Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

fråga om orginal xbox controllen som medföljer xbox series X.

Går det alltså inte att bara sätta in uppladdningsbara batterier och sedan ladda med USB-C kabeln? Måste man ha ett sånt speciellt batteripaket för det?

Om ja, får någon gärna tipsa om bra och billig lösning för det.
Tack

Jag gillar att man kan byta AA-batterier midgame utan att behöva koppla någon kabel till kontrollen.
Skaffade nyligen en snabbladdare som klarar ladda batterier på 15-20 minuter, lätt att alltid ha batterier redo. Blev trött på att det skulle ta hela dagen att ladda. Köpte denna: https://www.pricerunner.se/pl/528-5201605/Batterier-Laddbart/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Ja, och lösningen:
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/batteries-chargers/pla...

Jag vet inte vad du tycker är billigt dock.

Tack.. 150:- hade vart ok pris.. tycker det är lite scam att inte uppladdningsbara batterier kan laddas med kabeln bara. Varför måste man ha deras egna paket..

Skrivet av Gorian:

Kan rekommendera IKEAs uppladdningsbara batterier annars. Billiga och funkar bra

Jadå, batterier har jag. Problemet är att de inte laddas av kabeln.

Skrivet av T4kti:

Jag gillar att man kan byta AA-batterier midgame utan att behöva koppla någon kabel till kontrollen.
Skaffade nyligen en snabbladdare som klarar ladda batterier på 15-20 minuter, lätt att alltid ha batterier redo. Blev trött på att det skulle ta hela dagen att ladda. Köpte denna: https://www.pricerunner.se/pl/528-5201605/Batterier-Laddbart/...

Det är smidigt givetvis om man e hardcore gamer.. Men jag e helt casual och då räcker det att sätta kontrollern i sladden, under TV hyllan, nån kväll då och då så har den alltid laddning. Det jag ville uppnå genom att sätta uppladdningsbara batterier i kontrollern. Men går ju tydligen inte utan något slags batteripaket.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fördelen med xbox batteriet är lithium-ion.
"vanliga batterityper" brukar vara kassa.

Permalänk
Medlem

Microsoft DIRT 5 Day One Edition - Xbox One
99 kr
https://www.amazon.se/-/en/Microsoft-DIRT-Day-One-Xbox/dp/B08...

går att kombinera med buy 10 save 15% with prime

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Tack.. 150:- hade vart ok pris.. tycker det är lite scam att inte uppladdningsbara batterier kan laddas med kabeln bara. Varför måste man ha deras egna paket..

Jadå, batterier har jag. Problemet är att de inte laddas av kabeln.

Det är smidigt givetvis om man e hardcore gamer.. Men jag e helt casual och då räcker det att sätta kontrollern i sladden, under TV hyllan, nån kväll då och då så har den alltid laddning. Det jag ville uppnå genom att sätta uppladdningsbara batterier i kontrollern. Men går ju tydligen inte utan något slags batteripaket.

De tidigare batteripaketet, eller play and charge kiten, var rätt kassa, dålig kapacitet från början och snabbt sämre. Så jag har bara kört på uppladdningsbara AA och en lite usb-driven laddare som sitter i konsolen. Funkar bra.

Du kan också koppla in en kabel för att fortsätta spela om du vill, bara inte ladda samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

De tidigare batteripaketet, eller play and charge kiten, var rätt kassa, dålig kapacitet från början och snabbt sämre. Så jag har bara kört på uppladdningsbara AA och en lite usb-driven laddare som sitter i konsolen. Funkar bra.

Du kan också koppla in en kabel för att fortsätta spela om du vill, bara inte ladda samtidigt.

Jag har 2st Play n Charge kit ifrån Microsoft i mina kontroller och tycker dom är super! Kommer inte längre gå tillbaka till vanliga batterier och batteriladdare.

Permalänk
Konsolgrävare

25 Jan, 21.00

https://news.xbox.com/en-us/2023/01/11/xbox-bethesda-present-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tinkerbeard:

Jag har 2st Play n Charge kit ifrån Microsoft i mina kontroller och tycker dom är super! Kommer inte längre gå tillbaka till vanliga batterier och batteriladdare.

Jag har som sagt inte testat de senaste till Series-konsolerna utan baserar mitt val på kitten till 360 och XBone. På dem dröjde det inte många månader innan dessa kit och mina kontroller fick spendera mer tid inkopplade än batteridrivna. Jag kan ha haft otur och fått måndagsexemplar förstås, men jag hade två kit till 360 och ett till XBone och alla hade samma problem.

Sen passade nog konceptet inte mig så bra, det kändes väldigt bra innan och rätt bra i början när batteriet höll hyfsat men en trådbunden kontroll är ju ändå en trådbunden kontroll liksom, det spelar ingen roll om det är en fast kabel eller en löstagbar tillfälligt för laddning. Jag föredrar att spela utan sladd och då funkar standardbatterier bättre.

Det är ju inte så att det tar så mycket längre tid att byta batterierna än att koppla in kabeln så tidsmässigt är de ganska likvärdiga, speciellt när AA-batterierna håller så mycket längre. Jag hittar inga specar för batteriet i Series-kitten, däremot verkar tredjepartsbatterier ligga på 1000-1200 mAh, men de gamla hade ju 1000 eller 1400 mAh vilket kanske inte är katastrofdåligt men även de billigaste Ikea-AA-batterierna har ju 1000 per batteri liksom. Bättre Ikea eller Eneloop ligger väl på 2200-2400 och sist köpte jag ett GP Recyko-kit med fyra 2000 mAh och en USB-laddare för typ 150 kronor.

Så mer än dubbelt så mycket spelande innan man behöver avbryta, och efter avbrottet så är batterierna fulla igen direkt istället för att jag behöver spela med en kabel i ett antal timmar.

Permalänk
Medlem

Jag använder också uppladdningsbara batterier med en extern laddare till mina kontroller, funkar prima. Gillar inte heller att spela med sladd så för mig är detta den bästa lösningen. Om man köper några extra har man alltid fräscha batterier när det behövs.

Upplevde samma problem som @snajk med de gamla Plan n Charge från Microsoft. Batterierna blev dåliga efter en tid. Men de nya kanske är bättre?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fastnade lite för plattformsspel Ori. Vet ni om det brukar köra rea på det spelet? Mitt gamepass går ut om några dagar och jag spelar inte så ofta, så kunde kanske va lönt att köpa lite spel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fastnade lite för plattformsspel Ori. Vet ni om det brukar köra rea på det spelet? Mitt gamepass går ut om några dagar och jag spelar inte så ofta, så kunde kanske va lönt att köpa lite spel istället.

Ori: The Collection är på rea varannan månad för 105 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ori: The Collection är på rea varannan månad för 105 kr.

Tack. Nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter.
Det var bara tvåan jag har spelat så jag har inte tänkt på att det fanns en Collection Edition.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ugh... Förstår inte vitsen med att visa gameplay när dom ändå fördröjer releasen. Det kanske inte ens ser likadant ut vid release. Men men... Ubisoft...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kanske är inget fel tråd men testar! Vad är rimligt att sälja ett Xbox series s 1 hk och play and charged batteri för?

Permalänk
Medlem

Någon som kört THE QUARRY? Är det något att ha? Syftar främst gällande "coach coop"

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon som kört THE QUARRY? Är det något att ha? Syftar främst gällande "coach coop"

Jag körde igenom det med en polare och vi tyckte att det var riktigt bra. Deras bästa spel hittills, även fast vi även gillade The Dark Pictures massor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol - Xbox Series X
449 kr
https://www.inet.se/produkt/6610808/the-callisto-protocol-xbo...

The Callisto Protocol (Day One Edition)
459,00kr
https://www.amazon.se/Callisto-Protocol-Day-One/dp/B0B3DJBPJK...

Permalänk
Medlem

Xbox Series X slutsåld på många håll även på Elgiganten

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/CallistoTheGame/status/161627099391133696...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag körde igenom det med en polare och vi tyckte att det var riktigt bra. Deras bästa spel hittills, även fast vi även gillade The Dark Pictures massor.

Går det att spela ensam också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Går det att spela ensam också?

Absolut! Det är ju egentligen gjort att spela ensam, jag och min vän delade bara upp karaktärerna mellan oss och turades om. Vi använde SharePlay eller vad det kallas men det funkade bra.

The Dark Pictures kan man också spela själv men dom spelen är gjorda för co-op.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Final Update on the Future of Marvel’s Avengers
After two-and-a-half years and introducing twelve of Earth’s Mightiest Heroes, following Update 2.8 on March 31, 2023, we will no longer add new content or features to Marvel’s Avengers. All official support for the game will end on September 30, 2023.

Even after official support ceases on September 30, 2023, both single- and multi-player gameplay will continue to be available. See below for more information.

As a show of our appreciation for our community, starting March 31, 2023 we will make all the game’s Marketplace, Challenge Card, and Shipment cosmetic content available to all players for free. Every single Outfit, Takedown, Emote, and Nameplate from the Marketplace, Challenge Cards, and Shipments will be free for all players from this date onwards if you own a copy of the game.

https://avengers.crystald.com/en-us/final-update-on-the-futur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Final Update on the Future of Marvel’s Avengers
After two-and-a-half years and introducing twelve of Earth’s Mightiest Heroes, following Update 2.8 on March 31, 2023, we will no longer add new content or features to Marvel’s Avengers. All official support for the game will end on September 30, 2023.

Even after official support ceases on September 30, 2023, both single- and multi-player gameplay will continue to be available. See below for more information.
https://avengers.crystald.com/en-us/final-update-on-the-futur...

Borde man inte kunna reklamera spel som lägger ner? Vi har ju tre år reklamationsrätt i Sverige.

När utgivare går ut och säger att dom har "planer för 10 år framåt" osv. och spelet slutar fungera bara något år efter release (som t.ex. Babylon's Fall) så borde det ju verkligen räknas som tillverkningsfel. Avengers kommer ju fortsätta fungera, men vissa andra spel som läggs ner går ju inte att spela.

Men dom sliskiga företagen kommer väl runt det genom att påstå att det är licensen man har, så att produkten i sig inte fungerar längre är väl irrelevant.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Borde man inte kunna reklamera spel som lägger ner? Vi har ju tre år reklamationsrätt i Sverige.

När utgivare går ut och säger att dom har "planer för 10 år framåt" osv. och spelet slutar fungera bara något år efter release (som t.ex. Babylon's Fall) så borde det ju verkligen räknas som tillverkningsfel. Avengers kommer ju fortsätta fungera, men vissa andra spel som läggs ner går ju inte att spela.

Men dom sliskiga företagen kommer väl runt det genom att påstå att det är licensen man har, så att produkten i sig inte fungerar längre är väl irrelevant.

Har du köpt spelet efter 1 maj 2022 när nya konsumentköplagen inträdde kan du reklamera inom ett år "felet" uppstår.
Mer troligt är att det anses vara inom avtalsändringen eftersom man informerar om ändringarna.
Pröva i ARN kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du köpt spelet efter 1 maj 2022 när nya konsumentköplagen inträdde kan du reklamera inom ett år "felet" uppstår.
Mer troligt är att det anses vara inom avtalsändringen eftersom man informerar om ändringarna.
Pröva i ARN kanske?

Jag personligen har inte köpt eller spelat något av spelen. Det senaste spelet som lades ner som jag spelade var Anthem. Jag tänkte mer allmänt.

Men jag kan tycka att om ett spel läggs ner inom tre år så att det inte går att spela så är det uppenbart fabrikationsfel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför finns inte xbox x konsollen i lager nånstans ? sony har ju fixat ps5 nu kan man köpa den typ överallt nästan men inte x konsollen ?