Permalänk
Medlem

Vattenkylning till pappsen

Hej Swec hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har lyckats lura på min pappa att testa vattenkylning och letar nu lite komponenter som jag inte har hemma till honom för en billig peng.

Jag söker en radiator om 240mm, pump+res, fittings (bör räcka med 6-8st, gärna några med 90 graders vinkel. Har någon en ball valve de vill bli av med tar jag den gärna) sen ev softtube om någon har liggandes.

Hör gärna av er om ni har något ni vill sälja. Hämtas gärna kring Stockholmsområdet för att slippa fraktkostnad men kan även skickas.

//Alexander

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av alni08:

Hej Swec hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har lyckats lura på min pappa att testa vattenkylning och letar nu lite komponenter som jag inte har hemma till honom för en billig peng.

Jag söker en radiator om 240mm, pump+res, fittings (bör räcka med 6-8st, gärna några med 90 graders vinkel. Har någon en ball valve de vill bli av med tar jag den gärna) sen ev softtube om någon har liggandes.

Hör gärna av er om ni har något ni vill sälja. Hämtas gärna kring Stockholmsområdet för att slippa fraktkostnad men kan även skickas.

//Alexander

Läs hela annonsen här

Vattenkylning är entusiast-grejor, han har förmodligen ingen användning för det.
Köp en AIO som Arctic Liquid freezer II till gubben istället.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av alni08:

Hej Swec hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har lyckats lura på min pappa att testa vattenkylning och letar nu lite komponenter som jag inte har hemma till honom för en billig peng.

Jag söker en radiator om 240mm, pump+res, fittings (bör räcka med 6-8st, gärna några med 90 graders vinkel. Har någon en ball valve de vill bli av med tar jag den gärna) sen ev softtube om någon har liggandes.

Hör gärna av er om ni har något ni vill sälja. Hämtas gärna kring Stockholmsområdet för att slippa fraktkostnad men kan även skickas.

//Alexander

Läs hela annonsen här

Har ett Ek Coolstream rad xtx 240 som bara ligger hemma i sin kartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennborg:

Har ett Ek Coolstream rad xtx 240 som bara ligger hemma i sin kartong.

Hmm är lite rädd att det kan vara svårt med clearing för ram med den men det kan vara något. Vad ska du ha isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vattenkylning är entusiast-grejor, han har förmodligen ingen användning för det.
Köp en AIO som Arctic Liquid freezer II till gubben istället.

Tack för din input men om gubben vill testa så tycker jag han ska få göra det. Det kan vara kul att få pilla lite med vattenkylning tillsammans med honom även om han inte har galen användning för kylningen.

Permalänk
Medlem

Har en D5 pump med EK topp plus en swiftech reservoar, oanvänt EK Velocity for både AM4 och LGA1700 om intresse finns, har en del kopplingar också som jag inte använder. Hör av dig om du är intresserad.

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk

Har en komplett EKWB X360 om det är av intresse? Förstår att radiatorn är fel storlek men allt annat kanske skulle vara intressant. Finns även extra 90* vinklar och soft tubing. Hör av dig vid intresse!

Permalänk
Medlem

Jag har följande fittings:

6x EK HDC för 12mm rör
2x EK CSQ pluggar
3x EK AF 90 graders koppling
2x Corsair 90 graders koppling för 12mm rör i båda ändarna
1x EK kulventil
1x EK AF 4 vägs X-splitter
1x EK roterande extender M/M
1x EK extender M/M

Jag har även en EK CoolStream Classic SE 360 om det är av intresse.

Permalänk
Skrivet av alni08:

Hmm är lite rädd att det kan vara svårt med clearing för ram med den men det kan vara något. Vad ska du ha isf?

Bjuder du 200 är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Har Magicool 240 x-flow och Barrow fittings (16/10 softtube), finns nog nån 90graders och ev ballvalve.