Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?

Permalänk
Medlem

Jag är extremt taggad över vad Samsung till slut presenterar.

Själv har jag en Samsung S20 och vill verkligen byta upp mig till lite mer kraft och bättre kamera.

Jag är nog helt säker på S23 om inte Pixel ändra min åsikt.
Om rycktet över processorern som kommer till Sverige stämmer. Då blit extrmet bra tryck.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av landmarks:

Jag tycker att det blivit lite bättre senare år Inte kört Samsung "på heltid" på flera år ska medges, men från det jag sett från kollegor & bekantas ser det inte alls lika illa ut på de senaste årens modeller. Därtill är väl stödet för Samsung Pay snäppet mer utbrett än Google Pay. Med det sagt finns det som du säger fortfarande rum att förbättra där för flera tillverkare.

Förvisso är Samsung bättre nu men min S21U har en drös appar som jag inte kan ta bort eller inaktivera tyvär, en del hör till Bixby och kameran (filters osv)

Är smått intresserad av vad Samsung presenterar iom S23 men inte jag kommer byta till, möjligen modellen efter

Permalänk

Som ägare till några samsung under årens lopp känner jag bara är dom inte en aning för hyllade för vad dom levererar?
Pris/prestanda/inovation/kvalitet står sig inte riktigt kan jag tycka efter att prövat lite diverse andra telefon-märken, inklusive billigare kina-telefoner (såklart med en annan prestanda, men överraskande leverans av byggkvalitet och även en del inovativa inslag)
Likaså tv-apparater, visst några imponerar, på pappret imponerar dom, men efter något år eller två så... (dum som jag är så köper jag dom ändå för att bli besviken på funktionalitet).
Men dom har ju lyckats bygga upp sitt varumärke från att vara lite sunk-produkter till att ha en lojal skara som identifierar sig med märket på ett sätt som nästan är apple-likt (fast inte riktigt)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite trist för det finns ju inga USPar för att byta telefon nuförtiden. Allt är ju så bra det behöver va och framstegen om de äns finns är försvinnande få

Visa signatur

//Linus

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Snabbkoll: Ser du fram emot nya telefoner från Samsung?
Nej 88%
Haha, burn

Är personligen för investerad i Apples ekosystem och jag gillar hur smutt det funkar så ingen anledning att kolla android.

Problemet är att Apple är lika beroende utav vad som utvecklas för Android. Ännu än så länge har de ingen egen skärm tillverkare. Den är lagd som störst hos LG och Samsung display. Qualcomm är de också beroende utav utifrån hur de tillverkar wifi/BT chip. Att CPU är lagd hos TSMC är egentligen numera Apple enda fördel. Samsung har en 3nm nod tydligen är Apple nog mer intresserade utav att förbli his TSMC.
Så att säga att Apple är bättre är ett dåligt argument numera. Som sagt marknaden styr och där sägs det att Apple är ju bäst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Problemet är att Apple är lika beroende utav vad som utvecklas för Android. Ännu än så länge har de ingen egen skärm tillverkare. Den är lagd som störst hos LG och Samsung display. Qualcomm är de också beroende utav utifrån hur de tillverkar wifi/BT chip. Att CPU är lagd hos TSMC är egentligen numera Apple enda fördel. Samsung har en 3nm nod tydligen är Apple nog mer intresserade utav att förbli his TSMC.
Så att säga att Apple är bättre är ett dåligt argument numera. Som sagt marknaden styr och där sägs det att Apple är ju bäst.

Dessutom så stjäl de idéer från varandra..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nä, är inte intresserad av Samsung längre. Har just nu en Galaxy Flip 3 och tycker den är medioker som bäst. Främst batteritiden är skandalöst dålig.

I framtiden lär det bara bli Fairphone för min del så man får en telefon som håller länge och som går att laga själv.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Problemet är att Apple är lika beroende utav vad som utvecklas för Android. Ännu än så länge har de ingen egen skärm tillverkare. Den är lagd som störst hos LG och Samsung display. Qualcomm är de också beroende utav utifrån hur de tillverkar wifi/BT chip. Att CPU är lagd hos TSMC är egentligen numera Apple enda fördel. Samsung har en 3nm nod tydligen är Apple nog mer intresserade utav att förbli his TSMC.
Så att säga att Apple är bättre är ett dåligt argument numera. Som sagt marknaden styr och där sägs det att Apple är ju bäst.

För att förtydliga: Jag säger absolut inte att apple är bäst, skulle snarare hävda att så inte är fallet. Finns säkert enskiljda funktioner hos androidtelefoner som är mycket bättre än apples alternativ.
Men det viktiga här är helheten och inte hårdvaran. Visst hårdvaran är ju det enda androidtelefoner diffar på så länge de kör senaste android så de får ju lägga fram det som sina säljargument.

Personligen struntar jag i om skärmen på min telefon kör i 120 eller 240Hz eller om processorn rullar på i X GHz. Hur bra fungerar ekosystemet på telefonen, paddorna, datorerna, appleTVs och hörlurarna tillsammans? Det är det viktiga och hårdvaran är sekundär. Sedan är det klart fallet att apple snor ideer från android men då är det ju sannolikt något google har gjort och inte en enskiljd telefontillverkare.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Supernöjd fortfarande med min S21 Ultra, vet inte om jag byter än. Kanske lägger 800 på att byta batteri? 🤔

Permalänk
Medlem

Samsung!
1. Slutade stödja Gear VR, som var största behållningen med en S-klass mobil.
2. Gjorde kamerahål i skärmytan
3. Gav upp VR
4. Slutade skicka med laddare och hörlurar
5. Började leka fantasipriser

Skiter i om mobilen har 200 megapixlar, zoomar till månen och tömmer mobildatan på rekordtid!

Jag vill ha:

21:9
Fyra högtalare
Plast, lucka, batterier
Laddare och hörlurar
8 tum utan hål i 8K med 4000 nits HDR och 120hz med spikrak gammakurva, ISF-kalibrerad mot bt.2020
Halva pris
Terrabyte, minst en, gärna två.
VR

Skit i:
Kameran
GPS:en
Assistenter
Vattentäthet ner till marianergraven
Datainsamling
Böjda kurvor och onödig design

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Samsung!
1. Slutade stödja Gear VR, som var största behållningen med en S-klass mobil.
2. Gjorde kamerahål i skärmytan
3. Gav upp VR
4. Slutade skicka med laddare och hörlurar
5. Började leka fantasipriser

Skiter i om mobilen har 200 megapixlar, zoomar till månen och tömmer mobildatan på rekordtid!

Jag vill ha:

21:9
Fyra högtalare
Plast, lucka, batterier
Laddare och hörlurar
8 tum utan hål i 8K med 4000 nits HDR och 120hz med spikrak gammakurva, ISF-kalibrerad mot bt.2020
Halva pris
Terrabyte, minst en, gärna två.
VR

Skit i:
Kameran
GPS:en
Assistenter
Vattentäthet ner till marianergraven
Datainsamling
Böjda kurvor och onödig design

Det skulle bli en väldigt dyr telefon om dom gjorde enligt din lista.. men tycker det är värdelöst dom tagit bort både 3,5mm jacket och minneskortplats när kamerorna bara får högre och högre megapixlar.

Efter min S10+ började bli seg skaffade jag en oneplus nord 2 för 3990, ser inte varför jag lär nånsin köpa en telefon för 10k inte värt direkt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Det skulle bli en väldigt dyr telefon om dom gjorde enligt din lista.. men tycker det är värdelöst dom tagit bort både 3,5mm jacket och minneskortplats när kamerorna bara får högre och högre megapixlar.

Efter min S10+ började bli seg skaffade jag en oneplus nord 2 för 3990, ser inte varför jag lär nånsin köpa en telefon för 10k inte värt direkt..

Högre mpixel spelar normalt set inte så stor roll eftersom flera pixlar kombineras ändå ihop till färre vid normal användning.
Men kan hålla med att hörlursutgång och SD-kort plats vore bra ifall det kom tillbaka. Men knappast, finns typ inga high-end mobiler som har sådant, folk ska ju helst köra BT bl.a.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

För mobil kör fortfarande med en Galaxy S10+ och det är en av de sista bra mobilerna de gjorde enligt min mening, så blir ingen ny mobil för ens min S10:a är stendöd.

Är mer sugen på vad deras nya laptops har och erbjuda, har nu en Galaxy Book2 Pro 5G och tycker att det är den bästa allround laptopen jag har haft.
Och det är dags och byta flickvännens gamla laptop så lutar åt att se vad Galaxy Book3 har och erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Måste vara jobbigt att ha privat och jobb på samma mobil.

Inte alls hade kunnat få en jobbmobil jag blev anställd första gången, men vill inte bära på två telefoner eller att min hårdvara är knuten till jobbet.

Så kör istället med dubbla SIM kort privat + jobbet i min gamla S10:a.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köra nya releaser vartannat år istället, gäller Apple också.

Permalänk

Köpte en Samsung S22 ultra på Black friday och är nöjd med priset och telefonen. Byter kanske om 3 år när S25 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Kanske dags att köra nya releaser vartannat år istället, gäller Apple också.

Kommer aldrig hända man ser poängen med det eftersom mobiler börjar bli så pass bra nu förtiden. Har själv en S21 som kom ut för snart 2 år sen och ser inte anledning till att uppgradera till en s23a.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Ringman:

Inte alls hade kunnat få en jobbmobil jag blev anställd första gången, men vill inte bära på två telefoner eller att min hårdvara är knuten till jobbet.

Så kör istället med dubbla SIM kort privat + jobbet i min gamla S10:a.

Jobbigt ändå ifall något jobbrelaterat ringer dig på ledig tid. Hålla isär privat och jobbmobil är det bästa! Skulle aldrig klara ha jobbet på min privata mobil.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

För att förtydliga: Jag säger absolut inte att apple är bäst, skulle snarare hävda att så inte är fallet. Finns säkert enskiljda funktioner hos androidtelefoner som är mycket bättre än apples alternativ.
Men det viktiga här är helheten och inte hårdvaran. Visst hårdvaran är ju det enda androidtelefoner diffar på så länge de kör senaste android så de får ju lägga fram det som sina säljargument.

Personligen struntar jag i om skärmen på min telefon kör i 120 eller 240Hz eller om processorn rullar på i X GHz. Hur bra fungerar ekosystemet på telefonen, paddorna, datorerna, appleTVs och hörlurarna tillsammans? Det är det viktiga och hårdvaran är sekundär. Sedan är det klart fallet att apple snor ideer från android men då är det ju sannolikt något google har gjort och inte en enskiljd telefontillverkare.

Jag tycker Apples hittepå med ITunes kunde begravas långt ner i ett svart. hål. Eller vadå ha en kontakt som ingen annan använder.

Android fungerar helt ok. Aldrig haft direkta problem. Alla lurar stödjer där Aptx medan Äpple skall envisas med sin AAC.

Eller ta till exempel min favorit webbläsare, Firefox. På android så kan man köra den i beta vetsion med sin egna motor. Medan hos Apple måste Firefox köras under Ios regler. De är två helt olika versioner. Javisst Apple är ju som vanligt bäst.

Åter till ämnnet.
Svarar på ditt sidospår

Permalänk
Medlem

Yes då min S10+ börjar ge upp så blir det troligtvis en S23+ eller tom en Ultra

Visa signatur

Asus TUF RX 6800, Ryzen 7 5800x3D, Asus TUF B550 Pro, DDR4 32gb, 2tb hdd, 1 tb ssd, 250gb ssd
Asus TUF VG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det skulle bli en väldigt dyr telefon om dom gjorde enligt din lista.. men tycker det är värdelöst dom tagit bort både 3,5mm jacket och minneskortplats när kamerorna bara får högre och högre megapixlar.

Efter min S10+ började bli seg skaffade jag en oneplus nord 2 för 3990, ser inte varför jag lär nånsin köpa en telefon för 10k inte värt direkt..

Ja jag håller med, ta tillbaka minneskortplatsen iaf, helt sjukt att dom tog bort den.
Kommer ens 1tb varianten av s23 an komma till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jobbigt ändå ifall något jobbrelaterat ringer dig på ledig tid. Hålla isär privat och jobbmobil är det bästa! Skulle aldrig klara ha jobbet på min privata mobil.

Nope styrs automatiskt via våran växel och mitt arbetsschema, är jag ledig eller upptagen i schemat så kommer inga samtal till mig de skickas då direkt till växelnumret eller mitt mobilsvar.

Permalänk
Testpilot

Fick S22 Plus till ett bra pris hösten 2022 där, lär därmed inte bli aktuellt med ny mobil förrän våren 2025 igen möjligen. Det ska hända något väldigt makabert på teknikfronten för telefoner för att jag ska överväga att byta innan dess. Detta från någon som annars bytt mobil 1-2 gånger per år

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Nej - För dåliga telefoner och för mycket bloatware. Däremot gillar jag att de har alternativ i alla fall nära 6" ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Javisst Apple är ju som vanligt bäst.

För mina behov: absolut

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Nej. Jag skaffar inte ny telefon varje år/generation och jag har en S22+, så jag klarar mig i minst ett par år till innan det är dags att byta.

Permalänk
Medlem

Nej Jag har en Huawei Mate 20 Pro....så jävla bra!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Tröttnade på alla Samsungs egna appar, som krockar med grund appar i androiid typ deras lösenords hanterare som hela tiden försökte köra över grundvarianten.

Vart en Nothing 1 istället.

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra Samsung jobbmobil på raken, en S21, och jag kan med säkerhet säga att jag privat inte skulle köpa någon Samsung telefon. S21 käkar batteri så att man behöver ha en rejäl powerbank med sig om man ska klara dagen utan en laddare. Den enda riktiga fördelen jag ser med min S21 är att den är vattentät, i övrigt finns det bättre telefoner till betydligt bättre pris.

Rent generellt är jag inte imponerad av Samsungprylar. Deras TV apparater är bra, jag har en laserskrivare som jag är nöjd med och några gamla SATA diskar som tuffar på som tåget. Utöver det så är det mesta av deras prylar jag stött på varit en besvikelse. Deras vitvaror och värmepumpar är inget att ringa hem om och deras behandling av kunderna som råkade ut för deras SSD strul var ju under all kritik.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Har privat haft 3 eller möjligen 4 1+ mobiler totalt, samt 1 Nexus och innan dess LG g2 och några HTC mobiler, på jobbet har vi Samsung och verkligen klarar inte av deras UI. Blir bara grinig.

Bästa köpet sedan min 1+ 6 är den begagnade 1+ 9 pro jag köpte rätt så nyligen. Underbar mobil. På gränsen till älskar den.

Glömde av att jag har faktiskt haft en Samsung mobil av någon modell, S3 kanske. Vill minnas jag var rätt så nöjd den gång.

Men tror faktiskt inte jag har nåt produkt hemma som är Samsung, eller nu ljuger jag då jag har SSD'er som är Samsung.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5