Vilken är Sweclockers favoritjuice?

Permalänk
Medlem

Vilken är Sweclockers favoritjuice?

Hej!
Vad dricker swec-folket för juice, och vilken smakar bäst anser ni? Tänkte det kunde vara intressant om man kunde dela med sig och kanske upptäcka nya smaker
Dricker juice väldigt ofta, nästan varje dag...inte riktigt men.
En stor 1.3L Brämhults införskaffas definitivt 1 gång i veckan, blir inte billigt men gott

Mina topp 3:

  1. Brämhults apelsin

  2. Brämhults jordgubb & lime Highly recommend this one.

  3. Tropicana sanguinello

Honorable mentions:

  1. Tropicana golden grapefruit

Juice up!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Livsnjutare 😎

Finns det någon juice som är mer nyttig eller ?
Tänker det är väl mycket socker i juice eller har jag fått de om bakfoten ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Finns det någon juice som är mer nyttig eller ?
Tänker det är väl mycket socker i juice eller har jag fått de om bakfoten ?

Massvis med (frukt)socker men det är så mycket annat som gör upp för det. Särskilt om du istället för läsk dricker juice.

Dricker själv enbart vatten ur kranen hemma i princip. Smidigt och bra.
När jag unnar mig en juice är det oftast nån tropisk eller apelsin.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Massvis med (frukt)socker men det är så mycket annat som gör upp för det. Särskilt om du istället för läsk dricker juice.

Dricker själv enbart vatten ur kranen hemma i princip. Smidigt och bra.
När jag unnar mig en juice är det oftast nån tropisk eller apelsin.

Samma här, juice är något jag unnar mig ibland. Annars är det kranvatten och svart kaffe som gäller.

Som svar på vilken juice jag föredrar, brämhults apelsin eller färskpressad från mataffären, den man ställer en flaska i och tittar på när apelsinerna pressas

Permalänk
Medlem

Kiviks svartvinbärsdryck, blandar i kranvatten och ibland sodastream.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Massvis med (frukt)socker men det är så mycket annat som gör upp för det. Särskilt om du istället för läsk dricker juice.

Dricker själv enbart vatten ur kranen hemma i princip. Smidigt och bra.
När jag unnar mig en juice är det oftast nån tropisk eller apelsin.

Är väl inte allra nyttigaste, men i jämförelse med läsk så 😁
TLDR blir endast ett litet glas kanske varje dag, värt varenda krona.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Brukar köra på Bravo Apelsin när det skall drickas juice.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Samma här, juice är något jag unnar mig ibland. Annars är det kranvatten och svart kaffe som gäller.

Som svar på vilken juice jag föredrar, brämhults apelsin eller färskpressad från mataffären, den man ställer en flaska i och tittar på när apelsinerna pressas

Jag blir alltid lite nojig över hur mycket bekämpningsmedelsrester som följer i den butikspressade juicen? Det är nog inte direkt ekologiska apelsiner de pressar. Färdigpaketerad juice stickprovas ju så det känns mer safe.

Min favoritjuice är God Morgon grapefrukt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Brukar köpa Garants juicer på Willys när jag är sugen, de som är i pet flaska. Min favorit är blodapelsin
Annars blir det oftast Brämhults, och då är Hallon min favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Brukar köpa Garants juicer på Willys när jag är sugen, de som är i pet flaska. Min favorit är blodapelsin
Annars blir det oftast Brämhults, och då är Hallon min favorit.

Hallon? Har faktiskt aldrig provat, får ta ett smakprov.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface

Proviva Mango alltså, oslagbar. Annars gillar jag äppeljuice av alla dess slag, gärna "cloudy".

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Krilon:

Brukar köpa Garants juicer på Willys när jag är sugen, de som är i pet flaska. Min favorit är blodapelsin
Annars blir det oftast Brämhults, och då är Hallon min favorit.

Garants juicer är bannemig fina. Apelsinjuicen med fruktkött är en frekvent besökare i kylen hemma. Annars är det primärt naturjuice, aka kranvatten, som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hallon? Har faktiskt aldrig provat, får ta ett smakprov.

Väldigt god är den, inte köpt den på ett tag så av ren nyfikenhet gick jag in på deras hemsida och kan inte hitta den :/
Kanske utgått då, får slå en kik nästa gång jag åker till Willys

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Proviva Mango alltså, oslagbar. Annars gillar jag äppeljuice av alla dess slag, gärna "cloudy".

Cloudy är ju godast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Väldigt god är den, inte köpt den på ett tag så av ren nyfikenhet gick jag in på deras hemsida och kan inte hitta den :/
Kanske utgått då, får slå en kik nästa gång jag åker till Willys

Då tipsar jag tillbaka om jordgubb & lime

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag gillar Bravos äpplejuice...

Permalänk
Medlem

Brämhults päron eller citron lemonad
Råsaft - äpple ananas lime ingefära mynta. Fick testa denna i butik och var förvånad hur god den var.

Dricker kanske juice 1g/år

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Just nu Jokk Tranbär. Mycket god.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Just nu Jokk Tranbär. Mycket god.

Tycker de är väldigt goda allihop faktiskt, men lingonet vinner

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hillzing:

Just nu Jokk Tranbär. Mycket god.

Håller med här!
Dricker sällan juice men då blir det jokk tranbär eller ännu hellre Herrljungas ingefära/gurkmeja.
Ren kärlek!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Surkörsbärsjuice är min favorit men det är svårt att hitta. Det som finns på affärerna (Willys) är mest bara saft. Så kallad "Fruit Drink" och inte riktig juice.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Massvis med (frukt)socker men det är så mycket annat som gör upp för det. Särskilt om du istället för läsk dricker juice.

Dricker själv enbart vatten ur kranen hemma i princip. Smidigt och bra.
När jag unnar mig en juice är det oftast nån tropisk eller apelsin.

Apelsinjuice innehåller lite mer socker än Coca Cola. Och av det sockret så är i princip 50 % fruktsocker och 50 % druvsocker i både apelsinjuice och Coca Cola.

Tyvärr är det lika mycket socker i min favoritjuice, röd grapefrukt, så det blir inte ofta jag dricker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag blir alltid lite nojig över hur mycket bekämpningsmedelsrester som följer i den butikspressade juicen? Det är nog inte direkt ekologiska apelsiner de pressar. Färdigpaketerad juice stickprovas ju så det känns mer safe.

Min favoritjuice är God Morgon grapefrukt.

Bra fråga, det har jag inte funderat på. Jag tror inte det är några större mängder jag fått i mig i alla fall, det blir kanske 3-4 gånger om året jag köper den sortens juice.

Permalänk

Det finns bara 2st olika typer av människor i världen, de som har druckit och älskar Naturens Under och de som ej har smakat eller gillar. https://ohmansmatovin.com/2013/12/20/nostalgi-naturens-under/

Jag tycker dagens juice är ganska tafatt. Olika utseende på paketen, lite olika smaker beroenden på vilken man väljer. Men jag blir typ alltid besviken.

Jag funderar på recept där man köper vanlig juice och själv kompletterar den med något. Mjölk och Juice är gott en kort tid: https://sv.molooco.com/milk-and-orange-juice-recipe/

Permalänk
Medlem

Godast och nyttigast blir helt klart när vi använder råsaftcentrifugen hemma. Man kan ta lite av vad man har i kylen och blanda. Rödbeta, citron, äpple och ingefära är gott t ex, eller varför inte morotsjuice. Oftast orkar vi inte ta fram åbäket dock.

När det gäller köpjuice så är Lovisebergs råsaft väldigt god och fräsch. Favoriten är nog apelsin, kiwi och ingefära. Det finns så många goda juicer av så många märken… Tycker även en habil Godmorgon juice är trevligt på frukostbordet. Det är gott med juice helt enkelt och jag är inte så knusslig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Apelsinjuice innehåller lite mer socker än Coca Cola. Och av det sockret så är i princip 50 % fruktsocker och 50 % druvsocker i både apelsinjuice och Coca Cola.

Tyvärr är det lika mycket socker i min favoritjuice, röd grapefrukt, så det blir inte ofta jag dricker det.

Brukar bara dricka apelsinjuice färskpressat (på hotell osv) så det är väl lite annorlunda än köp-juice.
Men det är ju "nyttigare" ändå. Inte för att det är nyttigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Brukar bara dricka apelsinjuice färskpressat (på hotell osv) så det är väl lite annorlunda än köp-juice.
Men det är ju "nyttigare" ändå. Inte för att det är nyttigt.

Ja, antagligen är det nyttigare med färskpressat även om det inte är så lätt att kvantifiera som antalet gram socker.

Men företag som Brämhults och liknande som framställer det som att juice skulle vara nyttigt att dricka till frukost är dagen motsvarighet till Camels cigarettreklam som framställde rökning som hälsobringande.

Permalänk
Medlem

Glocken Gold är en klar favorit!
Annars är jag svag för lemonad men jag har inte hittat någon riktigt bra på svenska marknaden.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Väldigt god är den, inte köpt den på ett tag så av ren nyfikenhet gick jag in på deras hemsida och kan inte hitta den :/
Kanske utgått då, får slå en kik nästa gång jag åker till Willys

Många sorter är ju säsongsberoende. Min favorit 🍓 lime ex.
Fruktansvärt synd att Tropicana tog bort Sanguinello.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X