The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det är inte tabu, nästan det enda man hör om för en del grupper kan inte släppa taget om ett ämne som de inte ändå kommer att ändra på.

Fast det var det ju helt klart här eftersom det modererades bort direkt. O jag har sett vettiga diskussioner om det också även fast jag såklart också sett helt överdrivna idioter också. Well well, jag är färdig med det här sidospåret nu iaf

Skrivet av Jacob:

Det spelar ingen roll att det "inte alls" skett här. Då många på internet är oförmögna / helt enkelt inte vill bete sig som folk har vi en policy för detta i förebyggande syfte.

Fair enough. Jag tycker det är lite synd att det inte ens verkar gå att nämna, men jag accepterar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

För er som har spelat spelet (spoiler alert till er andra):

Vet vi om kannibalgubben David kommer att vara med, och i så fall vem som spelar honom?

Dold text

Det kommer i det stora hela bli intressant att se hur de gör med antagonisterna. Kommer de målas upp "gråa" som verkliga människor eller kommer det bli väldigt svart och vitt? Håller tummarna att det görs på ett bra sätt.

Han ligger inte med i casting, om det inte är under ett annat namn som de gjort med vissa karaktärer. Får se helt enkelt.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Lagerlöf:

Jag uppskattar att de håller sig till spelets känsla och stil. Första avsnittet var fantastiskt, Pedro och Bella göra sina roller extremt bra.

Det enda jag var besviken på är att jag blev påmind om hur Halo-serien hade kunnat blivit om människor som vill göra saker bra och rätt hade varit inblandade i den också.

Riktigt tungt att behöva vänta 1 vecka dock... Suck.

Var precis så jag kände också, så jag avvaktar nog lite med att börja kolla tills det finns fler / alla avsnitt ute. Vet nån hur många det skall vara totalt ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

För er som har spelat spelet (spoiler alert till er andra):

Vet vi om kannibalgubben David kommer att vara med, och i så fall vem som spelar honom?

Dold text

Det kommer i det stora hela bli intressant att se hur de gör med antagonisterna. Kommer de målas upp "gråa" som verkliga människor eller kommer det bli väldigt svart och vitt? Håller tummarna att det görs på ett bra sätt.

Yup, Scott shepherd spelar honom och Troy Baker spelar James, vi ser dem i trailern. (vissa spekulerade att Troy spelade David men det blev debunked av en TV spot som visar delen när Ellie är fängslad.)

Dold text
Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Var precis så jag kände också, så jag avvaktar nog lite med att börja kolla tills det finns fler / alla avsnitt ute. Vet nån hur många det skall vara totalt ?

Den här säsongen är det 9 avsnitt, fram tills 12 mars.
Säsong 2 skall komma, verkar vara bestämt redan.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla bra, väldigt välgjort och påkostat verkar det vara. Kan vara det första som från spel omgjorts till film/serie som faktiskt blir bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är som att säga att en serie baserad på en bok är onödig?

Jag har spelat ut spelet massor med gånger, tycker fortfarande serien var det bästa jag sett på flera år. Det gjorde nog om något att serien blev ännu bättre, jag vet vad som ska hända ungefär, men inte exakt hur de väljer att göra det eller var de kommer göra ändringar.

Det får du tycka (första meningen) men håller inte med.

Datorspel är den ultimata upplevelsen IMO där man (oftast) själv kan påverka handlingen. (talar så klart då om spel som har nån form av story)

Bok = fantasi och tolkning hos läsaren, behöver inte vara samma som författaren tänkt sig.
Film/Serie = någons tolkning och presentation av bok/manus
Spel = man är själv med i handlingen i spelvärlden som spelutvecklarna presenterar för en.

Tyckte som sagt att första avsnittet var bra, men upplevde inte alls samma "magi" som dig.
Däremot tyckte jag maktens ringar var fantastiskt, där jag inte vet om du tyckte lika som mig.
Folk är olika helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Det får du tycka (första meningen) men håller inte med.

Datorspel är den ultimata upplevelsen IMO där man (oftast) själv kan påverka handlingen. (talar så klart då om spel som har nån form av story)

Bok = fantasi och tolkning hos läsaren, behöver inte vara samma som författaren tänkt sig.
Film/Serie = någons tolkning och presentation av bok/manus
Spel = man är själv med i handlingen i spelvärlden som spelutvecklarna presenterar för en.

Tyckte som sagt att första avsnittet var bra, men upplevde inte alls samma "magi" som dig.
Däremot tyckte jag maktens ringar var fantastiskt, där jag inte vet om du tyckte lika som mig.
Folk är olika helt enkelt.

Haha maktens ringar är ju Top 3 sämsta serier som gjorts (jämfört med vad det borde/kunde varit)

Ingen bra dialog.
Ingen bra story.
Knappt några bra skådespelare.
Ingen logik i storyn.
Ingen logik i personernas val under avsnittens gång.
Deus-ex machina konstant.
Helt frånvänt den välskrivna lore som faktiskt finns.
Huvudpersonen är avskyvärd och man önskar att hon hade dött av vulkanen.
Billig costume design som ser värre ut än bra cosplayers.
Teleportering möjlig och avstånd är inget hinder.

Snygga miljöer dock.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Riktigt jävla bra, väldigt välgjort och påkostat verkar det vara. Kan vara det första som från spel omgjorts till film/serie som faktiskt blir bra!

Är nog ganska lätt att föra över ett spel till film/serie när spelet redan från början är mycket story tungt och presenteras redan i spelet genom långa filmsekvenser...

Skulle va lite svårare att göra något intressant i bra av typ Quake 3 arena

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är nog ganska lätt att föra över ett spel till film/serie när spelet redan från början är mycket story tungt och presenteras redan i spelet genom långa filmsekvenser...

Skulle va lite svårare att göra något intressant i bra av typ Quake 3 arena

Absolut, visst är det så. Sen hade dom ju kunnat misslyckats med serien också om dom gått en annan väg och gjort saker annorlunda, vilket är rätt vanligt med spelfilmer. Witcher-serien på Netflix tex känns väldigt lågbudget..starka Xena: Warrior princess vibbar av den

Haha, jag hade nog blivit imponerad om nån lyckades göra Quake 3 till en bra film

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt! Förvisso bara sett första avsnittet men det är precis såhär man för en speladaption.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Får vi äntligen en serie som faktiskt lever upp till spelet?
Om resterande avsnitt håller uppe kvaliteten så är det nog första gången.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

inte spelat spelet, men för en zombie serie var det inte så många zombies i första avsnittet och trist att utbrottet hastades förbi, annars helt ok, 7/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Har inte spelat spelet alls, får se om serien är bra om man inte är en fanboy, känns som det har varit mycket hype kring denna serie.

Har det inte varit nästan tvärtom? Många som ansett att det inte går göra en bra TV-serie av ett så uppskattat spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Det må vara bra att serien lyckas följa källmaterialet meeeen med tanke på att del två av spelet tog en vändning som inte uppskattades av särskilt många så lär nog serien få samma reaktioner när den väl når dit. Personligen kommer jag nog att avstå helt och hållet men det kommer bli intressant att följa snacket. 😁

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toboraton:

Det må vara bra att serien lyckas följa källmaterialet meeeen med tanke på att del två av spelet tog en vändning som inte uppskattades av särskilt många så lär nog serien få samma reaktioner när den väl når dit. Personligen kommer jag nog att avstå helt och hållet men det kommer bli intressant att följa snacket. 😁

Det är ju tyvärr en överhängande risk ja, jag hoppas de justeras storyn lite så den blir bättre.

Det "värsta" ur spel 2 går ju inte riktigt att få in i en serie på samma sätt som ett spel utan att förstöra tempot helt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det får du tycka (första meningen) men håller inte med.

Datorspel är den ultimata upplevelsen IMO där man (oftast) själv kan påverka handlingen. (talar så klart då om spel som har nån form av story)

Bok = fantasi och tolkning hos läsaren, behöver inte vara samma som författaren tänkt sig.
Film/Serie = någons tolkning och presentation av bok/manus
Spel = man är själv med i handlingen i spelvärlden som spelutvecklarna presenterar för en.

Tyckte som sagt att första avsnittet var bra, men upplevde inte alls samma "magi" som dig.
Däremot tyckte jag maktens ringar var fantastiskt, där jag inte vet om du tyckte lika som mig.
Folk är olika helt enkelt.

Får du sluta svära i kyrkan, Rings of power är kletet man får längst ner i toaletten om man glömmer spola på en månad.
Folk gillar olika, men ibland har folk bara fel, ex pojkband och Jazz.

Permalänk

Inte spelat spelet men fick Fallout vibbar. Mycket bra första avsnitt.

Mina första funderingar är varför dom är i Boston. Blir roligt att följa detta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

riktigt bra. Pascal och Ramsey är en bra kombo.

Fastnade aldrig för spelet. Men det gör ju inget. Får en spoiler-fri upplevelse.

Permalänk
Medlem

Bra första avsnitt! Är nu mycket hypad för denna serie, verkar vara väldigt välgjord. Har ej spelat spelen.

Permalänk
Medlem

Inte spelat spelet ännu och förstår verkligen inte vad som är speciellt med pilotavsnittet. Tyckte Pedro Pascal (som är otroligt bra i Narcos) och Ramsey (som är bra i GoT) var lite stela och tråkiga. Ramsey är dessutom inte särskilt lik spelkaraktären. Men det är egentligen inte så viktigt. Kanske lyfter. Jag hoppas det!

Permalänk
Medlem

Såg första nu. Inte mycket att hämta om man spelat spelet. Välgjort! Men i princip som att kolla ihopklippta cutscenes. Har man inte spelat är det säkert jättebra!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Spelade precis färdigt 1:an på PS3. Ruskigt bra faktiskt, kan rekommendera!

Bara hunnit se 1:a avsnittet ännu av serien, men det verkar ju någorlunda lovande. För mig gör det inget om de gör lite avsteg eller så från spelet, bara det berikar storyn.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Var precis så jag kände också, så jag avvaktar nog lite med att börja kolla tills det finns fler / alla avsnitt ute. Vet nån hur många det skall vara totalt ?

Det ligger 9 avsnitt listade på IMDB. Sista avsnittet har premiär 12 Mars, jag känner mig som en udda fågel men jag ser fram att följa Ellie och Joels resa igen, vecka för vecka.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Att se premiäravsnittet tillsammans med sin dotter som är på ungefär samma ålder som joels gav det en jobbig dimension som gjorde att vi bägge tårade upp hårt vid ett tillfälle. Men så är vi emotionella suckers bägge två

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha maktens ringar är ju Top 3 sämsta serier som gjorts (jämfört med vad det borde/kunde varit)

Ingen bra dialog.
Ingen bra story.
Knappt några bra skådespelare.
Ingen logik i storyn.
Ingen logik i personernas val under avsnittens gång.
Deus-ex machina konstant.
Helt frånvänt den välskrivna lore som faktiskt finns.
Huvudpersonen är avskyvärd och man önskar att hon hade dött av vulkanen.
Billig costume design som ser värre ut än bra cosplayers.
Teleportering möjlig och avstånd är inget hinder.

Snygga miljöer dock.

Tack för att du bevisade min poäng

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig och såg första avsnittet igår. Det kändes jobbigt trots att man visste vad som skulle hända. Förutom Ellie så föll allting på plats. Det här blir kanon men väntan på nästa avsnitt blir sötsur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Tack för att du bevisade min poäng

Att RoP suger...?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lagerlöf:

Att RoP suger...?

Nej att folk alltid kommer tycka olika

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Nej att folk alltid kommer tycka olika

Absolut.

Men ser ändå en stor skillnad på argumentet "Serien är onödig" och att kunna göra timvis med material om varför en annan serie faktiskt är dålig. För Rings of Power är objektivt dålig.

Jag kan absolut sitta här och skriva att allt som någonsin har gjorts som jag inte själv tycker om eller har nytta av är onödigt, men jag vill ju ändå påstå att min åsikt är fel då.

Exempel: Jag tycker att mörk hårfärg är onödigt och borde inte uppfunnits.

Att tycka att Rings of Power är bra är lite som att tycka om att äta lera, det är fritt fram liksom men jag påstår ändå att det faktiskt är "fel". Sen får väl någon annan tycka att det är fel av mig att tycka att någons åsikt är fel.

Kollar man IMDB så är det drygt 1000 personer som gett The Last of Us 1/10 i betyg, det är också fel anser jag. Även om en person inte gillar serien så är den inte 1/10, för den är bra producerad, bra skådespelare överlag etc.

Ergo, min poäng är bara att en kommentar "serien är onödig", är väldigt onödig

Visa signatur

Mr. Scriptman