GSYNC, spel hackar till så fort fpsn droppar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doraso:

Det är olika men efter att ha kollat på olika WoW forum så verkar det vara WoW som är problemet. När spelet laddar in andra spelare så kommer dom här frametimespikarna. Testade att röra mig runt lite på ett ställe där det är mycket spelare och där hoppade det upp och ner hela tiden i frametimesen. Så där blev det helt ospelbart. Verkar dock inte vara alla som drabbas, men väldigt många. Så får avvakta en patch av Blizzard om felet ligger hos dom eller nya drivrutiner från Nvidia om felet ligger där.

Men kanske kan hjälpa lite under med fler prerendered frames. Kan vara värt att testa iaf. Tack!

Hej, det är Wow som är problemet 100%.

Jag spenderade väl tio timmar eller så på att felsöka detta. Finns ingen lösning. Det är shader cache problem till stor del och lite annat stutter. Det blir bättre desto mer du spelar.

Jag upplevde att win11 uppdateringen gjorde det bättre.

Likaså upplever jag mycket stor skillnad dag för dag I wow. Igår var en bra dag t ex, dagen innan var det en dålig dag.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Hur många frames är det du tappar? Jag kom på att man kanske kan lösa det med att köra med fler pretendered frames. Du får liiite mer input lag jämfört med att köra utan men brukar inte vara problem

testat att köra DDU ? om inte det fungerar kanske kan vara värt testa en clean install av Windows?

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Hej, det är Wow som är problemet 100%.

Jag spenderade väl tio timmar eller så på att felsöka detta. Finns ingen lösning. Det är shader cache problem till stor del och lite annat stutter. Det blir bättre desto mer du spelar.

Jag upplevde att win11 uppdateringen gjorde det bättre.

Likaså upplever jag mycket stor skillnad dag för dag I wow. Igår var en bra dag t ex, dagen innan var det en dålig dag.

Tack för svar! Misstänkte att det var det. Men skönt att veta säkert

Jag hade tvärtom, igår var det så dåligt så jag bara la ner. Men beror säkert på var man är och hur många spelare som är i samma område osv. Dragonriding var bara att glömma igår, inget skönt flyt alls.

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd men har samma problem; det är endast WoW som jävlas. Nu kör jag i förvisso Classic, men tror motorn är densamma för Retail som för Classic.

Tycker det är helt bissart. Battlefield 4 (ett bra mycket mer krävande spel) på ultra i 1440p flyter på hur bra som helst, men i WoW får man stå ut med microstutter. Verkar vara värre i fall där det är mycket spellcasting och dylikt (Wintergrasp, heroic dungeons osv.).