Montech Air 1000 Premium – prisvärd utmanare i mellanklassen

Permalänk
Melding Plague

Montech Air 1000 Premium – prisvärd utmanare i mellanklassen

Calle tar en titt på Montechs flaggskepp, som äntrar den nordiska marknaden för första gången och utlovar både kvalitet och plånboksvänligare pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju vara en vettig låda, lite snålt med 240 i taket och 120 bak, sedan är jag lite allergisk mot PSU-kåpa, men den är iaf perforerad.
Går det att ta bort kåpan utan att göra åverkan på chassit? Det skulle ju lösa lite kabelstrul.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Hur många har datorlådan under ett bord så filtren helt plötsligt blir ett himla jobb att göra rent?

Permalänk
Medlem

Varför inkluderar inte recensioner för chassin aspekter temperatur och ljud? Tittar man på andra hårdvarusidor brukar det vara standard och jag har för mig att Sweclockers brukade både mäta och jämföra med andra chassin.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Jonas13:

Varför inkluderar inte recensioner för chassin aspekter temperatur och ljud? Tittar man på andra hårdvarusidor brukar det vara standard och jag har för mig att Sweclockers brukade både mäta och jämföra med andra chassin.

Det är något vi kan ta med oss som feedback inför framtiden. Anledningen att jag inte gjorde det nu är för att vi inte har ett satt index och en standardnivå med samma komponenter. Jag tror ljud och temperaturmätningar främst säger något och blir intressanta om vi har en referenspunkt. Vi har inte haft tid och möjlighet att göra detta då jag fortfarande är själv i testlabbet ett tag framöver så det kommer att vara mer subjektiva bedömningar av andra aspekter än just temperatur och ljudnivå fram till vi kan lösa det på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Hur högt blir det när man håller filtret över chassit?
Ser ut som att det kan bli trångt att få ut filtret.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nytt chassi!
Under 1000kr!

Totalt chockad här borta…

Permalänk
Medlem

Underbar mekanism för att ta loss frontfiltret, önskar att alla chassitillverkare tog till sig av detta!

Så få och lättlosstagna filter som möjligt är en mycket högt meriterande faktor för mina chassiinköpsbeslut.

Av alla chassin jag haft så har Silverstone hittills varit bäst när det gäller detta (TJ08-E och FT05).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Trodde först det var P500A ni testade igen när jag såg bilden. Går det att sätta fläktarna utanför ramen i front som man kan göra på P500A?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Saknar en lista över komponenterna som monterats. Främst PSU, GPU och CPU-kylare är intressant för jämförelser.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Finkelzvin:

Saknar en lista över komponenterna som monterats. Främst PSU, GPU och CPU-kylare är intressant för jämförelser.

Tjena, moderkort är ett Asus ROG X570 Maximus VIII Hero, kylaren är en U12-A från Noctua och grafikkortet är ett Sapphire RX 6950XT.
PSU är en Fractal Design ION Gold 850W.

Permalänk
Medlem

Får väldigt mycket Fractal Design vibbar av insidan. Typ placering av hdd-cage och kabelmatningar under moderkortet osv, lösningen med fronten delvis synlig nedtill osv.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av mrnez:

Får väldigt mycket Fractal Design vibbar av insidan. Typ placering av hdd-cage och kabelmatningar under moderkortet osv, lösningen med fronten delvis synlig nedtill osv.

Helt klart är den inspirerad av flertalet olika konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Hur många har datorlådan under ett bord så filtren helt plötsligt blir ett himla jobb att göra rent?

Kanske missar jag någon poäng här men finns det folk som inte har datorn under skrivbordet?
Har alltid haft min på en liten hylla under bordet så den kommer upp lite från golvet men ibland kört med en dedikerat hurts som är anpassad för att ha en dator i sig.

Är det någon som skulle komma på tanken att ha en tower-PC på skrivbordet?
Okej om man har någon liten ITX men en stor dator skulle ta upp alldeles för mycket plats tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Kanske missar jag någon poäng här men finns det folk som inte har datorn under skrivbordet?
Har alltid haft min på en liten hylla under bordet så den kommer upp lite från golvet men ibland kört med en dedikerat hurts som är anpassad för att ha en dator i sig.

Är det någon som skulle komma på tanken att ha en tower-PC på skrivbordet?
Okej om man har någon liten ITX men en stor dator skulle ta upp alldeles för mycket plats tycker jag

Min lian Li står bredvid mig på skrivbordet 😊👌 så inte dottern drar i sladdarna

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Min lian Li står bredvid mig på skrivbordet 😊👌 så inte dottern drar i sladdarna

Har också mitt 500D RGB SE på bordet 😂 måste ju se all RGB!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Min lian Li står bredvid mig på skrivbordet 😊👌 så inte dottern drar i sladdarna

Haha, ja då är det helt försvarbart