LG röjer årets TV-apparater

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Vad är det som är komplicerat med en apparat som kopplas in med en HDMI-kabel och strömkabel? Känner du samma sak med konsoler då eller? En laptop är väl också en tredjepart? Bra att tjänsterna du är intresserad av finns på webOS, men du tar inte i beaktning saker som livslängd på uppdateringar, insamling av data och "in-your-face" popups som framförallt webOS lider av.

Ja, laptoppen var en nödlösning men eftersom jag redan hade den liggandes och inte behövde vare sig betala för eller fippla med något så var det good enough för min del. Jag kan räkna antalet gånger vi faktiskt kopplade in den på mina tio fingrar.

Skrivet av anon259415:

Kul för dig. Jag har inte heller ett behov av ett RTX 4090 men kan erkänna att det är bättre än mitt 2060 på alla plan.

Det var aldrig min poäng eller tes utan mitt personliga behov uppfylls inte av en Shield. Därför är den, för mig, menlös.

Men som du sa; lets agree to disagree

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/MbmQ98my5bE

Panasonic TV förvisso men använder den nya panelen med MLA. Märkte dock en intressant sak, vid 2:50 ser man hur black barsen är väldigt gråa. Ser ungefär ut som QDOLED (kanske lite värre nästan). Tänkte först att de hade tagit bort polariserings filtret men kan ju lika bra vara MLAn som reflekterar tillbaka.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Skit för att den är låst som Iphone. Till Android kan jag installera vad jag vill.

suck... det mesta är låst idag kan jag tycka, inte skit för det då det har sina fördelar med bättre kontroll av vad apparna innehåller.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

suck... det mesta är låst idag kan jag tycka, inte skit för det då det har sina fördelar med bättre kontroll av vad apparna innehåller.

Skräp, ärligt talat. I min android TV kunde jag installera Private VPN, Smart Tube, TiviMate etc. Det enda jag saknar från Sony TVn...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Bra att tjänsterna du är intresserad av finns på webOS, men du tar inte i beaktning saker som livslängd på uppdateringar, insamling av data och "in-your-face" popups som framförallt webOS lider av.

Ärligt menat nu, vad är det för popups du pratar om? Allt jag har sett är mindre rutor som rekommenderar serier på olika streamingappar jag redan har.
Har en stor yta där det bara står webOS (som iofs kunde användas mer effektivt).

Min syn av popups är typ så här.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

såhär ser hemskärmen ut på min OLED77C2 efter jag satt följande adresser i AdBlock Blacklist i OpenWrt router, ingen reklam, inga rekommendationer, inga popups.

eic.recommend.lgtvcommon.com
eic.service.lgtvcommon.com
aic.recommend.lgtvcommon.com
aic.service.lgtvcommon.com

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Agree to disagree, jag har använt appar och inställningar på min LG C1 och upplever det som väldigt segt (precis som på min gamla LG B6, men den är förstås ännu värre). Du måste ha ett riktigt fint exemplar av TV då helt enkelt, kollar man på forum är nog det en klar majoritet som föredrar att använda sin Apple TV/Nvidia Shield över TV OS. Detta gäller ju dock människor som faktiskt använt bådadera, inte som i ditt fall med "testat hos en polare och det var segt"-upplevelse eller "Jag vet inte ens vad en Apple TV är och är inte intresserad".

Har också en C1, upplever den inte det minsta slö vid byte av appar, start av appar etc. Använder mest smartiptv som fungerar hur bra som helst i Weboss, går snabbt och smidigt. In your face reklam, ytterst lite, inte alls som googletv iaf som har hur mycket som helst. För lokal mediauppspelning kör jag en zidoo z9x vilket den också gör bättre än en shield. Finns mycket info på avsforum och avforums om du vill läsa.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Alla tycker vi tydligen olika, jag föredrar apple tv mot alla mediaspelare jag provat, inkl dom flesta appr på på olika tv, (lg, samsung, philips, panasonic etc) och nvidia shield etc, och nåt som är ett måste, är att auto hdr/ auto hz funkar som det ska smidigt på alla appar, oftast funkar inte auto hz på tv apparaterna, blir stutter vid panoreringar tex

Men är inte detta väldigt off topic?
Nån borde starta mediaspelare vs mediaspelare vs appar på tv tråd istället, hähä 😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

såhär ser hemskärmen ut på min OLED77C2 efter jag satt följande adresser i AdBlock Blacklist i OpenWrt router, ingen reklam…

Vem vet , jag blockade min LG B7 att prata ”hem” i brandväggen . 2 år senare brann PSUen (och nästan vardagsrummet ) upp. Blev utskälld av LG, då recall meddelande skickades långt innan den brann via onscreen meddelande jag aldri fick pga min block.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Vem vet , jag blockade min LG B7 att prata ”hem” i brandväggen . 2 år senare brann PSUen (och nästan vardagsrummet ) upp. Blev utskälld av LG, då recall meddelande skickades långt innan den brann via onscreen meddelande jag aldri fick pga min block.

därför hänger man på forum/YouTube kanaler som informerar om sådant.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Alla kör väll en nvida shield eller apple tv i alla fall?

Har man flera TVer (ofta av olika märken) , så er det rett smidigt å använda streaming boxer som AppleTv. Att ha nått som synkar mellan alla TVs i realtime utan att behöva tänka på Samsung store, LG store, google tv beroende på vilket rumm man är i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Har man flera TVer (ofta av olika märken) , så er det rett smidigt å använda streaming boxer som AppleTv. Att ha nått som synkar mellan alla TVs i realtime utan att behöva tänka på Samsung store, LG store, google tv beroende på vilket rumm man är i.

Och filmer på itunes med bra kvalitet, helst 4k.. är iaf 25 mb/s upp till 40 på dom har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

såhär ser hemskärmen ut på min OLED77C2 efter jag satt följande adresser i AdBlock Blacklist i OpenWrt router, ingen reklam, inga rekommendationer, inga popups.

eic.recommend.lgtvcommon.com
eic.service.lgtvcommon.com
aic.recommend.lgtvcommon.com
aic.service.lgtvcommon.com<Uppladdad bildlänk>

Borde det inte funka att bara sätta adguard dns på tvn?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Vem vet , jag blockade min LG B7 att prata ”hem” i brandväggen . 2 år senare brann PSUen (och nästan vardagsrummet ) upp. Blev utskälld av LG, då recall meddelande skickades långt innan den brann via onscreen meddelande jag aldri fick pga min block.

Fast finns väl inget krav att man ska ha tvn uppkopplad, så de bör kommunicera recall på andra sätt också