SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Har laddat ner Stylus men hittar inte filen.

Hyr gör jag för att komma vidare?

Funkar detta på Edge i mobilen med?

Hur gör jag isf?

När du laddat ner stylus och har det så trycker du på installeraknappen i det första inlägget. Då borde stylus komma upp med skriptet, och sedan trycker du på installera där.

Edit: Till vänster längst upp. sedan kan du med kugghjulet vid tilläggsikonenen sedan ställa in lite färger m.m.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

När du laddat ner stylus och har det så trycker du på installeraknappen i det första inlägget. Då borde stylus komma upp med skriptet, och sedan trycker du på installera där.

Edit: Till vänster längst upp. sedan kan du med kugghjulet vid tilläggsikonenen sedan ställa in lite färger m.m.

Aha, nu fick jag till det äntligen, det ser mycket bättre ut

Men varför är citat och svar från medlemmar fortfarande ljust?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Aha, nu fick jag till det äntligen, det ser mycket bättre ut

Men varför är citat och svar från medlemmar fortfarande ljust?

Det ska det inte vara. CTRL+F5 kanske hjälper? Det enda som buggar ibland vad jag märkt är att det blir ljust i editrutan när man ska "snabbsvara", men kan vara när man kör genom Better Sweclockers. Har inte undersökt det närmare.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Det ska det inte vara. CTRL+F5 kanske hjälper? Det enda som buggar ibland vad jag märkt är att det blir ljust i editrutan när man ska "snabbsvara", men kan vara när man kör genom Better Sweclockers. Har inte undersökt det närmare.

Får inte till det tyvärr så jag avinstallerade Stylus.
Lite jobbigt att få halvmörkt tema, med ljust tema i svaren.
Vi får hoppas moderatorerna fixar mörkt tema innan man går i pension.
De har ju 30 år på sig, men man vet ju aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Får inte till det tyvärr så jag avinstallerade Stylus.
Lite jobbigt att få halvmörkt tema, med ljust tema i svaren.
Vi får hoppas moderatorerna fixar mörkt tema innan man går i pension.
De har ju 30 år på sig, men man vet ju aldrig

Det kan vara så att du inte fått in den nyaste versionen. Har för mig att den lite äldre hade det problemet.
Den nyaste versionen är 21.290.2348.
Så om du vill prova igen så installera Stylus igen och sedan installerar du direkt med denna länk:
https://raw.githubusercontent.com/Soitora/SweClockers-Dark/gh...

Där ska du få in den nyaste. Jag vet att det fungerar med Edge/Stylus och Sweclockers dark.
(enda buggen som jag skrev är att det ibland kan bli en ljus editor i snabbsvar, allt annat ser snyggt ut)

Annars finns det Better Sweclockers som kan använda Sweclockers dark och den kan även ställa om vissa saker på hemsidan, som t.ex en mycket bättre editor med färdiga knappar för t.ex taggar och smilies.

Som du skriver så kan man verkligen inte räkna med mörkt tema inbyggt i forumet. I detta fall så lyssnar inte SweC alls på sina användare.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

...
(enda buggen som jag skrev är att det ibland kan bli en ljus editor i snabbsvar, allt annat ser snyggt ut)
...

Ifall du kan återskapa så säg gärna till så försöker jag lösa det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Ifall du kan återskapa så säg gärna till så försöker jag lösa det

Stäng av i stylus och sätt igång det med Better sweclockers så blir det så. Testade nyss i FF och har sett det i Edge också. Så det är något med din stil och Better Sweclockers, så @Alling kanske också kan titta på det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@Soitora

Jag vill bara tacka dig för ditt arbete med SweClockers Dark. Jag har själv pillat lite med ett eget stylus-tema innan jag insåg att man kunde konfigurera ditt tema väldigt lätt, jag är lite mer för mörkgrått än helsvart

Jag tror många inte förstår hur extremt många detaljer man måste ändra för att åstadkomma det du har gjort och hur lång tid det måste tagit dig. Och dessutom att du orkar underhålla det och snabbt svara på frågor / problem osv.

Du är grym!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av immutable:

@Soitora

Jag vill bara tacka dig för ditt arbete med SweClockers Dark. Jag har själv pillat lite med ett eget stylus-tema innan jag insåg att man kunde konfigurera ditt tema väldigt lätt, jag är lite mer för mörkgrått än helsvart

Jag tror många inte förstår hur extremt många detaljer man måste ändra för att åstadkomma det du har gjort och hur lång tid det måste tagit dig. Och dessutom att du orkar underhålla det och snabbt svara på frågor / problem osv.

Du är grym!

Tack så mycket för de fina orden

Jag använder visserligen inte SweClockers mycket längre men jag underhåller gärna temat så den inte pajar
Som du säger så tar det otroligt lång tid att göra temat, har även skrivit om det nästan helt två-tre gånger, men varje gång man gör detta så hittar man ett effektivare sätt att skriva på.

För mig har ändringen till att skriva i Stylus (.styl) varit det som gjort det enklast för mig att ha kod som är lättare att läsa och modifiera. Däremot så har SweClockers alltid haft väldigt kaos uppbyggnad av kod så av alla sidor jag gjort en Userstyle för så har denna definitivt varit svårast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

... av alla sidor jag gjort en Userstyle för..

Får man fråga, vilka fler sidor har du "Styles" för ?
Kanske finns någon man använder själv.

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av mrazster:

Får man fråga, vilka fler sidor har du "Styles" för ?
Kanske finns någon man använder själv.

Jag har gjort för Crunchyroll, AnimeFillerList, uTorrent WebUI, qBittorrent WebUI, Google, Sweclockers och några jag inte ens kommer ihåg längre, har även gjort för det system vårat jobb använder, samt Volvo Parts Online

Den enda som inte är utdaterad dock är Sweclockers och den på jobbet, tror inte någon av de andra funkar längre efter ~2.5 år

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar ha hänt nått idag som pajat temat

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Nu ser det ut som en salig blandning av väldigt mörkt och väldigt ljust. Tror bestämt någon på Geeks har bytt namn på några element senaste dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Verkar ha hänt nått idag som pajat temat

Jepp, har sett samma sak. Förmodar att Swec ändrat något...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Är det svårt för sweclockers att göra ett eget mörkt tema? Känns som det enda jag saknar här.
Orkar inte installera stylus etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vi möblerade om lite i basmallarna på sajten runt 11:a idag och det har tyvärr resulterat till att mörka temat blivit knasigt.

#header är kvar sedan förut, men .nav-container har flyttats upp ett steg i hierarkin till #header/.header.
#navMain heter nu #nav-main
#content-container har flyttats upp ett steg
#content-columns ligger där #content-container tidigare låg
#navContainer är deprecated
#content > .container > .columns är nu #content > .container > .container-padding > .columns

EDIT: Nu finns en PR #13 på plats för att korrigera det vi förstörde.

/ Johan

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av jreklund:

EDIT: Nu finns en PR #13 på plats för att korrigera det vi förstörde.
/ Johan

Tack Johan, hade inte haft möjligheten att lägga ut en fix idag 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Vi möblerade om lite i basmallarna på sajten runt 11:a idag och det har tyvärr resulterat till att mörka temat blivit knasigt.

#header är kvar sedan förut, men .nav-container har flyttats upp ett steg i hierarkin till #header/.header.
#navMain heter nu #nav-main
#content-container har flyttats upp ett steg
#content-columns ligger där #content-container tidigare låg
#navContainer är deprecated
#content > .container > .columns är nu #content > .container > .container-padding > .columns

EDIT: Nu finns en PR #13 på plats för att korrigera det vi förstörde.

/ Johan

Skrivet av Soitora:

Tack Johan, hade inte haft möjligheten att lägga ut en fix idag 👍

Ja, kanon! 🥳

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Vi möblerade om lite i basmallarna på sajten runt 11:a idag och det har tyvärr resulterat till att mörka temat blivit knasigt.

#header är kvar sedan förut, men .nav-container har flyttats upp ett steg i hierarkin till #header/.header.
#navMain heter nu #nav-main
#content-container har flyttats upp ett steg
#content-columns ligger där #content-container tidigare låg
#navContainer är deprecated
#content > .container > .columns är nu #content > .container > .container-padding > .columns

EDIT: Nu finns en PR #13 på plats för att korrigera det vi förstörde.

/ Johan

Tackar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hejhej
Stolt användare av SweClockers Dark här

Har uppmärksammat ett problem idag, när jag läste artikeln om AMD's nya processorer.
I deras specifikationer-lista så "highlightas" ändringar mellan de nya och den äldre processorerna, och färgen på den markeringen gör texten väldigt svårläst.

Så här ser det ut för mig, med Sweclockers Dark aktiverat via Better Sweclockers.

Och så här ser det då ut utan Dark.

Nån idé eller plan på "fix"?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hejhej
Stolt användare av SweClockers Dark här

Har uppmärksammat ett problem idag, när jag läste artikeln om AMD's nya processorer.
I deras specifikationer-lista så "highlightas" ändringar mellan de nya och den äldre processorerna, och färgen på den markeringen gör texten väldigt svårläst.

Så här ser det ut för mig, med Sweclockers Dark aktiverat via Better Sweclockers.

<Uppladdad bildlänk>

Och så här ser det då ut utan Dark.
<Uppladdad bildlänk>

Nån idé eller plan på "fix"?

MVH

Du hann före. Letade upp den här tråden just för detta problemet

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Osäker om du sett, så pingar bara. @Soitora

Permalänk
Medlem

Haft dark tema i flera år. Satte på det i samsung s10e's UI så blev det överallt, även alla sidor nästan

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av m4gnify:

Hejhej
Stolt användare av SweClockers Dark här

Har uppmärksammat ett problem idag, när jag läste artikeln om AMD's nya processorer.
I deras specifikationer-lista så "highlightas" ändringar mellan de nya och den äldre processorerna, och färgen på den markeringen gör texten väldigt svårläst.

Så här ser det ut för mig, med Sweclockers Dark aktiverat via Better Sweclockers.

<Uppladdad bildlänk>

Och så här ser det då ut utan Dark.
<Uppladdad bildlänk>

Nån idé eller plan på "fix"?

MVH

Skrivet av krEJZi:

Du hann före. Letade upp den här tråden just för detta problemet

Skrivet av m4gnify:

Osäker om du sett, så pingar bara. @Soitora

Tjena!

Jag har helt missat att ni uppmärksamma detta, jag pushar en fix direkt!

EDIT: Fix släppt med 23.11.1704

Feedback uppskattas alltid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Tjena!

Jag har helt missat att ni uppmärksamma detta, jag pushar en fix direkt!

EDIT: Fix släppt med 23.11.1704

Feedback uppskattas alltid

https://i.imgur.com/uMFsTPg.png

Ser bra ut nu, tack

Permalänk
Medlem

Hm Nu har de blivit sådär dåligt igen med highlights

Bildlänkning justerad. // MOD
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krEJZi:

Hm Nu har de blivit sådär dåligt igen med highlights

https://i.imgur.com/CSgLNVo.png

Kontrollerat att du har senaste versionen?
23.11.1748 här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kontrollerat att du har senaste versionen?
23.11.1748 här.
<Uppladdad bildlänk>

Hm aa fungerade.. DOCK så är de fett skumt för jag måste välja "light" för att få dark.. Och jag får light om jag väljer dark..
Såhär måste jag ha för att få dark mode: https://i.imgur.com/yqIXSnp.png

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar vara en del transparens på bilder som inte riktigt lirar.
T.ex. i galleriet så skiner annonsen bakom igenom.

Original

Dark

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Ljusskygg

Version 23.31.2022

Skrivet av krEJZi:

Hm aa fungerade.. DOCK så är de fett skumt för jag måste välja "light" för att få dark.. Och jag får light om jag väljer dark..
Såhär måste jag ha för att få dark mode: https://i.imgur.com/yqIXSnp.png

Det du väljer här vid installation förstår jag det som är vad du definerar att temat är, finns inget sätt för mig att själv globalt markera det som ett mörkt tema.

Den inställningen är till för att kombineras med "Dark/Light mode" inställningarna

Ifall du har vid installation markerat temat som "Light", så kommer den bli tvärt-om mot "Dark" inställningen (inkl. System om ditt system har Dark mode)

Skrivet av Daemon:

Verkar vara en del transparens på bilder som inte riktigt lirar.

Fixade nu så den kör på ett ljusfilter istället för opacitet
Version 23.31.2022

Visa signatur