The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Medlem

Riktigt bra ep3.
Nog bästa avsnittet än så länge. Men gillar ändå första avsnittet mer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

De vet verkligen hur man bygger karaktärer så man bryr sig om dem. Jäklar i min låda alltså. Tre avsnitt in och det håller fortfarande skyhög kvalité, så förväntningarna är genomgående höga säsongen igenom.

Permalänk
Medlem

Hur kan det bli bättre för varje avsnitt?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Alltså vilket avsnitt! Fantastiskt! Lågmält och fint, med fokus på karaktärer och relationer!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Men dra åt helvete, detta var jag inte beredd på!
Helt knockad, hur ska man ens kunna förvänta sig att jobba i morgon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Riktigt bra ep3.
Nog bästa avsnittet än så länge. Men gillar ändå första avsnittet mer.

För mig andra. Mini-filmen i 3an är bra men samtidigt så var den lite lång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hörde från tjejen att seriens totalbetyg hos IMDB gick ner en hel poäng sedan ep3 släpptes. Jag tappade hakan då jag med tyckte tredje var intressant. Till skillnad från många andra serier får denna riktigt högt betyg från mig. Jag uppskattar verkligen att de vågar göra som de gör - på flera plan.

Hittar ingen ”spoiler / hide” funktion så jag skriver inte närmare än så.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Vilket fantastiskt gripande och bra avsnitt! DÄR fick de mig! Älskar skiten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Alltså, bra serier har väl gemensamt att alla avsnitt är bra?

Långt ifrån självklarhet faktiskt. Många serier som är riktigt ojämna.
Game of Thrones, sista två säsongerna förstörde allt.
Rings of Power, något enstaka avsnitt som var bra.
1899, bra avsnitt. Dåligt slut.
Snowpiercer, ritkigt ojämn serie.
Carnival Row, riktigt ojämn serie.

Bara för att nämna några, men listan kan göras lång.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det är en bra serie och alla avsnitt har varit mycket bra. Att samhället öppnar sig för olika konstellationer så kommer också film och serier göra det. Inget konstigt med det. Kunde lika väl varit två tjejer som fan varandra som att det var två killar. Spelar ju absolut ingen roll. Tycker att det ger mer djup till serien att man får se olika relationer på detta sätt.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Gillade inte avsnittet men frugan gillade det och för min del så har intresset svalnat och spelar hellre spelen igen än att kolla på serien.

Permalänk
Medlem

Kollade på första avsnittet som var jättebra men jag har fortfarande problem med att Ramsey känns helt fel castad för rollen. Kanske blir övertygad i avsnitt två eller tre, vi får se. Gillade verkligen de nya scenerna och det känns som att de verkligen gått all in gällande produktionskvalitet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt imponerad över serien än så länge, jag har ytterst begränsad erfarenhet av spelet så ser det bara ur serieperspektiv egentligen. Avsnitt 3 var riktigt jobbigt fint berättat.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jisses ja, bra avsnitt!

När dom gick från kläderna till människorna (precis innan övergången till källarscenen) tänkte jag att nu blir det tungt att se vidare. Och det blev det - fast på ett vackert sätt. Dessutom kom flörten med "samlarna".

Det enda negativa är att nu blir det svårt att hålla samma höjd hela serien genom.

Permalänk
Avstängd

Om Disney och Netflix kunde ta lite inspiration om hur saker ska representeras och inkluderas så hade det varit fint.

Normalt rätt anti när såna här saker ska tryckas upp i ens ansikte och var rätt skeptisk först, men i slutet av avsnittet var jag helt såld. Damn vilket fint avsnitt faktiskt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Älskar serien och ÄLSKAR nick offerman. Skulle kunna se honom bara sitta stilla och dricka whisky i tio timmar.

Wait, I can!!

Skämt åsido. Vilket fantastiskt avsnitt. Vilka insatser från skådisarna. Jag o dottern satt som limmade framför tvn.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

jag inställer mig till hyllningskören. Riktigt bra ep3.

Två starka karaktärer, porträtterade av två starka skådespelare, visar att kärlek är ju kärlek; oavsett hur den får uttryck.
Vilken emotionell bergochdalbana. Bland det bästa jag sett i en serie. Punkt.

Permalänk
Avstängd

Alla filmer och serier ska ju vara en reflektion av verkligheten och allt och alla ska kunna känna sig hemma och se sig själva ochsåvidare. Avatar är ju bara Scifi Hawaii tex

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tråd rensad. Det är 2023, gänget.

Permalänk

EP3 var extremt bra. Jag slutade titta på Sandman för att jag tyckte att alla avsnitt var som en egen liten film som inte förde handlingen framåt. Denna avstickare var verkligen något helt annat. Helt rätt och jag ser fram emot fler avsnitt.

Permalänk
Medlem

Som många andra redan sagt, ep3 var riktigt bra!
Tjejen satt och grät genom halva avsnittet och tyckte det var det bästa hon sett på tv på länge.

Tråkigt bara att det finns folk som inte kan acceptera att två män kan älska varandra och ger avsnittet dåliga betyg pga det, sen skyller de på en ”woke”-agenda, vilket absolut inte är fallet här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tråd rensad. Det är 2023, gänget.

Hate to break it to you. Hat och olika åsikter med tillhörande omogna diskussioner ligger nog djupt rotat i oss som människor och kommer aldrig bli bättre ju mer tiden går. Även om jag såklart önskade att så var fallet.

Tur att du finns.

/SwedZi

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Okej jag uttrycker mig lite mer politiskt korrekt då.

Magstark och genomskinlig början och ett perfekt avslut. 6 av 10 på IMDb skalan varav första interaktionen mellan bill och Frank får en överkryssad Expressen geting.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Okej jag uttrycker mig lite mer politiskt korrekt då.

Magstark och genomskinlig början och ett perfekt avslut. 6 av 10 på IMDb skalan varav första interaktionen mellan bill och Frank får en överkryssad Expressen geting.

Den formuleringen gillade jag mer

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tvungen o dela med mig av input här. Blev nockad av EP:3 faktist. Brukar ha rätt fintunad radar när det gäller att få politiska budskap nerkört i halsen. Men här var det bara en vacker berättelse om relationer och ensamhet, mycket rörande bitvis. Suveränt bra.

Definitivt nåt att ta efter för andra bolag som tillverkar serier och filmer.

Permalänk
Medlem

Bra 3 avsnitt,och det hade nog blivit sämre om det va ett klassiskt par så att säga, tycka vad man tycka vill.:)

Permalänk
Medlem

Otroliga kommentarer i tråden här tidigare innan admin-saxen skred till verket, jisses! Ibland frågar man sig om man loggat in på Flashback eller 9GAG. 🙃

Fortfarande svårt att släppa gårdagens avsnitt! Länge sedan jag blev så påverkad av ett enskilt TV-avsnitt. På rak hand är det enda jag minns det sista avsnittet av HBOs fantastiska serie

Six Feet Under

Dold text

Måste nog se om avsnittet för att helt bryta ner det i beståndsdelar men listar här ett par saker.
Som sagt, jag utgår från att ni som läser tråden har sett avsnitten eftersom. Om inte bör ni byta tråd!

- Det halvsubtila stora F:uet till "Trump-högern" / 6:e januari-mobben och dess oklara falanger
inkl. "Proud Boys" samt alla konspirationsteorisstollar. Ni missade väl inte "Don't tread on me"-flaggan i Bills källare?

- Pianoscenen, wow! Och "Who’s the girl? There is no girl. I know".

- Payoffen med radion på slutet, snyggt ihopkopplat med E1!

- Samspelet mellan Nick Offerman och Murray Bartlett, 10/10! Borde vinna varje TV-pris som går att vinna framöver.

- Soundtracket!

Får nog sluta där, har skalat lite för mycket lök sedan igår kväll...😭😭😭

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om avsnitt 3 tyvärr, inte tjejen heller.
Hoppas nästa blir bättre igen

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Njaa första halvan av ep3 var bra, andra halvan blev bara utdragen och seg, men ska ge det några avsnitt till få se. Har inte spelat spelet så går in blind 👍

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Det är svårt att göra serier som tillfredsställer alla idag. Vissa vill bara att det ska hända saker hela tiden med cliffhangers i varje avsnitt. Andra vill ha lite karaktärsuppbyggande också men då tycker andra halvan att det är segt.

Jag tyckte avsnittet idag var super!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||