Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ieschure - The Kingdom of Shades

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Nobelprisvinnarlåtar i relativt okända covers:

Permalänk
Medlem

Warren Zevon lyssnar jag väldigt mycket på, gillar hans verk. Han hade ett ganska tufft liv, även om en hel del av tragedin var självvald.

"Lawyers Guns and Money".

Och the "Indifference of Heaven" är två favoriter

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

-DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

En av de bästa rösterna inom country/indie-country.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Rekordmedlem

Gitarristen Jeff Beck har avlidit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mer eller mindre hela Vanden Plas i ett nytt band.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Mer eller mindre hela Vanden Plas i ett nytt band.
https://youtu.be/8MYrQPpwx2k

Bra! Låter som ett Frontierssläpp och det är sällan dåligt.

Mitt bidrag är inte nytt för dagen men det är det som går mest just för tillfället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Rekordmedlem

Freya sjunger lite helgdisco med sin särpräglade unika röst i krusat hår likt Agnes.

Mono-tyskarna förstärkta med vevlira marscherar seglar som vanligt taktfast vidare i mörkret mot nån turne.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Warren Zevon lyssnar jag väldigt mycket på, gillar hans verk. Han hade ett ganska tufft liv, även om en hel del av tragedin var självvald.

Han är så jävla bra! Om jag med en pistol mot huvudet var tvungen att välja en favoritlåt med honom så skulle det nog vara denna:

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Warren Zevon lyssnar jag väldigt mycket på, gillar hans verk. Han hade ett ganska tufft liv, även om en hel del av tragedin var självvald.

Hmm, mnjae… Han dog av mesoteliom, dvs sådan lungcancer som nästan bara orsakas av asbest, så det är lite av en förenkling, även om han utöver det hade sina problem av annan typ också. Men jag gillar honom också och har live-skivan Stand in the fire. Linda Ronstadts inspelning av vissa av hans låtar är inte så dumma heller.

Jag exemplifierar med den här för at jag har den på originalpressad vinyl. Låter väl trevligare än senare remastering som brukligt.

Carmelita har jag bara på CD dock.

Lite samma anda, men ändå inte…

Eller varför inte lite Steve Earle. Den handlar om. på tal om hårt leverne, Justin Townes Earle som avled 2020. Lite mer reverb på skivan än live…

På tal om reverb, en ruggigt skicklig låtskrivare där andra precis som med Zevon blivit mer kända med hans kreationer.

Permalänk
Medlem

Älskar den här, jag tror det finns så många metalheads som lyckas missa Doom-musken efter som dom kanske inte spelar spel, men mick gordon är en sån legend!! All respekt till honom för sin galet fina soundtracks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Han är så jävla bra! Om jag med en pistol mot huvudet var tvungen att välja en favoritlåt med honom så skulle det nog vara denna: https://www.youtube.com/watch?v=z0J3ossUzhU

Ja, den låter är fantastisk, han har så många stämningsfulla låtar så att det är omöjligt att välja.

Skrivet av ztenlund:

Hmm, mnjae… Han dog av mesoteliom, dvs sådan lungcancer som nästan bara orsakas av asbest, så det är lite av en förenkling, även om han utöver det hade sina problem av annan typ också. Men jag gillar honom också och har live-skivan Stand in the fire. Linda Ronstadts inspelning av vissa av hans låtar är inte så dumma heller.

Jag exemplifierar med den här för at jag har den på originalpressad vinyl. Låter väl trevligare än senare remastering som brukligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Szb-0eYcdeI

Carmelita har jag bara på CD dock.

https://www.youtube.com/watch?v=O1Cqqgy_BDk

Lite samma anda, men ändå inte…

https://www.youtube.com/watch?v=fe6a2zVLTno

Eller varför inte lite Steve Earle. Den handlar om. på tal om hårt leverne, Justin Townes Earle som avled 2020. Lite mer reverb på skivan än live…

https://www.youtube.com/watch?v=Do2QIoaMiZw

På tal om reverb, en ruggigt skicklig låtskrivare där andra precis som med Zevon blivit mer kända med hans kreationer.

https://www.youtube.com/watch?v=OF6Fwk8BZf4

Ja, Zevon dog tyvärr av cancer men han hade problem med droger och alkohol under en stor del av sitt liv, samt att han aldrig riktigt fick ihop det relationsmässigt, om jag har förstått det rätt efter att ha lyssnat på en intervju med hans exfru.

Hade velat läsa boken hon skrev om hans liv, den finns säkerligen att få tag på

https://www.popmatters.com/ill-sleep-when-im-dead-the-dirty-l...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ja, den låter är fantastisk, han har så många stämningsfulla låtar så att det är omöjligt att välja.

Ja, Zevon dog tyvärr av cancer men han hade problem med droger och alkohol under en stor del av sitt liv, samt att han aldrig riktigt fick ihop det relationsmässigt, om jag har förstått det rätt efter att ha lyssnat på en intervju med hans exfru.

Hade velat läsa boken hon skrev om hans liv, den finns säkerligen att få tag på

https://www.popmatters.com/ill-sleep-when-im-dead-the-dirty-l...

Mvh

Låten "The French Inhaler" ska vara en diss till hans ex-fru om jag inte missminner mig 😂

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Hehe sköna låtar

Se om jag hittar något kul.

Permalänk
Medlem

Nu kör vi lite uppskalat format

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Nu var det allt väldigt lugn här för en fredagskväll....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Aktuellt. Som alltid.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem