Krävd på pengar i efterhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Låter som bästa vore om du kunde ta dig till butiken med dina underlag och be dem visa deras underlag och komma överens om exakt vad som ska betalas.

Nej, jag har lagt ganska mycket tid på detta köp och tänker inte göra något mer än vad jag exakt måste. Det var extremt struligt att få alla mina varor från första början. Det tog så lång tid att jag t.o.m. han flytta innan jag fått allt, vilket jag ringde och meddelade två ggr. Ändå levererade dom två ggr till fel adress. Varje gång jag ringde och frågade om status var det "1-2 veckor sen har du grejerna" ändå tog det totalt 7 månader.

Jag är extremt trött på denna butik och deras slarv / dåliga rutiner / undermåligt affärssystem etc så nu får f*n dom jobba lite för att få ordning på detta.

Med det sagt, jag ska absolut göra rätt för mig. Men jag tänker inte betala över 7000 kr extra som jag inte är skyldig.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jumpcut:

Jag är exakt säker på summan nu. Har alla underlag från min bank. Dom hävdar typ 15 tusen och i den korrekta summan är 7200 kr. Jag har bestridit och bett dom ringa mig istället, dom ska göra det på måndag. Då kommer jag gå på linjen att det är deras sak att bevisa skuldens riktighet.

Skrivet av Jumpcut:

Ah! Bra tips, det hade jag inte ens tänkt på!

Skrivet av vlachos:

Bra tips att spela in samtalet, men jag hade ändå velat ha skriftligt på vad du är skyldig från dem. Telefon är säkert bra i många fall, men text är mycket bättre.

Be dem att specificera:

vad du köpt (artikelnummer, läsvänligt namn, osv.), fakturerat datum, inbetalt av dig datum, inbetalningsmetod

Då blir det lättare för dig att kontrollera de uppgifter som de säger sig ha.

Företaget har all denna information. Om de inte har det, så är det ett fall för Skatteverket. *hint*

Generellt sett jättedåligt att ta juridiska/ekonomiska saker på telefon i mitt tycke.

Om jag tar ärenden i telefon så SKA en av parterna skicka ett mail med vad dess sida anser vad som kommit överens om. Det gör att allt finns skriftligt och det finns en chans att förmedla skiljaktigheter mellan parterna innan man går vidare.

I detta fallet så är det rätt solklart att de får specificera vad de anser har brustit och vad som ska ske.
Detta specificerat med artikel, datum, belopp, inbetalningsmetod etc. Även vilken ursprunglig delleverans/faktura detta avser så att det inte kan komma något bakvägen och bita dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det tog så lång tid att jag t.o.m. han flytta innan jag fått allt, [...]

Klockers, det är ju precis en sådan här möbelbutik man letar efter! /s 🤣🤣🤣

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Bra att du vill göra rätt för dig, men hur kunde du missa att du fått en sista delleverans men ingen faktura från Klarna?

Nå ja, bra som sagt att du vill göra rätt 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Bra att du vill göra rätt för dig, men hur kunde du missa att du fått en sista delleverans men ingen faktura från Klarna?

Jag fick en leverans med en hel del saker. Jag fick en sista faktura som jag betalade, har jag skrivit något annat? Jag missade att dom glömt en pryl och att den sista fakturan var på 7000 kr för lite. Jag var mitt i en flytt och vi köpte väl elektronik, inredning etc för ca 200.000 kr totalt så just denna detalj gick mig förbi.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Spännande att läsa vad ni kommer fram till efter samtalet på måndag

Jag gissar att du redan gjort detta men det jag skulle börjat med i ditt fall är ju att ta fram orderbekräftelsen på hela ordern du gjorde från första början och lägga in det i en excel eller en wordfil.

Sen kategorisera de olika produkterna i de olika leveranserna du fått, du nämnde att du fått 4 leveranser.

Sen kontrollera de 4 belopp du betalat till Klarna då jag gissar att du via ditt bankbesked har 4 betalningar till Klarna.

Då ser du verkligen på svart och vitt att leverans 1 kostade XXXX kronor och du har betalat YYYY kronor osv.

Sen ser du totalsumman vad det kostade och vad rabatter varit osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tycker ju definitivt att de ska skicka över en uträkning och specifikation. Som visar var det har blivit fel. Om det är en viss produkt, eller generellt på alla, eventuell frakt som missats. Om priserna har ändrats från första orderbekräftelsen osv.

Man kan inte bara skicka och säga att "hej, vi har missat fakturera dig 15 000, här kommer fakturan". Då kan de ju skicka så till alla kunder och hoppas de betalar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Generellt sett jättedåligt att ta juridiska/ekonomiska saker på telefon i mitt tycke.

Om jag tar ärenden i telefon så SKA en av parterna skicka ett mail med vad dess sida anser vad som kommit överens om. Det gör att allt finns skriftligt och det finns en chans att förmedla skiljaktigheter mellan parterna innan man går vidare.

I detta fallet så är det rätt solklart att de får specificera vad de anser har brustit och vad som ska ske.
Detta specificerat med artikel, datum, belopp, inbetalningsmetod etc. Även vilken ursprunglig delleverans/faktura detta avser så att det inte kan komma något bakvägen och bita dig.

Ja, nu har jag dock mailat fram och tillbaka totalt fem ggr och det är som att prata med en vägg, en rätt osmart vägg. Så min tanke var att ta det via telefon, förklara min ståndpunkt och se om dom kan ta det till sig. Jag spelar in samtalet (efter tips här i tråden) och därefter skickar jag ett klassiskt "tack för samtalet, detta var vad vi kom överens om" mail.

Bra input att jag ska kräva en exakt specifikation med allt det innehållet. Det känns väl rimligt med att avvakta med min betalning innan jag fått detta och har skriftligt på att vi är överens.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Spännande att läsa vad ni kommer fram till efter samtalet på måndag

Jag gissar att du redan gjort detta men det jag skulle börjat med i ditt fall är ju att ta fram orderbekräftelsen på hela ordern du gjorde från första början och lägga in det i en excel eller en wordfil.

Sen kategorisera de olika produkterna i de olika leveranserna du fått, du nämnde att du fått 4 leveranser.

Sen kontrollera de 4 belopp du betalat till Klarna då jag gissar att du via ditt bankbesked har 4 betalningar till Klarna.

Då ser du verkligen på svart och vitt att leverans 1 kostade XXXX kronor och du har betalat YYYY kronor osv.

Sen ser du totalsumman vad det kostade och vad rabatter varit osv.

Ja, jag har tagit ut PDF:er på alla transaktioner samt deras orderbekräftelser. Matade in dom lite snabbt i excel nu och det är glasklart vad som hänt. Dom har helt enkelt missat en av mina betalningar.

Det sjuka är att dom måste gjort något annat fel i sitt system för jag har köpt två identiska produkter vid samma tillfälle, med exakt samma a-pris. Produkterna tillsammans summerar till 15000 kr. Men när jag fick den första produkten så var fakturan inte på 7500 kr utan typ 7300 kr av någon anledning (detta var under rean i november, så det kan vara någon kampanjfunktion / rabatt som har ställt till det i systemet). Men om dom slår efter min inbetalning på det beloppet produkten är faktiskt kostade (och vad som står i orderbekräftelsen) så kommer dom inte hitta den. För att det ska bli rätt måste jag nu betala typ 7700 kr för den andra produkten, vilket egentligen också då är fel..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Nå? Hur gick samtalet igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hej!

I November 2021 lade jag en order på möbler på totalt ca 35 tusen. Det var väldigt bra rea och alla artiklar fanns inte i lager. Jag fick löpande leveranser och först i slutet av maj 2022 hade jag fått allt jag beställde. På den tiden handlade jag nästan allt via Klarna så det som hände var att när saker dellevererats så justerades skulden hos Klarna och jag fick en delfaktura som jag reglerade. Det här hände ett antal gånger och jag fick den sista fakturan i slutet av maj, detta är saker jag har i minnet.

Sen i höstas slutade jag använda Klarna och dom GDPR-rensade allt mitt data på min begäran.

Nu hör möbelfirman (en stockholmsbaserad rätt så fancy butik) av sig via mail och kräver mig på typ 15 tusen. Dom har t.o.m gått så långt att dom skapat upp en order på Klarna som dom vill att jag ska betala. Dom bifogar inga underlag, utan skriver bara "pga systemfel så missade vi att fakturera dig för detta belopp: xx kr. Vänligen betala snarast! Om du undrar över beloppet så får du kontrollera det på egen hand"

Jag är helt säker att det inte stämmer. Det kan absolut röra sig om en mindre summa, men dom hävdar att jag inte betalat för vissa möbler, vilket jag VET att jag gjort, jag minns den betalningen eftersom det var den första och på grejer jag fick direkt efter beställningen.

Jag ska sätta mig och kolla igenom banktransaktioner imorrn. Får tanka ut en excelfil och söka lite eftersom jag inte har Klarnas historik kvar.

Och innan någon ska upplysa mig om att det är min skyldighet att hålla koll på vad jag är skyldig: jag vet och jag har inga intentioner att försöka blåsa någon, jag ska absolut göra rätt för mig så fort jag har 100% koll på hur mycket pengar det rör sig om.

Jag tycker bara det känns galet oseriöst att skicka ett mail, kräva ett belopp som absolut är för stort och inte bifoga några som helst underlag.

Vad hade ni gjort?

Först hade jag bestridit fakturan direkt, så att den inte går mot inkasso och sedan kronofogden.

Sedan hade jag begärt underlag från dem; de måste kunna stödja att de överhuvudtaget har rätt att fakturera dig. Inga underlag överhuvudtaget = inget juridiskt stöd överhuvudtaget = glöm mina pengar.

Sedan till sist hade jag självklart gjort exakt som du; gått genom samtliga transaktioner och tittat på hur mycket jag faktiskt betalat till dem.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Nå? Hur gick samtalet igår

Dom ringde aldrig upp. När jag försökte ringa dom fick jag bara: "Du ska prata med XX men hon jobbar inte i kundtjänst och jag kan inte koppla dig till henne, vill du att jag lämnar ett meddelande"

Så jag mailade min sammanställning / utredning och har bett dom verifiera den. Så länge jag inte har en skriftlig överenskommelse så betalar jag inget.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Dom ringde aldrig upp. När jag försökte ringa dom fick jag bara: "Du ska prata med XX men hon jobbar inte i kundtjänst och jag kan inte koppla dig till henne, vill du att jag lämnar ett meddelande"

Så jag mailade min sammanställning / utredning och har bett dom verifiera den. Så länge jag inte har en skriftlig överenskommelse så betalar jag inget.

Du skulle inte mailat din sammanställning......
Du skulle fått dom att maila dig DERAS sammanställning först. Kan dom inte komma fram med en är det deras fel o du betalar inte.
Nu har du gjort deras jobb åt dom.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jumpcut:

Dom ringde aldrig upp. När jag försökte ringa dom fick jag bara: "Du ska prata med XX men hon jobbar inte i kundtjänst och jag kan inte koppla dig till henne, vill du att jag lämnar ett meddelande"

Så jag mailade min sammanställning / utredning och har bett dom verifiera den. Så länge jag inte har en skriftlig överenskommelse så betalar jag inget.

Skrivet av Mullvaden83:

Du skulle inte mailat din sammanställning......
Du skulle fått dom att maila dig DERAS sammanställning först. Kan dom inte komma fram med en är det deras fel o du betalar inte.
Nu har du gjort deras jobb åt dom.

Jag instämmer här. Aldrig någonsin har man gynnats eller behandlats bättre av att man går ärendet åt företaget.
Principiellt tycker jag att du gjorde fel här. Håll oss dock uppdaterade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Du skulle inte mailat din sammanställning......
Du skulle fått dom att maila dig DERAS sammanställning först. Kan dom inte komma fram med en är det deras fel o du betalar inte.
Nu har du gjort deras jobb åt dom.

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag instämmer här. Aldrig någonsin har man gynnats eller behandlats bättre av att man går ärendet åt företaget.
Principiellt tycker jag att du gjorde fel här. Håll oss dock uppdaterade.

Nu spelar det ju dock ingen roll vad ni "tycker" eller "känner". Båda parter har en laglig skyldighet att göra rätt för sig, vilket TS också påpekat att han vill, flertalet gånger. Att han skickar in sin version kommer endast snabba upp processen.

Vill man ta ut sin ilska på företaget så gör man det med en recension istället, samt handlar aldrig där igen. Att försöka lura dem på 7000kr är bara olagligt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av talonmas:

Nu spelar det ju dock ingen roll vad ni "tycker" eller "känner". Båda parter har en laglig skyldighet att göra rätt för sig, vilket TS också påpekat att han vill, flertalet gånger. Att han skickar in sin version kommer endast snabba upp processen.

Vill man ta ut sin ilska på företaget så gör man det med en recension istället, samt handlar aldrig där igen. Att försöka lura dem på 7000kr är bara olagligt.

Jag har aldrig sagt att man ska försöka lura något bolag på några pengar. Men om företaget inte bemödar sig att göra arbetet enligt rätt väg och man accepterar detta så sätter man ju ett predikat för framtida kundhanteringar av bolaget. Kanske av någon som inte är lika kunnig eller kapabel utan bara betalar. Vips så har man skapat ett företag som bedrar användare eller lämnar dörren öppen för oförrätter. Detta är orsaken till att jag inte tycker man ska gå och göra företagets ärenden åt dem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nu spelar det ju dock ingen roll vad ni "tycker" eller "känner". Båda parter har en laglig skyldighet att göra rätt för sig, vilket TS också påpekat att han vill, flertalet gånger. Att han skickar in sin version kommer endast snabba upp processen.

Vill man ta ut sin ilska på företaget så gör man det med en recension istället, samt handlar aldrig där igen. Att försöka lura dem på 7000kr är bara olagligt.

Handlar ju inte om att lura nån.

Kommer nåt företag säger till mig Du är skylldig oss XX pengar. Så säger jag Ok visa bevis. Om inte. Bye bye.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

@Jumpcut vill du berätta vilken butik det rör sig om?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

@Jumpcut vill du berätta vilken butik det rör sig om?

Tror han skrev ovan någonstans att inte vill göra det.

Permalänk
Medlem

Gör rätt för dig nu TS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Gör rätt för dig nu TS!

Han har ju det för fan.
Det är företaget som krånglar...... Läs alla inlägg.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lindahlj:

Gör rätt för dig nu TS!

Han gör ju mer rätt än företaget gör.. Har du läst ett enda inlägg eller..?

Jag hade inte heller gjort företagets jobb alls, ska de ha betalt får de allt ta fram vad de ska ha betalt för.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Handlar ju inte om att lura nån.

Kommer nåt företag säger till mig Du är skylldig oss XX pengar. Så säger jag Ok visa bevis. Om inte. Bye bye.

De har ju den totala orderbekräftelsen, samt påståendet att de fått inbetalt för allt. Mer bevis behöver de inte. För tillfället. Lyckligtvis kan kunden (TS) påvisa betalning av nästan allt, men upptäckt att 7k saknas (istället för 15k som de hävdar).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Han har ju det för fan.
Det är företaget som krånglar...... Läs alla inlägg.

Skrivet av Lagerlöf:

Han gör ju mer rätt än företaget gör.. Har du läst ett enda inlägg eller..?

Jag hade inte heller gjort företagets jobb alls, ska de ha betalt får de allt ta fram vad de ska ha betalt för.

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Men det är ju hela problemet, de vill ha 15k och han kom på att det var ca 7k och han vill att de ska bekräfta så att han kan gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Företaget har skickat en faktura på 15000kr genom Klarna?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

@Jumpcut vill du berätta vilken butik det rör sig om?

Kan göra det när allt är klart. Vill inte riskera något allmänt tjafs med butiken här i tråden, iaf inte innan allt är klart.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Han är skulfri hos Klarna. Så han har ju betalat sina fakturor.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Om du hade bemödat dig med att läsa (och förstå) hela tråden hade du redat förstått varför missen skedde. 7000 kr är inte enormt mycket pengar och försvinner lätt i en flyttbudget.

Jag kan villigt erkänna att jag inte är så noga med min privatekonomi, önskar att jag var mer noggrann och sparsam.

Sen har jag som sagt flera ggr redan varit tydlig med att jag inte vill blåsa någon. Blåsa någon på 7000 kr.. haha please.. Jönsonligan 2.0..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Han har "råkat" betala 7k för lite, kom igen nu. Hade det varit tvärtom, att de krävt honom på 7k för mycket direkt hade han kommit på det på en nanosekund.

Rimligt tillvägagångssätt är att man tar emot fakturor och sedan betalar alla fakturor som ser rätt ut.

Det är betydligt enklare att upptäcka en för stor faktura än en för liten, speciellt när varorna levererades efter hand så är det väl knappast konstigt att första fakturan inte är på hela beloppet. Sen när de levererar en möbel 7 månader senare så är det väl inte helt galet att man minns att man redan skickat en betalning till dem.

Det finns ju inget som säger att han skulle tömt sitt klarna-konto på fakturor som var 7k för dyra heller utan att märka det i mängden med allt annat.

Det får nog ändå ses som upp till företaget att skicka fakturan för det de sålt inom rimlig tid.. Att det gått över ett år och man hunnit ta bort sitt konto på Klarna kan knappast anses rimlig tid.

På tal om möbelbutiker... Varför är de alltid så oändligt värdelösa... Mitt skrivbord stod som leverans inom 2-5 dagar och tog 2,5 månader. Under hela perioden jag väntade så fortsatte de att sälja det med "2-5 dagar leverans".. Ren bluff.