Permalänk
Medlem

HDD + Laptop

Jag är på jakt efter en 4TB+ disk. Gärna en 2.5" extern (USB3) så man slipper extra strömkälla. Men 3.5" och/eller intern går också bra, så länge den är vid god vigör. Tänker mig 300 pix för 4TB.

Och så behöver min gamla mor byta ut sin laptop.
Siktar på minst 4th gen i5, 8gb ram, 250gb ssd, 15" skärm och bakgrundsbelyst tgb.
Bättre specs är ju naturligtvis önskvärt men hon behöver ingen monstermaskin.
Batterihälsa är inte så viktigt.

Slipper gärna postmords behandling av ömtåliga paket så det vore bra om du bor i närheten av Älvsjö. Annars så betalar jag självklart frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en laptop som kanske uppfyller dina krav. Dock inget batteri, men kan leverera den till Älvsjö.

Permalänk

Hej,

Har en HP ProBook 640.
Specifikationer:
Intel Core i5-6200U 2,3GHz
8GB internminne
256GB M2-lagring
Windows 10 Pro

Kasst batteri men funkar utan problem med laddaren i, av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonnqvist:

Hej,

Har en HP ProBook 640.
Specifikationer:
Intel Core i5-6200U 2,3GHz
8GB internminne
256GB M2-lagring
Windows 10 Pro

Kasst batteri men funkar utan problem med laddaren i, av intresse?

Jisses vad svårt det är att hitta en komplett och utförlig lista på specs när man kollar på HPs sidor...

Vad jag lyckas finna så har din maskin en 14" skärm och inget bakgrundsbelyst tangentbord, så då tackar jag nej.
Morsan sitter med sin nuvarande maskin och viker ner skärmen för att se tangenterna. Jo, man kan ju tända lyset, men då måste man ju ta sig upp ur soffan först

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Skrivet av dan@work:

Jisses vad svårt det är att hitta en komplett och utförlig lista på specs när man kollar på HPs sidor...

Vad jag lyckas finna så har din maskin en 14" skärm och inget bakgrundsbelyst tangentbord, så då tackar jag nej.
Morsan sitter med sin nuvarande maskin och viker ner skärmen för att se tangenterna. Jo, man kan ju tända lyset, men då måste man ju ta sig upp ur soffan först

Ursäkta mig, läste inte igenom inlägget helt.
Hoppas ni finner det ni söker, trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonnqvist:

Ursäkta mig, läste inte igenom inlägget helt.
Hoppas ni finner det ni söker, trevlig helg!

Det är inga problem Trevlig helg på dig med.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Tjabba tjena, har en Laptop som kan vara super för din mor.

Hp Zbook G4 15,6" med bakgrundsbelyst tangentbord (Styrka är valbar i 3 lägen vill jag minnas)
Datorn har 64GB ram
M.2 på 512GB
Och en i7 osäker på generationen nu såhär på rak arm men har för mig att det är från 7000 serien.

tänker mig 4000kr för den.

Laddare medföljer och batteritiden är ändå hyffsad

Kan leverera den till dig i Älvsjö om så önskas

Datorn kommer med Äkta Windows 10 och är formaterad och ominstallerad vid leverans så det är bara att köra igång i princip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixiell:

Tjabba tjena, har en Laptop som kan vara super för din mor.

Oj, den där är för lyxig för morsan 😀 Så, stort tack men, tyvärr nej tack.

Jag siktar på nåt som får kosta max en tusing.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Oj, den där är för lyxig för morsan 😀 Så, stort tack men, tyvärr nej tack.

Jag siktar på nåt som får kosta max en tusing.

Jajjemen, jag har en laptop med Windows 8 på som är nyinstallerad med laddare etc hyfsat batteri på den med vad sägs om den? Kan skicka fulla speccs om du vill sen när jag är hemma ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixiell:

Jajjemen, jag har en laptop med Windows 8 på som är nyinstallerad med laddare etc hyfsat batteri på den med vad sägs om den? Kan skicka fulla speccs om du vill sen när jag är hemma ikväll

Låter intressant. Måste väl vara möjligt att köra win 10 på?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Låter intressant. Måste väl vara möjligt att köra win 10 på?

Absolut, det ska inte vara några bekymmer, har dock ingen giltig W10 nyckel över men kan ligga en en oaktiverad version om så önskas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixiell:

Absolut, det ska inte vara några bekymmer, har dock ingen giltig W10 nyckel över men kan ligga en en oaktiverad version om så önskas

Är mer intresserad av fulla specs För win8 nyckeln funkar väl att använda vid installation av 10?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Är mer intresserad av fulla specs För win8 nyckeln funkar väl att använda vid installation av 10?

Ingen aning, men borde kan ju testa iallafall. Jag skickar speccs lite senare när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixiell:

Ingen aning, men borde kan ju testa iallafall. Jag skickar speccs lite senare när jag kommer hem

Jo det ska ju gå. Installationen av os är ändå nåt jag vill göra själv. Det viktiga är ju som sagt specsen, speciellt bakgrundsbelyst tgb.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jo det ska ju gå. Installationen av os är ändå nåt jag vill göra själv. Det viktiga är ju som sagt specsen, speciellt bakgrundsbelyst tgb.

Speccs
Ram 8GB
CPU: AMD A8 4500M 4 core ~1,9GHz
Hdd 890GB
DvD-RW

Dock har denna tyvärr inte bakgrundsbelysning.

Och en annan jag har me W10 16gb ram och i5 som har bakgrundsbelysning har dessvärre en glapp skärm.

Bilden kan försvinna i vissa vinklar så man får peta till skärmen.. Förstår att den inte är så optimal heller.

Mvh
Michell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixiell:

Speccs
Ram 8GB
CPU: AMD A8 4500M 4 core ~1,9GHz
Hdd 890GB
DvD-RW

Dock har denna tyvärr inte bakgrundsbelysning.

Och en annan jag har me W10 16gb ram och i5 som har bakgrundsbelysning har dessvärre en glapp skärm.

Bilden kan försvinna i vissa vinklar så man får peta till skärmen.. Förstår att den inte är så optimal heller.

Mvh
Michell

Det låter ju inte heller som nån riktig höjdare. Morsan skulle få spader. Blir smått nyfiken ändå på specs?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.