Keychron kapar kabeln på Q1

Permalänk
Melding Plague

Keychron kapar kabeln på Q1

Keychron debuterar Q1 Pro, vilket är en trådlös variant av uppskattade Q1 med en batteritid på upp till 300 timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Spännande, men ärligt talat väldigt i överkant gällande pris om man kollar på konkurrenterna. Tvek om den där nya mellanplattan kommer kännas värt det i slutändan..

Bara BT och ingen 2.4 GHz är en nitlott kan jag personligen anse.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Rätt okej pris tycker jag ändå.
Betalade ändå 188USD för mitt Keychron Q2, men då var det iofs helt barebone också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har 2st Keychron idag. K8 Pro samt K6. Bägge är trådlösa och fungerar utan problem när man spelar osv. Dock gillar jag K8 Pro mest för känslan och ljudet då man skriver:)

Batteritiden är inget jag någonsin har funderat på någon av dom då jag laddar då och då.

Kommer dock ej köpa Q1 Pro då priset är för högt.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk

Kul med ”Win Mac” switchen på baksidan. Jag är en sån som gillar (och ogillar…) båda systemen, så detta ser ut som ett bra alternativ för mig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med mitt K8 PRO!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Intressant, trådlöst custom med multi host har jag letat efter ett tag nu blir nog ett köp så snart det finns på riktigt.

Skrivet av Yatagarasu:

Spännande, men ärligt talat väldigt i överkant gällande pris om man kollar på konkurrenterna. Tvek om den där nya mellanplattan kommer kännas värt det i slutändan..

Bara BT och ingen 2.4 GHz är en nitlott kan jag personligen anse.

Vad finns det för konkurrenter? Superintresserad om det finns ett med 2.4GHz + BT med multi host stöd som går att beställa utan keycaps.

Permalänk
Medlem

Undrar hur "Banana" switcharna känns. En tactile bump i början av tryckningen kan kännas ganska bra kan jag tänka mig speciellt för såna som jag som gärna lite lätt vilar fingrarna mot tangenterna (varför röda funkar inte så bra t.ex.). Efter att jag övergått till Logitech G915 (+ trådlös mus) är det svårt att gå tillbaka till trådat keyboard men finns ju väldigt få alternativ till Logitech keyboarden ifall man vill ha både tyst och med bra batteritid. Låga tangenter är inte ett måste för mig heller, normalstora ligger i överkant i höjd däremot, hade gärna haft något mitt emellan nuvarande fullstora tangenter och låg-profil.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Endast bluetooth och inte 2.4 Ghz är en enorm miss, speciellt när konkurrenter som Qwertykeys både gör bättre tangenbord och har 2.4Ghz + bluetooth.

Permalänk
Medlem

Den ser snazzy ut men varför har man med home men inte end?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Pie-or-paj:

Vad finns det för konkurrenter? Superintresserad om det finns ett med 2.4GHz + BT med multi host stöd som går att beställa utan keycaps.

Just Multi-host har jag dålig koll på utanför Logitechs sfär ärligt talat, inte något jag aktivt varken kollar efter eller direkt premierar i en produkt om man ska vara sådan. Mitt uttalande grundade sig i att det finns det ju en uppsjö med brädor som annars har hotswap och 2.4 Ghz+BT, där det även ingår brytare samt keycaps (som enkelt byts efter önskemål) – då till ett lägre pris.

Det enda som stack ut av intresse för egen del var just mellanplattan, men i slutet av dagen vet jag inte om den är värd dubbla priset generellt mot andra aktörer som erbjuder motsvarande produkt i övrigt (igen, räknar inte med multi-host).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett trådlöst Wooting 60HE

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Dyr som barebone ISO tyvärr, annars hade ju det varit ett alternativ för oss nordbor
$194 för fullt ihopbyggt va väl rätt ok dock. Jag gillar mitt K6 men det är synd att det inte är QMK/VIA för F-tangenterna funkar typ inte i linux. Hade velat remappa lite.

Kanske köper om det blir billigare. Vill verkligen ha trådlöst för soffan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Just Multi-host har jag dålig koll på utanför Logitechs sfär ärligt talat, inte något jag aktivt varken kollar efter eller direkt premierar i en produkt om man ska vara sådan. Mitt uttalande grundade sig i att det finns det ju en uppsjö med brädor som annars har hotswap och 2.4 Ghz+BT, där det även ingår brytare samt keycaps (som enkelt byts efter önskemål) – då till ett lägre pris.

Det enda som stack ut av intresse för egen del var just mellanplattan, men i slutet av dagen vet jag inte om den är värd dubbla priset generellt mot andra aktörer som erbjuder motsvarande produkt i övrigt (igen, räknar inte med multi-host).

Fast då snackar vi plast och inte 1.6Kg aluminium.

Plattan är för övrigt inte metall utan byts mot polykarbonat. Det är för att ge den ett "thockigare" ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Intressant, trådlöst custom med multi host har jag letat efter ett tag nu blir nog ett köp så snart det finns på riktigt.

Vad finns det för konkurrenter? Superintresserad om det finns ett med 2.4GHz + BT med multi host stöd som går att beställa utan keycaps.

Keydous NJ80? Har ett sådant själv och är väldigt nöjd. Fattar fortfarande inte hur keychron och glorious ligger så långt efter med funktioner, när deras priser ändå är så pass höga. Prövat flera BT-only brädor och latenserna är hemska, vilket tvingar en att spela trådat ändå. (NJ80's 2.4ghz dongel funkar utmärkt, går att ladda men använda på "annan kanal än den inkopplade" samtidigt.)

Tycker man får betala premiumpriser för barebones-funktioner i många fall, och större tillverkarna har inte något direkt revolutionerande som rättfärdigar priserna. Riktigt tråkigt tyvärr då det släpps i princip en modell i olika storlekar med identiska funktioner..

Permalänk
Medlem

Det är väl just 300h batteritid som är bra med detta? Finns det verkligen något 2.4GHz eller annat bluetooth som löser det i denna klass?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4