Spela bredvid varandra och bara höra via discord

Permalänk
Medlem

Spela bredvid varandra och bara höra via discord

Tjena!
Jag och flickvännen ska flytta ihop och vi vill spela tillsammans och sitta bredvid varandra och då prata genom discord. Någon som kan rekommendera några lurar med bra ljud, som stänger ute ljud och har en bra mikrofon? Och gärna under 2k

Ha det!

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en risk att det funkar mindre bra pga att bådas mikrofoner troligen kommer att plocka upp när den andra pratar och även om det inte blir rundgång med headsets så kan de ge ett eko pga att ljudet inte blir korrekt synkat mellan båda discordklienterna.

Visa signatur

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Permalänk
Avstängd

På jobbet har vi ibland samtal via Skype med utomstående och är flera i samma landskap. Det blir en fördröjning av det ljud man hör via luften jämfört med vad man hör i hörlurarna. Väldigt jobbigt. De lurar som jag använder där har dock noll utestängning av ljudet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns en risk att det funkar mindre bra pga att bådas mikrofoner troligen kommer att plocka upp när den andra pratar och även om det inte blir rundgång med headsets så kan de ge ett eko pga att ljudet inte blir korrekt synkat mellan båda discordklienterna.

Kanske men mina kompisar som har liknande setup plockar inte ofta upp varandra Men de bryr sig inte så mycket om att de hör varandra två gånger.

Skrivet av vlachos:

På jobbet har vi ibland samtal via Skype med utomstående och är flera i samma landskap. Det blir en fördröjning av det ljud man hör via luften jämfört med vad man hör i hörlurarna. Väldigt jobbigt. De lurar som jag använder där har dock noll utestängning av ljudet.

Jag vet och det är därför jag är ute efter riktigt utstängande hörlurar

Permalänk
Medlem

Tillåter rummet / ekonomi / inredningsval någon avskärmning mellan stationerna?

Alltså typ https://www.dustinhome.se/product/5011269700/privacy-panel-14...
eller någon bokhylla eller liknande mellan er. Det lär hjälpa med ljudet så att ni inte behöver sitta med typ peltor lurar och inears.
Lika så lär det hjälpa micen.
Är 2k för bådas lurar eller bara en?