Ögonkontakt intar videosamtal när Nvidia uppgraderar Broadcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Att byta ut sig själv mot valfri "avatar" har funnits länge, så det är bara att tuta och köra.

Deep-fake som svårligen kan skiljas från äkta vara, var vad jag tänkte.

Som tur är kommer det dock aldrig behövas på min nuvarande arbetsplats - ingen använder kamera (förutom i något enstaka fall hos satellitkontoren).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon242437:

Edit: RTX Voice var det visst

Så hette det ja !
Vad väl mer en ”labs” funktion mer än något annat, visa vad tekniken var/är kapabel till.

Är brusreduceringsfunktionen något att ha i Broadcast då tro? Alltså är det samma som RTX Voice eller ens i närheten ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En del skojjiga funktioner i Broadcast, plus att man inte behöver Experience. Men, och ett stort Men, många funktioner i Broadcast drar extremt med GPU och således ström. Bara att köra background removal på en enkel webkamera kan få vilken rigg som helst att tappa frames i OBS.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

En del skojjiga funktioner i Broadcast, plus att man inte behöver Experience. Men, och ett stort Men, många funktioner i Broadcast drar extremt med GPU och således ström. Bara att köra background removal på en enkel webkamera kan få vilken rigg som helst att tappa frames i OBS.

Blev nyfiken och gjorde ett snabbt test.

ca 26% mindre FPS när jag slog på bakgrunds borttagning i NV Broadcast (prestanda eller kvalité inställning gjorde ingen skillnad) och använde OBS.

Att bara använda OBS utan NV Broadcast gav ca 10% mindre FPS.

Mest intressanta var att spela in med NVENC i OBS, ett prestanda tapp på under 3% mindre FPS.

Testade i Imortal Fenyx Rising. GPUn alltid maxad.

Testsystem:
AMD Ryzen 5600X
32 DDR 3600MHz
Asus RTX 3070 8GB

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Konstigt att skribenten tyckte att det fungerade bra (tolkade jag det som?). Extrem uncanny valley för min del iaf, jag hoppade till när effekten slog till!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF