Veckans fråga: Vilket PC-spel ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Medlem

Av de listade är det nog bara Starfield som intresserar mig. Har inte alls koll på vad som är på tapeten så kanske finns något annat spel på gång som kan vara lockande.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Zelda Tears of the Kingdom.

Skrivet av Donnerstal:

GTA 6 👍

I år, inte 2026.

Permalänk
Medlem

Alla remakes 🔥🔥🔥

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Homeworld 3 och Starfield

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Spel rent allmänt? Zelda: Tears of the Kingdom (aka Breath of the Wild 2).

Specifikt PC-spel? Osäker, kanske BG3 (f.a. nu när Minsc är med), eller Diablo 4 eller Warhammer 40k: Rogue Trader (om det släpps 2023 vettefan dock.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Diablo 4 såklart, men jag är även dåraktig nog att hoppas på Path of Exile 2😁

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Diablo4 såklart

Skrivet av Bazzie:

Diablo 4 såklart😁

Av nyfikenhet, vad är det som gör denna release så självklar att vara förväntasful inför när Blizzard just nu är i kanske i sin största dip någonsin?

(Overwatch "2" uppdateringen, Diablo Immortal, Strategispelen är döda med hemsk remaster av Warcraft 3 som salt i såren och andra kontroverser)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem

100% Baldurs gate 3 och Starfield för min del. Men även smått Ark 2 för det ska jag spela med sambon. Hon älskar ARK 1 och jag kan verkligen inte förstå det. Men ska försöka med 2an.

Resten på listan låter meh förutom Dead island 2 men finns ingen hype kvar så väntar och ser.

Edit: missade att Stalker 2: Heart of Chornobyl var på listan. Den är definitivt 3a. Ligger på wishlist också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Throne and Liberty

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

STALKER 2 utan tvekan

What! Detta har jag helt missat. Awesome, detta ser jag väldigt fram emot!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Ark 2 eller Baldurs Gate 3 såklart!

Samma, men.... Med Wildcards historik så tvivlar jag på att ARK 2 kommer detta året. Lär troligen bli uppskjutet ett par gånger.
Kanske Early Access, men inte en full release.

Hoppas jag har fel dock!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag lär väl vara ensam om att se fram emot Blood Bowl 3 i februari...

Visa signatur

Desktop|Intel I7 7700K Cpu|EKWB Custom Loop|ASUS Z270 ROG Strix Mb|Gigabyte GTX1080 G1 Gaming Gpu|32Gb Corsair Vengeance DDR4 Ram|1x500Gb NVME M.2 SSD Samsung 960 Evo|2x500Gb SSD Samsung 850 Evo SSD|Phanteks Evolv ATX tempered Glass Ed Chassi|40" Philips UHD VA LED Monitor|Logitec MX master Mouse|CM Storm Rapid Fire Cherry MX Brown Keyboard|Edifier Studio R2730DB Speakers|

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de får till remaken av system shock och skakar liv i den genren. Sedan tar vi Deus ex, thief 2024. (önsketänkande)

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Av nyfikenhet, vad är det som gör denna release så självklar att vara förväntasful inför när Blizzard just nu är i kanske i sin största dip någonsin?

(Overwatch "2" uppdateringen, Diablo Immortal, Strategispelen är döda med hemsk remaster av Warcraft 3 som salt i såren och andra kontroverser)

För min egen del så kommer jag nog med stor sannolikhet spela D4 då vi är ett gäng som kört mycket D3, D2R och en del D2 tillsammans och haft jäkligt skoj. Jag är fullt medveten som alla saker du listar, även om jag själv bara "tyvärr" fått uppleva WC3 remake då jag inte spelat de andra. Jag sitter i min naivitet och tänker att efter alla dessa måste det komma något grymt och min förhoppning är att de verkligen är rädda om D4. Det är mycket möjligt att jag och många fler blir brända på den här punkten, men hoppet är det sista som lämnar en!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Diablo4 och POE2 utan tvekan.

Permalänk
Medlem

När kommer Kerbal Space Program 2? Borde inte det vara i år?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett nytt Monster Hunter.

Permalänk
Medlem

• Diablo 4
• Hogwarts Legacy
• The Lord of the Rings: Gollum
• What Lives Below

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Company of Heroes 3

Varför är inte Company of Heroes 3 med på listan? Det hade ju faktiskt räckt att den var det enda alternativet dessutom.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Inte speciellt taggad på nåt, men av dom i listan så var det väl Diablo 4 som är det spelet jag faktiskt kanske kommer lira.
Men annars ser jag mer fram emot nåt najs indie-spel jag inte hört talas om än, nåt i stil med Outer Wilds, Hyper Light Drifter, Ori, Journey eller Fez. Nån som har nå koll på nåt sånt som är på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Samma, men.... Med Wildcards historik så tvivlar jag på att ARK 2 kommer detta året. Lär troligen bli uppskjutet ett par gånger.
Kanske Early Access, men inte en full release.

Hoppas jag har fel dock!

Nej det kommer aldrig bli en full release detta året. Men nöjer mej med en stabil Early access i år om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Dragon Age: Dreadwolf (om det nu visar sig att släppas 2023) annars är det jämnt mellan Diablo 4 & Baldur's Gate 3

Permalänk
Medlem

Diablo 4 är givet, sen Street Fighter 6, Guile verkar beastmode denna gång!

Permalänk
Medlem

Tempest Rising
Saknar ett hederligt gammalt RTS-spel i samma stil som Red Alert, och verkar som det nu äntligen händer. *lycklig*

Permalänk
Medlem

Avada Kedavra

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Diablo 4, även om jag vet att det kommer att floppa PTW och dåliga servrar.

Permalänk
Medlem

Ett som jag hoppas på är RoboCop: Rogue City

Hoppas på att det blir en riktig Paul Verhoeven RoboCop och inte en massa barn-film-uppföljare RoboCop. Blodigt skall det vara

Permalänk
Medlem

Starfield, men enbart pga att det är Bethesda. Inte direkt så jag sitter och studsar av förväntning, jag skulle föredra om Bethesda satsade allt på nästa Elder Scrolls istället, så det kommer ut inom närmsta 10 åren åtminstone.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Av nyfikenhet, vad är det som gör denna release så självklar att vara förväntasful inför när Blizzard just nu är i kanske i sin största dip någonsin?

Hoppet är det sista som dör.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Harry Potter och Starwars Jedi: Survivor kommer på en delad plats, som tur väl är så är det gott om tid mellan dessa tbå releaser så det kommer bli båda oavsett

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro