Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Så här två år in, Sony fortsätter göra reklam för PS4.

Man mår ju illa för mindre.

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat detta batteri? Känns rätt bra prismässigt.

https://www.amazon.se/H%C3%B6gpresterande-litiumjonbatteri-PS...

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på huruvida jag skall beställa PS5:an som digital eller vanlig, har inga problem med att ladda ner spelen med tanke på internethastighet, men kan inte låta blir att undra hur utbudet på PS Store är, är det ofta rea och är spelen överlag dyrare där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Sitter och funderar på huruvida jag skall beställa PS5:an som digital eller vanlig, har inga problem med att ladda ner spelen med tanke på internethastighet, men kan inte låta blir att undra hur utbudet på PS Store är, är det ofta rea och är spelen överlag dyrare där?

köpte en digital, och blev förvånad att spelen är så dyra, så köpte PS Plus inte haft PS sen ps3.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 | 4090 FE | Acer 34" Predator IPS 21:9 Curved 180 Hz |
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI | Fractal Torrent | Corsair HX1200 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Det har redan diskuterats i ett antal trådar och inlägg redan.
Det finns ingen anledning att köpa en digital annat än om man bara ska spela ett enstaka spel eller enbart digitala spel.
Det blir en mycket dyrare konsol i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Om du är villig att köpa spel på skiva så köp en med skivläsare. Jag sparade in tusenlappen extra den kostar på 2-3 spel om man räknar spelen där det var störst skillnad. Har gått plus på den sedan länge.

Men ja det finns reor på PS Store, inte lika ofta och billigt som skiva dock. Men alla spelen hamnar på rea tillslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Kör själv med versionen som har skivläsare.
Sparar in pengarna på spelen, + att man kan sälja / låna spel av kompisar.

Visa signatur

I7 11700k 4.8GHz
Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti
HyperX Fury 16GB 3200MHz
WD SN850 1TB
Playstation 5 PSN Tjobben88

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

köpte en digital, och blev förvånad att spelen är så dyra, så köpte PS Plus inte haft PS sen ps3.

Skrivet av Bozzeta:

Det har redan diskuterats i ett antal trådar och inlägg redan.
Det finns ingen anledning att köpa en digital annat än om man bara ska spela ett enstaka spel eller enbart digitala spel.
Det blir en mycket dyrare konsol i slutändan.

Skrivet av Squallie:

Om du är villig att köpa spel på skiva så köp en med skivläsare. Jag sparade in tusenlappen extra den kostar på 2-3 spel om man räknar spelen där det var störst skillnad. Har gått plus på den sedan länge.

Men ja det finns reor på PS Store, inte lika ofta och billigt som skiva dock. Men alla spelen hamnar på rea tillslut.

Skrivet av tjobbo:

Kör själv med versionen som har skivläsare.
Sparar in pengarna på spelen, + att man kan sälja / låna spel av kompisar.

Blev till en icke-fråga i varje fall eftersom det tydligen inte finns en enda återförsäljare i Finland som tar emot beställningar på den digitala med 2 kontroller från fabrik.

Permalänk
Medlem

Pianolack är så fräscht på 3000 kr kontroll, usch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=oVxOMmBPNTA

Pianolack är så fräscht på 3000 kr kontroll, usch

Han säger att batteritiden är sämre än på en vanlig dualsense-kontroll. Bra deal. 😅

Permalänk
Medlem

Sony har ju tidigare sagt att Edge har lite sämre batteritid än vanliga kontrollen.
Inget som borde komma som en överraskning.

Personligen tycker jag kontrollen är för dyr just nu och inväntar en rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Personligen tycker jag kontrollen är för dyr just nu och inväntar en rea.

Samma här, 70% rea så köper jag direkt.

Permalänk
Medlem

Går det att koppla ett trådat headset till Dualsense-kontrollen och låta headsetets mikrofon fånga upp ljudet istället för handkontrollens inbyggda mic?

Jag skulle gärna vilja ha ett öppet, trådat headset för när jag spelar online. Öppna trådlösa headset är väldigt ovanliga vad jag vet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Går det att koppla ett trådat headset till Dualsense-kontrollen och låta headsetets mikrofon fånga upp ljudet istället för handkontrollens inbyggda mic?

Jag skulle gärna vilja ha ett öppet, trådat headset för när jag spelar online. Öppna trådlösa headset är väldigt ovanliga vad jag vet.

Om jag tolkar dig rätt så ja. Konsolen byter automatiskt till micken i hörlurarna om den hittar att det finns.
Det är ett vanligt 3.5mm kombinerat mikrofon och stereo jack i kontrollen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om jag tolkar dig rätt så ja. Konsolen byter automatiskt till micken i hörlurarna om den hittar att det finns.
Det är ett vanligt 3.5mm kombinerat mikrofon och stereo jack i kontrollen.

Grymt, tack!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra spel på PS plus extra? Har laddat ner stray och spelat last of us, Uncharted och life is strange.

Gillar story spel eller Coop spel.
Men action funkar med sålänge det är en bra story.
Har inte riktigt fastnat för GoW tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Någon som har tips på bra spel på PS plus extra? Har laddat ner stray och spelat last of us, Uncharted och life is strange.

Ghost of Tsushima
A plague tale: Innocence (Uppföljaren Requiem till PS5 är det snyggaste jag spelat hittils)
Star Wars Jedi: Fallen order (ingen favorit personligen men eftersom du nämner Uncharted så)

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Spiderman: Miles Morales, Deathloop, och Control har alla bra stories och är alla mer åt action-hållet.

För co-op rekommenderar jag Overcooked 2 (Overcooked: All You Can Eat är 1&2 tillsammans och var månadens spel på PSPlus men den versionen ingår inte i Extra). Scott Pilgrim vs The World, och Brothers.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av padinni:

Jag fastnade inte heller för GoW (2018) i början. Tyckte det var för svårt, knepigt och för linjärt, dock snyggt. Men stålsatte mig och när jag väl blev bättre på combaten och kom in i storyn så var jag helt fast. Blev en fantastiskt spelupplevelse. Blir Ragnarök någon gång men sparar på den godbiten.

Mina rek är annars

• Horizon Zero Dawn + Frozen Wild

• Witcher 3 Next Gen

• Cyberpunk 2077

• Last of Us

• Jedi Fallen Order

• Uncharted

• Mass Effect 1-3 (numera Legendary Edition)

Coop:

• It takes Two (ibland lite för lätt, men en del bossar och problem är knepiga)

• The Ascent

• Huntdown

• Borderlands 2, men det är väl Tiny Tina som gäller nu, en vän säger det är bra

Mina prospects som ska spelas igenom (någon gång):

• Metal Gear Solid V

• Horizon Forbidden West

• God of War Ragnarök

• Ghost of Tsushima

• Guardians of the Galaxy

• Red Dead Redemption II

• Outer Worlds

• Immortals Fenyx Rising

• Final Fantasy 7 Remake

• Uncharted 2-4

• GTA V

• Days Gone

• Spider-Man

Edit: Ingen koll på vilka som ingår i PS Plus

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueie:

Är det någon som testat detta batteri? Känns rätt bra prismässigt.

https://www.amazon.se/H%C3%B6gpresterande-litiumjonbatteri-PS...

Problemet är att många är Kina skräp som har halva kapaciteten som batteriet egentligen har. Litar inte på Amazon att dom filtrerar bort scam batterier.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av jehuty:

Problemet är att många är Kina skräp som har halva kapaciteten som batteriet egentligen har. Litar inte på Amazon att dom filtrerar bort scam batterier.

Finns billiga upp till "4000mAh" Dualsense batterier på Ali, typ $12 med fri frakt till Sverige. Men det är nog lotto gällande verklig kapacitet tyvärr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Forspoken: https://opencritic.com/game/13945/forspoken
I skrivande stund endast 29% som rekommenderar spelet. 69/100.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hogwarts legacy inte floppar lika hårt som forspoken!

Permalänk
Medlem

Illa att skjuta fram lanseringen så långt och floppa som Forspoken verkar göra.

Demot kändes helt livlöst och verkar även fulla spelet göra.

Kanske testar på PS + framöver.

Permalänk
Medlem

Tjena

Funderar på att sälja mitt PS5 disc version inköpt vid release. Vad skulle man kunna ta för detta paket?

2x handkontroller
PS hörlurar
Laddningsstationen

Spel på skiva är,

God Of War Ragnarök
Horizon Forbidden West
Resident evil 2
Borderlands 2
Spider-Man Miles Morales
Returnal
The Last of us 2
Assasins Creed Valhalla

Visa signatur

I7 11700k 4.8GHz
HyperX Fury 16GB 3200MHz
WD SN850 1TB

Permalänk
Medlem

Du kan sälja på Tradera. Då får du det marknaden är beredd att betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Du kan sälja på Tradera. Då får du det marknaden är beredd att betala.

Sant, men hade hoppats på att slippa skicka det ☺️

Visa signatur

I7 11700k 4.8GHz
HyperX Fury 16GB 3200MHz
WD SN850 1TB