Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag förstår din poäng om syftet med innehållsförteckningar på produkter men bibehåller att gurkmeja innehåller E100/kurkumin och att listan över ämnen i blåbär är korrekt. Blåbär innehåller ämnen som har e-nummer, det är bara fakta och det var min poäng. Sen att man inte skriver innehållsförteckningar på blåbär är en annan fråga.

Om man sen vill kalla det på blåbärsbilden för en "innehållsförteckning" eller ej känns som "grammatik", och inget jag direkt bryr mig om. Innehållsförteckning, ingredienser, lista över ämnen, beståndsdelar....kalla det vad man vill.

Den där listan ofullständig, om det ska föreställa en lista över ingredienserna i blåbär så borde väl allting finnas med? Det är inte konstigt att det saknas ämnen, vi håller trots allt fortfarande på och upptäcker vilka ämnen som finns i blåbär. Kollar vi på en artikel från förra året som har försökt ta reda på vilka flyktiga organiska ämnen som finns med i blåbär så ser vi att bl.a. myrtanal och geranyl acetat (och några till men jag orkar inte rada upp alla) saknas i ovanstående bild. Utöver VOCs så finns det naturligtvis en hel del andra ämnen som saknas också. Oavsett vad du vill kalla listan så jag hävdar att den är fel eftersom det saknas massor. Pop-sci brukar inte bekymra sig så mycket med att vara korrekt, det är inget nytt direkt.

Det är väl dags att återgå till ämnet antar jag.

Permalänk
Medlem

Flög totalt ut ur min zon när jag började käka för mycket carbs och det triggade ett galet sötsug! Måste köra igång processen igen tror jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Den där listan ofullständig, om det ska föreställa en lista över ingredienserna i blåbär så borde väl allting finnas med? Det är inte konstigt att det saknas ämnen, vi håller trots allt fortfarande på och upptäcker vilka ämnen som finns i blåbär. Kollar vi på en artikel från förra året som har försökt ta reda på vilka flyktiga organiska ämnen som finns med i blåbär så ser vi att bl.a. myrtanal och geranyl acetat (och några till men jag orkar inte rada upp alla) saknas i ovanstående bild. Utöver VOCs så finns det naturligtvis en hel del andra ämnen som saknas också. Oavsett vad du vill kalla listan så jag hävdar att den är fel eftersom det saknas massor. Pop-sci brukar inte bekymra sig så mycket med att vara korrekt, det är inget nytt direkt.

Det är väl dags att återgå till ämnet antar jag.

Vet inte vad din poäng är men det låter bra, håller med dig.

Lets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vet inte vad din poäng är men det låter bra, håller med dig.

Lets.

Bilden är fel.

Permalänk
Medlem

Vågen stannade på 81,5kg på julaftons morgon, dvs 16,9kg ner sen 12/9-22

Hade dock ett "långt" jullov 23/12 - 1/1 där jag inte brydde mig om vad jag åt utan tog dagen som den kom. +1,6kg gav det mig på vågen så det var ungefär som väntat. Nu är det dock tillbaka till mer strikt diet och så får vi se vad 23 har att bjuda på.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Har stått stilla runt 150-153kg de senaste 1-2 månaderna pga ”lite godis” på jobbet, men nu är det slut iaf.

Men behöver något som jag kan ha på rummet där jag veckopendlar till. Äter oftast soppa, antingen varma koppen eller någon av de större påserna som ger typ 6-10 dl soppa av nåt slag. Men runt 20-tiden och senare är jag både hungrig och sugen på nåt, och då är det ganska lätt att köpa med sig en påse chips eller nåt att smaska på kvällen med.

Vill inte laga mat för ofta på rummet, för det är
En byggbarack där dänger står mer eller mindre bredvid spisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Har stått stilla runt 150-153kg de senaste 1-2 månaderna pga ”lite godis” på jobbet, men nu är det slut iaf.

Men behöver något som jag kan ha på rummet där jag veckopendlar till. Äter oftast soppa, antingen varma koppen eller någon av de större påserna som ger typ 6-10 dl soppa av nåt slag. Men runt 20-tiden och senare är jag både hungrig och sugen på nåt, och då är det ganska lätt att köpa med sig en påse chips eller nåt att smaska på kvällen med.

Vill inte laga mat för ofta på rummet, för det är
En byggbarack där dänger står mer eller mindre bredvid spisen.

Tror inte det finns någon som håller sig mätt hela kvällen efter Varma Koppen till middag. Försök att ordna matigare middagar och drick mycket vatten. Sen tror jag inte heller att det finns nåt bra som ersätter, du lär fortfarande vara sugen på chips när du ätit ett äpple istället. Är mest beteendet som du måste försöka bryta. Kör hårt!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Tror inte det finns någon som håller sig mätt hela kvällen efter Varma Koppen till middag. Försök att ordna matigare middagar och drick mycket vatten. Sen tror jag inte heller att det finns nåt bra som ersätter, du lär fortfarande vara sugen på chips när du ätit ett äpple istället. Är mest beteendet som du måste försöka bryta. Kör hårt!

Man behöver heller inte äta varje gång man känner sig hungrig. Är bara en signal från hjärnan pga ett invant beteende. Man dör knappast av att vara lite hungrig. Folk fastar i flera dagar utan problem.

Sluta ät hela tiden och trigga ännu mer sug efter mat. Jag lovar det funkar.

Alla vill kunna äta lika mycket och gott som innan och magiskt gå ner i vikt bara för att man byter ut maten mot någon soppa eller turkisk yoghurt. Det fungerar tyvärr inte så. Man måste lida lite om man ska lyckas.

Är ju mer eller mindre tragiskt att läsa om alla som ger sig själva dispans för att det är jul eller inte kan äta bra för att dom jobbar vissa tider eller dittan och dattan. För f-n ta tag i det bara? Är det så svårt? 😀

Jag lyckades ju. Jag hade det knappast enklare än någon annan. Sluta ät godis och chips. Ät bra mat. Håll er till det och fuska inte, inte en enda gång. Motivationen lär tryta… men utan disciplin lyckas man aldrig.

Hårda ord, men fakta. Sluta hitta på ursäkter och ta tag i problemet. Jobbar folk likadant med? Å nej det är lite jobbigt. Jag får nog åka hem och ge upp. Ja lycka till att behålla jobbet på det sättet

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

Jag gick ner runt 10kg förra året genom att ta bort socker och vitt mjöl helt (en hamburgare eller något snask en gång i veckan är såklart okey, eller att ha en "cheat day") och levde på kött, ägg, grönsaker och frukt. Körde också en del motion och lättare styrketräning. Har nog aldrig mått så bra under mitt vuxna liv som jag gjorde det där halvåret. Piggare, gladare, starkare, mer alert och snabbtänkt. Sen kom sommaren och man gick tillbaka i gamla vanor 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Man behöver heller inte äta varje gång man känner sig hungrig. Är bara en signal från hjärnan pga ett invant beteende. Man dör knappast av att vara lite hungrig. Folk fastar i flera dagar utan problem.

Sluta ät hela tiden och trigga ännu mer sug efter mat. Jag lovar det funkar.

Alla vill kunna äta lika mycket och gott som innan och magiskt gå ner i vikt bara för att man byter ut maten mot någon soppa eller turkisk yoghurt. Det fungerar tyvärr inte så. Man måste lida lite om man ska lyckas.

Är ju mer eller mindre tragiskt att läsa om alla som ger sig själva dispans för att det är jul eller inte kan äta bra för att dom jobbar vissa tider eller dittan och dattan. För f-n ta tag i det bara? Är det så svårt? 😀

Jag lyckades ju. Jag hade det knappast enklare än någon annan. Sluta ät godis och chips. Ät bra mat. Håll er till det och fuska inte, inte en enda gång. Motivationen lär tryta… men utan disciplin lyckas man aldrig.

Hårda ord, men fakta. Sluta hitta på ursäkter och ta tag i problemet. Jobbar folk likadant med? Å nej det är lite jobbigt. Jag får nog åka hem och ge upp. Ja lycka till att behålla jobbet på det sättet

Dold text

Håller med dig i allt. Därav mitt tips om att lapa vatten under kvällen istället, dämpar hungern och ett mer kalorifritt alternativ finns inte.

Det är samma sak med folk som går på gymmet. Många tror att de är på gymmet 5 gånger i veckan för att de tycker det är kul och att de är skitmotiverade. Det är till största del absolut inte sant. Många till och med hatar det men gör det ändå. Jag är en av dem.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Håller med dig i allt. Därav mitt tips om att lapa vatten under kvällen istället, dämpar hungern och ett mer kalorifritt alternativ finns inte.

Det är samma sak med folk som går på gymmet. Många tror att de är på gymmet 5 gånger i veckan för att de tycker det är kul och att de är skitmotiverade. Det är till största del absolut inte sant. Många till och med hatar det men gör det ändå. Jag är en av dem.

Det är det som kallas disciplin! Kan säga att jag själv drar mig för att snöra på mig skorna flera dagar i veckan. Kanske är det snö eller regn ute.. kanske bara ”orkar jag inte” men jag gör det ändå. Det gäller att hitta ett sätt att tysta ner rösterna i huvudet.

Som du säger. Ta ett glas vatten.

Kroppen är bra på att skicka signaler efter tidigare vanemönster. Äter du middag varje dag kl 17:00 så kommer kroppen signalera hunger lagom till den tiden.

Sluta ät vid 18:00 och efter det dricker man te/vatten. Inget annat.

”Fasta” fram till kl 08:30-09:00 och ät frukost.

Fungerar utmärkt. Jag springer ibland upp emot 2 mil på morgonen innan frukost utan problem på tom mage. Då slutade jag äta 18:00 kvällen innan.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av palusa:

Det är det som kallas disciplin! Kan säga att jag själv drar mig för att snöra på mig skorna flera dagar i veckan. Kanske är det snö eller regn ute.. kanske bara ”orkar jag inte” men jag gör det ändå. Det gäller att hitta ett sätt att tysta ner rösterna i huvudet.

Som du säger. Ta ett glas vatten.

Kroppen är bra på att skicka signaler efter tidigare vanemönster. Äter du middag varje dag kl 17:00 så kommer kroppen signalera hunger lagom till den tiden.

Sluta ät vid 18:00 och efter det dricker man te/vatten. Inget annat.

”Fasta” fram till kl 08:30-09:00 och ät frukost.

Fungerar utmärkt. Jag springer ibland upp emot 2 mil på morgonen innan frukost utan problem på tom mage. Då slutade jag äta 18:00 kvällen innan.

Håller med dig i det du säger men du borde testa att jobba 5skift som jag gjort i en massa år.
Många i Sverige jobbar skift och har dödssvårt att äta någorlunda regelbundet.
Jag fixar det inte utan det blir olika tider varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Håller med dig i det du säger men du borde testa att jobba 5skift som jag gjort i en massa år.
Många i Sverige jobbar skift och har dödssvårt att äta någorlunda regelbundet.
Jag fixar det inte utan det blir olika tider varje vecka.

Ja absolut. Det kan jag väl köpa. Med det sagt behöver man fortfarande inte äta chips eller choklad när man väl äter. Eller äta dålig mat/för mycket heller för den delen.

Om jobbet skulle påverka mig så mkt så jag mår skit och inte kan äta/träna riktigt och går upp till 150kg. Ja då hade iaf jag bytt jobb

Alla har vi olika förutsättningar. Så är det ju. Dock kan man ju välja att äta bra mat och skippa skiten även om man jobbar oregelbundna arbetstider.

Ännu en gång handlar det ju om disciplin:)

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

Precis hemkommer efter varit hemifrån i 2 veckor.
Vägde mig direkt, exakt 150kg med kallingarna på (antar de är väl ett kilo).
Så jag måste ha gått ner minst 3-ish kilo på dessa 2 veckor. samt med tanke på att jag har idag käkat 2 ägg med majjo, en matpaj till lunch( sådan fryst), tre kaffe, lite godis, en ostfralla samt en fanta på vägen hem, så ligger jag nog bra till.

Permalänk

För mig är träning svaret, inte för att man går ner i vikt speciellt mycket qv träning utan för att "suget" byts ut mot hunger, blir således mer sugen på mat än snacks o godis. Dessutom mår jag psykiskt bättre, blir lugnare, mindre stressad och sover enormt mycket bättre. För att inte tala om lyckoruset man får ibland av endorfinerna 😁 Sen försöker jag äta näringstät mat istället för energität mat. Dvs, bort med pasta, bröd o halvfabrikat o in med rikligt med smör o kokosolja, surkål, grönsaker och mycket "dött djur" 💪

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

För mig är träning svaret, inte för att man går ner i vikt speciellt mycket qv träning utan för att "suget" byts ut mot hunger, blir således mer sugen på mat än snacks o godis. Dessutom mår jag psykiskt bättre, blir lugnare, mindre stressad och sover enormt mycket bättre. För att inte tala om lyckoruset man får ibland av endorfinerna 😁 Sen försöker jag äta näringstät mat istället för energität mat. Dvs, bort med pasta, bröd o halvfabrikat o in med rikligt med smör o kokosolja, surkål, grönsaker och mycket "dött djur" 💪

Du har fattat hur det funkar 💪

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Precis hemkommer efter varit hemifrån i 2 veckor.
Vägde mig direkt, exakt 150kg med kallingarna på (antar de är väl ett kilo).
Så jag måste ha gått ner minst 3-ish kilo på dessa 2 veckor. samt med tanke på att jag har idag käkat 2 ägg med majjo, en matpaj till lunch( sådan fryst), tre kaffe, lite godis, en ostfralla samt en fanta på vägen hem, så ligger jag nog bra till.

Hur vore det tror du om du faktiskt började äta bra och träna lite istället för att hatta dig fram genom livet ? Bara ren skit i intag hela dagen. Äggen är väl okej med varför majonnäs?

Verkar som du inte alls bestämt dig att du vill göra en förändring. Väger man 150kg är det inga problem att rasa ner i vikt. Varför äter du godis och dricker läsk när du väger 150kg?????

Känns som du försöker övertala dig själv att du vill ändra dig men du har varken motivation eller disciplin att fullfölja det.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Hur vore det tror du om du faktiskt började äta bra och träna lite istället för att hatta dig fram genom livet ? Bara ren skit i intag hela dagen. Äggen är väl okej med varför majonnäs?

Verkar som du inte alls bestämt dig att du vill göra en förändring. Väger man 150kg är det inga problem att rasa ner i vikt. Varför äter du godis och dricker läsk när du väger 150kg?????

Känns som du försöker övertala dig själv att du vill ändra dig men du har varken motivation eller disciplin att fullfölja det.

Enkelt, dålig självdisciplin. Varför tror du personen väger 150?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Enkelt, dålig självdisciplin. Varför tror du personen väger 150?

Exakt. Men det låter nästan som att personen tycker att det var ett ”helt okej” dagligt intag, när det i själva verket var (ur ett hälsoperspektiv där viktnedgång är fokus) dåligt.

Om personen i fråga på allvar tror att ett par kalsonger väger 1kg, så har man nog rent generellt en skev inställning till vad som är bra/normalt.

Detta kan givetvis varit skämtsamt skrivet, men det kan jag inte avgöra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Enkelt, dålig självdisciplin. Varför tror du personen väger 150?

Jo det har jag förstått. Var ett försök till att motivera och inte klanka ner.

Vägde själv 20kg för mkt och känner allt för väl igen den där mentaliteten.

”Jag är duktig, idag åt jag bara EN påse chips”

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av frong:

Enkelt, dålig självdisciplin. Varför tror du personen väger 150?

Nja, har själv levt med ätstörning under större delen av mitt nuvarande 40 år långa liv och vet att "självdisciplin" inte är en del av kalkylen överhuvudtaget när man blir så tung som 150kg.
Att använda ordet självdisciplin är mest förnedrande o ett sett för de som redan är smala att klappa sig själva på axeln.

Problemet för extremt överviktiga är många gånger som för en alkoholist - folk säger "men du kan väl bara dricka ett eller två glas vin?"
Hur bra funkar det för en alkoholist? Inte alls.

Alkohol kan man sluta med helt och avbryta alla vänskapsband man har med andra som dricker - med mat går inte det. Man blir tvingad att lära sig inta sin drog i" lagom" mängd varje dag.. ENORMT svårt.

Sen är också problemet okunskap i näringslära och hur kroppen fungerar med blodsocker /insulin eller att man inte ens vet vad kolhydrater, fett och protein är eller vilka råvaror som innehåller vad - eller har aldrig läst eller förstått en innehållsförteckning.

Kunskap är makt.

Permalänk
Skrivet av palusa:

”Jag är duktig, idag åt jag bara EN påse chips”

Haha som för mig med snuset - "idag var jag duktig tog bara 29 snusar istället för 30" 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Haha som för mig med snuset - "idag var jag duktig tog bara 29 snusar istället för 30" 😂

Haha ja snus är en annan historia än tappa vikt. Tappa vikt är enkelt haha 😆

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Nja, har själv levt med ätstörning under större delen av mitt nuvarande 40 år långa liv och vet att "självdisciplin" inte är en del av kalkylen överhuvudtaget när man blir så tung som 150kg.
Att använda ordet självdisciplin är mest förnedrande o ett sett för de som redan är smala att klappa sig själva på axeln.

Problemet för extremt överviktiga är många gånger som för en alkoholist - folk säger "men du kan väl bara dricka ett eller två glas vin?"
Hur bra funkar det för en alkoholist? Inte alls.

Alkohol kan man sluta med helt och avbryta alla vänskapsband man har med andra som dricker - med mat går inte det. Man blir tvingad att lära sig inta sin drog i" lagom" mängd varje dag.. ENORMT svårt.

Sen är också problemet okunskap i näringslära och hur kroppen fungerar med blodsocker /insulin eller att man inte ens vet vad kolhydrater, fett och protein är eller vilka råvaror som innehåller vad - eller har aldrig läst eller förstått en innehållsförteckning.

Kunskap är makt.

Skulle säga att disciplin absolut är svaret på mycket.
Att ta kommando över sin hjärna och sina tankar. Hjärnan är det mest kraftfulla vapnet på jorden.

Personligen lägger jag enormt mycket tid på att hitta sätt att bestämma över min hjärna. Jag var väldigt svag för att låta hjärnan vinna gällande ”ska jag äta det där” eller ”nja, idag regnar det, jag tar en vilodag”

Idag funderar jag inte gällande träningen. Jag gör det ändå. Alltid. Oavsett väder. Oavsett hur jag känner att sängen lockar.

Hur man kommer dit? Det är nog olika för alla, men alla kan. Alla slåss vi med olika beroenden och livsförhållanden. Men alla kan ändra på dom. Gäller bara att hitta sättet.

Ingen är sämre än den andra. Gräv djupt och du kommer hitta svaren du söker.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Nja, har själv levt med ätstörning under större delen av mitt nuvarande 40 år långa liv och vet att "självdisciplin" inte är en del av kalkylen överhuvudtaget när man blir så tung som 150kg.
Att använda ordet självdisciplin är mest förnedrande o ett sett för de som redan är smala att klappa sig själva på axeln.

Problemet för extremt överviktiga är många gånger som för en alkoholist - folk säger "men du kan väl bara dricka ett eller två glas vin?"
Hur bra funkar det för en alkoholist? Inte alls.

Alkohol kan man sluta med helt och avbryta alla vänskapsband man har med andra som dricker - med mat går inte det. Man blir tvingad att lära sig inta sin drog i" lagom" mängd varje dag.. ENORMT svårt.

Sen är också problemet okunskap i näringslära och hur kroppen fungerar med blodsocker /insulin eller att man inte ens vet vad kolhydrater, fett och protein är eller vilka råvaror som innehåller vad - eller har aldrig läst eller förstått en innehållsförteckning.

Kunskap är makt.

Älskar att du direkt antar att jag är "smal" för att jag påpekar självdisciplin. Okunskap är även det dålig självdisciplin, att ta reda på vad kolhydrater/protein/fett och kalorier är tar en timme. Det behöver man inte ens veta f.ö. räcker med att kunna räkna plus och minus och att plussa ihop kalorier.

Kan du förklara lite närmare hur smal jag är på 105 kilogram kroppsvikt fördelat på 185cm? Kan till och med bifoga en bild i och med att du slänger ur dig dumheter utan att ens veta hur jag ser ut. Hahaha.

Dold text

Visste inte att jag var smal, men tack för upplysningen! Skall ta med mig det.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Älskar att du direkt antar att jag är "smal" för att jag påpekar självdisciplin. Okunskap är även det dålig självdisciplin, att ta reda på vad kolhydrater/protein/fett och kalorier är tar en timme. Det behöver man inte ens veta f.ö. räcker med att kunna räkna plus och minus och att plussa ihop kalorier.

Kan du förklara lite närmare hur smal jag är på 105 kilogram kroppsvikt fördelat på 185cm? Kan till och med bifoga en bild i och med att du slänger ur dig dumheter utan att ens veta hur jag ser ut. Hahaha.

Visste inte att jag var smal, men tack för upplysningen! Skall ta med mig det.

Dont skip legday bro! 😁

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Att börja springa som överviktigt är som att be om skador. Jävlar va jag har gått och gått och gått hela sommaren och hösten för att komma igång i benen och börjat springa lite smått.
Nu springer jag 3km utan att pausa. Jag börjar känna att kläderna sitter lösare och mår psykiskt bra mycket bättre, särskilt efter löprundan (endos!).

Jag är rätt stolt över mig själv men fyfan sicken uppförsbacke säger jag. Aldrig mer. NU kommer jag hålla igång springandet. Som jag stundsvis dessutom älskar, endo-junkie som man är. Desstom behöver jag inte "gå runt" maten om ni försår vad jag menar, lite chips är ok på helgen, lite rostemackor. Måste unna sig.

Nu kör vi 2023

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Att börja springa som överviktigt är som att be om skador. Jävlar va jag har gått och gått och gått hela sommaren och hösten för att komma igång i benen och börjat springa lite smått.
Nu springer jag 3km utan att pausa. Jag börjar känna att kläderna sitter lösare och mår psykiskt bra mycket bättre, särskilt efter löprundan (endos!).

Jag är rätt stolt över mig själv men fyfan sicken uppförsbacke säger jag. Aldrig mer. NU kommer jag hålla igång springandet. Som jag stundsvis dessutom älskar, endo-junkie som man är. Desstom behöver jag inte "gå runt" maten om ni försår vad jag menar, lite chips är ok på helgen, lite rostemackor. Måste unna sig.

Nu kör vi 2023

Alla har ju olika utgångslägen. Väger man mycket ska man absolut inte börja med att springa flera km. Kanske gå, sen gå/springa osv. Man bygger upp knäna och ligament och kan springa mer och mer.

Finns inget som dödar motivationen som en skada. Man mår sjukt bra efter en löprunda 😊

Snyggt jobbat och kör vidare, träning är bästa drogberoende man kan ha 😁💪

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dont skip legday bro! 😁

Det är knappast någon som har visuellt enorma ben om man står avslappnat med benen.
Han är enorm och har nog skött kost och träning exemplariskt. Även om det för den absoluta majoriteten kräver cykler för att nå dit, så är det ett extremt bra resultat.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är knappast någon som har visuellt enorma ben om man står avslappnat med benen.
Han är enorm och har nog skött kost och träning exemplariskt. Även om det för den absoluta majoriteten kräver cykler för att nå dit, så är det ett extremt bra resultat.

Ironi kompis 😁

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|