett, men tror det är oundvikligt med barnvagnspromenaderna som snart anländer

Ojojoj...
Hör av dig om några månader och säg om du känner dig friskare. Hahahah 🤣, barn är det bästa som finns men man prioriterar om helt och "jaget" har inte topprio precis.
Sömnen kan bli lidande 🤪

Men grattis till bäbisen!
Det är som sagt skitkul med barn!

Jag har faktiskt aldrig nyårslöften.
Är mer av en "gör det nu på en gång" person, hela året.

Permalänk
Musikälskare

Dricka mer öl och njuta av livet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?