Samsung Galaxy S23 utan Exynos lanseras 1 februari

Permalänk
Medlem

Men vänta.

Vad är detta för najs:

Ingen Stylus, ok, men den matchar ju min laptop. Humm, aningen stor.

https://www.gsmarena.com/motorola_thinkphone-12059.php

dräggel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt så fler slipper bli lurade. Köpte S22 Ultra efter att ha letat lite på nätet efter lämplig telefonmodell. Tyvärr hade jag missat Exynos-debacklet som drabbat Europa b.la.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KnaGGelMan:

Förstår inte varför företagen envisas med att kamerorna måste sticka ut istället för att göra telefonen så att den har en slät baksida istället... ha ett större batteri om det blir för mycket tomrum.

Folk skulle klaga på för tunga mobiler med.
De flesta använder väl någon form av skal med o då kan det bli tjockt

Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Några bilder från 200Mb sensorn så ordnar det sig

Yes, ca 50MB styck
50mpixel läget ca 16MB styck

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Men vänta.

Vad är detta för najs:

https://fdn2.gsmarena.com/vv/pics/motorola/motorola-thinkphone-2.jpg

Ingen Stylus, ok, men den matchar ju min laptop. Humm, aningen stor.

https://www.gsmarena.com/motorola_thinkphone-12059.php

dräggel...

Synd att den inte kommer
Bara för B2B och kommer inte säljas i butik
https://www.digitaltrends.com/mobile/thinkphone-by-motorola-n...

Sen är frågan om säkerhetsuppdateringar, det viktigaste av allt i en telefon. Androiduppdateringar är sekundärt bara man får säkerhetsuppdateringar länge och relativt ofta.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Synd att den inte kommer
Bara för B2B och kommer inte säljas i butik
https://www.digitaltrends.com/mobile/thinkphone-by-motorola-n...

Sen är frågan om säkerhetsuppdateringar, det viktigaste av allt i en telefon. Androiduppdateringar är sekundärt bara man får säkerhetsuppdateringar länge och relativt ofta.

Jo, alla enheter i hushållet som slutar få uppar åker ur nätverket... just nu är det hustruns iPad som ligger risigt till, men jag ser att den får 16 så det borde vara grönt bara det sker.

Synd på så rara Thinkphones.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Alltså kan någon förklara för mig hur fan man utnyttjar 1 TB lagringsutrymme på sin mobil? Jag har 64 GB i dagsläget och utnyttjar ungefär 50%.

Själv ligger jag på 75% amvänt lagringsutrymme och då har jag 128gb totalt och jag tar knappast några foton. Så hur lyckas du bara använda dig av 32gb totalt på din mobil bara system filerna på min mobil tar upp 75GB har en S21 5G.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Alltså kan någon förklara för mig hur fan man utnyttjar 1 TB lagringsutrymme på sin mobil? Jag har 64 GB i dagsläget och utnyttjar ungefär 50%.

Har all min musik lokalt på mobilen vilket tar ca 210GB. Drar ungefär 1/3 batteri jämfört med spotify.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Om man vill ha det senaste så är man inte smart, i min mening. Det är mycket bättre att köpa en (i praktiken) lika bra telefon för hälften av priset. DET är smart.

Eller så har man råd och kan unna sig och inte behöver köpa en lika bra telefon utan marknadens bästa.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reaperishere:

Har all min musik lokalt på mobilen vilket tar ca 210GB. Drar ungefär 1/3 batteri jämfört med spotify.

128GB för min del. Nästan allt 320kbit

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av talonmas:

För att man vill ha en bra kamera i telefonen och optik tar plats? Alternativt kan man ju göra telefonen 1cm tjock så blir den platt

Så länge batteriet får mer kapacitet i samband med det så är det inga problem. Än så länge är kamerorna okej. Har inte sett någon med bra kamera än.

Permalänk
Medlem

Hm. Slarvade nog bort mitt inlägg. Bra att skillnader mellan regioner minskar. Hur som helst, min S7 fick pensioneras/viderbefordras då 32GB internminne inte ens räckte till vad som kan sägas vara standardappar för mig numera. Bilder och film låg på SD-kort. Min 128GB Galaxy S21 klarar sig nog ett tag till, men apparna ligger nog upp mot 64GB, och så ca 30GB film/bilder på ett år ungefär. Att jag har Exynos stör egentligen inte mig, jag köpte inte telefonen för att den skulle vara värstingbäst utan för att den hade (i mitt tycke) bra pris-prestanda då jag dessutom behövde gå upp rejält i datatrafik på mobilen. (349kr/mån i 2 år för S21 & 100GB data)

På drygt 10 års mobilkamera + videokamera har jag ca 700GB Iphoto och 400GB film på datorn, från diverse semestrar, familjegrejor, barnen, osv. Jag tror inte jag tar ovanligt mycket bilder egentligen, och vill man ha det mesta lokalt lagrat går det ju åt en del. Dock skulle jag hellre ha ett micro SD för detta ändamål, men förstår att det då inte går att klämma ut lika mycket vinst för mobiltillverkarna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

ISOCELL HP1 verkar vara en större sensor än ISOCELL HP3 så jag hoppas på den förstnämnda.

Översiktliga specar:
https://semiconductor.samsung.com/image-sensor/mobile-image-s...
https://semiconductor.samsung.com/image-sensor/mobile-image-s...

(ja jag provade att mata in hp2 på slutet av länken men tyvärr ger det inte någon hemlig info om ej lanserade sensorer )

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tråkig design, tycker att S21 hade en riktigt unik formgivning som var tilltalande och även i ett mycket behändigt format som tyvärr drogs ned av ett alldeles för litet batteri.

Dock skönt att Samsung äntligen överger Exynosskräpet för Europa, länge har vi behövt lida av undermålig hårdvara - nu kan man bara hoppas att de slutar med Knoxtramset och gör lite mer rootvänliga telefoner men det lär väl knappast hända...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Bara det att vi har haft en sämre processor i dom europeiska telefonerna är ju sjukt och skevt nog.
Man att man tagit bort minneskort platsen i dagens mobiler är för mig det mest idiotiska jag någonsin varit med om. Bättre o bättre kameror sätts in i dagen mobiler och som många skriver här att filma i 4 k suger verkligen minne. Jag förstår inte riktig resonemanget, när har för mycket lagrings utrymme någonsin varit ett problem? Har ni som är motståndare till detta samma åsikt när det kommer till eran dators lagrings utrymme med?
Vill se den som kan filma sin semester med mobiltelefonen i tex 4 k med 128 gb minne eller ens 256gb. Jag vill absolut inte lägga upp privata grejer i någon molntjänst med dagens dåliga säkerhet. Och vill folk ha sin musik lagrad i telefonen så ska dom kunna göra det med.
Allt ska inte behöva vara beroende av att man alltid har internet. Det måste finnas valmöjligheter för var du vill placera din filer utan att du måste vara ute på nätet för minsta lilla sak. Inte för att vara gubbig på något sätt, tjänsterna som finns idag är bekväma, men dagens unga har blivit så beroende av nätet så dom struntar eller tar väldigt lätt på sin integritet och säkerhet, bara allt går fort och är enkelt. Det är ju bara att se på alla foton och filmer som cirkulerar på nätet från folk vars molntjänster har blivit hackade. Folk borde ha en liten mer kritisk syn på alla dessa tjänster än vad man har idag. Någonstans lagras ju allt du gör o vem vet när det kommer användas imot dig.
Låt folks privata grejer vara och inför minneskortplatsen i mobiltelefoner igen.