Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Jo, såklart. Men säljer dessa nyversioner av nya spel verkligen så bra?

The Last of Us-remaken verkar ha mottagits väldigt väl, men jag har inte sett några försäljningssiffror på det. Mitt väldigt förutsägbara svar är att det verkar sälja tillräckligt bra för att de ska tycka att det är värt att fortsätta på samma spår.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

The Last of Us-remaken verkar ha mottagits väldigt väl, men jag har inte sett några försäljningssiffror på det. Mitt väldigt förutsägbara svar är att det verkar sälja tillräckligt bra för att de ska tycka att det är värt att fortsätta på samma spår.

Ja vi får väl se. Personligen hoppas jag att den här ”trenden” avtar.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Ja vi får väl se. Personligen hoppas jag att den här ”trenden” avtar.

Det gör jag också.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Är väl bara att inte köpa? Om några blir glada gör väl inte så mycket.

Iaf, gott nytt år!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Är väl bara att inte köpa? Om några blir glada gör väl inte så mycket.

Iaf, gott nytt år!

Nej visst är det så! Men jag fascineras av att det läggs resurser på det.

Gott nytt år!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Är väl bara att inte köpa? Om några blir glada gör väl inte så mycket.

Iaf, gott nytt år!

Utvecklarnas tid är inte oändlig, så om dom lägger sina resurser på att göra remasters så kan dom inte lägga dessa resurser på att göra nya spel.

The Last of Us har redan fått en remaster till PS4 så att göra ytterligare en remaster till PS5 (och kalla det Remake för att luras) för att kunna släppa till fullpris igen känns enbart girigt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Utvecklarnas tid är inte oändlig, så om dom lägger sina resurser på att göra remasters så kan dom inte lägga dessa resurser på att göra nya spel.

The Last of Us har redan fått en remaster till PS4 så att göra ytterligare en remaster till PS5 (och kalla det Remake för att luras) för att kunna släppa till fullpris igen känns enbart girigt.

Nu var ju det jag länkade att det inte Guerrilla själva som skulle jobba på detta själva.
Alltså på påverkar detta inte deras huvudjobb. Ser inget problem med det faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Utvecklarnas tid är inte oändlig, så om dom lägger sina resurser på att göra remasters så kan dom inte lägga dessa resurser på att göra nya spel.

The Last of Us har redan fått en remaster till PS4 så att göra ytterligare en remaster till PS5 (och kalla det Remake för att luras) för att kunna släppa till fullpris igen känns enbart girigt.

Hela grejen med TLOU Remake var tydligen att Naughty Dogs writers inte hade något konkret spel skrivet ännu, och då har ju inte utvecklarna direkt något att göra. Därför la man tiden på att göra en Remake av TLOU. Alltså inga slösade resurser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hela grejen med TLOU Remake var tydligen att Naughty Dogs writers inte hade något konkret spel skrivet ännu, och då har ju inte utvecklarna direkt något att göra. Därför la man tiden på att göra en Remake av TLOU. Alltså inga slösade resurser

Hade dom inget konkret skrivet så låter det som att dom redan hade slösat resurser på annat?

Skrivet av Mono:

Nu var ju det jag länkade att det inte Guerrilla själva som skulle jobba på detta själva.
Alltså på påverrkar detta inte deras huvudjobb. Ser inget problem med det faktiskt.

Det spelar väl ingen roll vilken utvecklare det är? Utvecklaren som gör remaken skulle kunna göra ett nytt spel istället.

För övrigt blir det självklart ingen remake utan en remaster. Final Fantasy 7 Remake är en remake. The Last of Us Part 1 Remake är verkligen ingen remake. Horizon kommer självklart endast vara en remaster vilket är helt onödigt med tanke på hur Horizon spelas och ser ut. Förhoppningsvis stämmer inte ryktet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hade dom inget konkret skrivet så låter det som att dom redan hade slösat resurser på annat?

Jo manusförfattarna slösade kanske resurser då de inte kom fram till något konkret, men det är vanligt kan jag tänka mig. Men de hade ju slösat bra mycket mer resurser om de bara lät utvecklarna sitta och rulla tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hela grejen med TLOU Remake var tydligen att Naughty Dogs writers inte hade något konkret spel skrivet ännu, och då har ju inte utvecklarna direkt något att göra. Därför la man tiden på att göra en Remake av TLOU. Alltså inga slösade resurser

Snacka om smoke and mirror. De hade ju kunnat utveckla något nytt istället. Där vände de på myntet tre gånger. Men det är säkert förtjänstfullt men säg som det är.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hela grejen med TLOU Remake var tydligen att Naughty Dogs writers inte hade något konkret spel skrivet ännu, och då har ju inte utvecklarna direkt något att göra. Därför la man tiden på att göra en Remake av TLOU. Alltså inga slösade resurser

Spekulerar lite men dom kanske måste "uppgradera" TLOU till en annan spelmotor för att få till PC-releasen, och passar då på att tjäna lite extra genom att släppa den en gång till till PS5: och då kan det vara en remake pga koden skrivits om. Men håller med om att det känns väldigt onödigt att dom gjorde om TLOU:n, spelade själv igenom PS4-pro versionen för 4-5 månader sedan på PS5 och tyckte den hade bra grafik.

Mycket TLOU nu: tv-serien kommer snart på HBO, kanske man borde spela igenom TLOU2 äntligen - men har fortfarande Days Gone och Detroit Become Human ospelade (avslutade precis första GOW:en).

Permalänk
Medlem
Skrivet av krpes:

Mycket TLOU nu: tv-serien kommer snart på HBO, kanske man borde spela igenom TLOU2 äntligen

Någon som vet ifall man måste/borde spela igenom TLOU2 innan man ser serien? Kanske svårt att veta säkert men har det sagts något om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Någon som vet ifall man måste/borde spela igenom TLOU2 innan man ser serien? Kanske svårt att veta säkert men har det sagts något om det?

Som jag förstått det ska HBO serien bygga på TLO1 till att börja med.

https://screenrant.com/last-us-tv-show-season-1-story-details/

The Last of Us series on HBO will adapt the first game for its inaugural season, but there will be some dramatic detours according to a producer.

Permalänk
Medlem

Måste spela båda spelen, inte gjort det än. Köpte det första till PS3 men spelade bara introt.
Sen kom remastern men blev inte av att spela den heller. Hittade sen remaken till bra pris på PS5 så nu ska jag banne mig köra!
Undrar också om man måste ha spelat spelen för att uppskatta HBO-serien, vad tror ni?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Å andra sidan: Av egen erfarenhet har jag oftast uppskattat adaptationer av tidigare verk mer (exv film baserad på bok) när jag INTE har förkovrat mig i originalet. Brukar mest bli sur när de ändrar saker från originalet och så. Upplever att fans som känner till originalet är de största kritikerna av adaptationer till ny media.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Som jag förstått det ska HBO serien bygga på TLO1 till att börja med.

https://screenrant.com/last-us-tv-show-season-1-story-details/

The Last of Us series on HBO will adapt the first game for its inaugural season, but there will be some dramatic detours according to a producer.

Ok då kanske man kan titta första säsongen innan man spelat 2an då..

Skrivet av Quenya:

Å andra sidan: Av egen erfarenhet har jag oftast uppskattat adaptationer av tidigare verk mer (exv film baserad på bok) när jag INTE har förkovrat mig i originalet. Brukar mest bli sur när de ändrar saker från originalet och så. Upplever att fans som känner till originalet är de största kritikerna av adaptationer till ny media.

Jo så är det nog. Men min anledning är inte att jag vill att serien ska bli bättre, det är för att jag inte vill att serien ska "förstöra" TLOU2.

Permalänk
Medlem

"Sony breaks from tradition and won’t announce new TVs at CES 2023
/ The company usually debuts its latest Bravia TV lineup in Las Vegas. But for 2023, Sony will focus on PSVR2... and likely its upcoming electric vehicle."

The Verge

Permalänk
Medlem

Stranger of Paradise Final Fantasy Origin (PS5) för 237:- på Amazon.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare

5 Januari 02:00

Skrivet av Fearnox:

"Sony breaks from tradition and won’t announce new TVs at CES 2023
/ The company usually debuts its latest Bravia TV lineup in Las Vegas. But for 2023, Sony will focus on PSVR2... and likely its upcoming electric vehicle."

The Verge

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

PSVR2 med Horizon för 7390 kr på Komplett nu.

https://www.komplett.se/product/1220974/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Skrivet av Normgivaren:

Tack för tips! Har man Komplett Bank kreditkort så får man även 4% i cashback (gäller alla komplett.se köp).

Permalänk
Medlem

Inte använt PS5 handkontrollen på några månader och tänkte köra igång ett spel men märkte att båda thumbsticks var något oljiga och feta (vet till 100% att de inte var i det skicket sist jag använde handkontrollen). Gick som tur var att rengöra med en fuktig Wettextrasa men blev minst sagt förvånad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte använt PS5 handkontrollen på några månader och tänkte köra igång ett spel men märkte att båda thumbsticks var något oljiga och feta (vet till 100% att de inte var i det skicket sist jag använde handkontrollen). Gick som tur var att rengöra med en fuktig Wettextrasa men blev minst sagt förvånad.

Märkligt, min PS5'a jag köpte på release har inte fått gå många timmar och jag har inte stött på det problemet.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte använt PS5 handkontrollen på några månader och tänkte köra igång ett spel men märkte att båda thumbsticks var något oljiga och feta (vet till 100% att de inte var i det skicket sist jag använde handkontrollen). Gick som tur var att rengöra med en fuktig Wettextrasa men blev minst sagt förvånad.

Jag råkade ut för samma problem efter att inte spelat något på månader men jag vill minnas att det även var samma problem på mina PS3-kontroller förr i tiden. Har för mig att jag också torkade av med någon slags fuktig trasa men att enligt googling rekommenderas Isopropanol till att torka av thumbsticks med.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PlayStation/status/1610813642894880769?re...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 7 free PS VR2 upgrade at launch!

Permalänk
Medlem

Introducing Project Leonardo for PlayStation 5, a highly customizable accessibility controller kit

https://blog.playstation.com/2023/01/04/introducing-project-l...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4