Permalänk

Låst läge

Goddagens ärade Sweclockers-medlemmar. Sitter med ett bekymmer som jag personligen aldrig stött på så tänkte försöka vända mig till hjälp här.
På styvsonens dator så händer ingenting när jag klickar på ikoner på skrivbordet. Jag kan öppna startmenyn genom att klicka två enkla gånger men väl därinne så händer ingenting när jag försöker trycka på t.ex. inställningar o.s.v. Det går att trycka på ikoner nere på aktivitetsfältet. Men när jag väl kommit in i t.ex. Chrome och försöker klicka på en länk så backar Chrome en sida tillbaka. Allting funkar på tangentbordet. Så jag kan navigera mig fram hjälpligt med det. Har testat annan mus dessutom av annan modell och även utan RGB. Ingen hårdvara som är ditsatt senaste 6 månaderna. Inga förändringar i mjukvara senaste 2 månaderna. Så kan inte härleda problemet till något sådant. Snälla hjälp mig.

MVH

Permalänk

Skall även tillägga att surfplatteläge inte är på. För det var det första jag misstänkte.

Permalänk
Medlem

Låter som ett väldigt underligt problem. Har du testat starta om datorn? Vad händer om du kopplar ur tangentbordet? Koppla även ut allt annat anslutet över USB förutom musen. Testa en annan mus om du har.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Hej. Ursäkta sent svar. Ja jag har testat det. Enda som hjälper är att formatera datorn. Det är det enda som funkat märkligt nog. Har testat olika möss, tangentbord. Blir fan inte klok på problemet.