Permalänk
Medlem

Nu har jag stått förbokad ett år på en PS5. Jag kan förstå att man inte lyckats leverera, och gjort ett misstag och skapat alldeles för stor kö vilken man inte kan hantera. Men att ha en policy att inte berätta för kunder vilken plats de har i kön är ju helt absurt. Jag ringde en gång i september för att höra, eftersom jag inte fått en enda vettig uppdatering sedan november förra året. Men de FICK INTE berätta vilken plats jag hade.

Nu kommer jag försöka avboka min förbeställning, men det går ju inte ens att göra på hemsidan, utan man får väl ringa in eller något.

Jag har meddelat min frustration till kundombudsmannen i september, men inget hände. Det verkar från denna tråd som detta är ett vanligt förförandesätt från Dustin, vilket gör att jag inte kommer förboka något där som inte finns i lager någonsin igen.

Permalänk
Inaktiv

nä, Dustin var sista gången jag handlade ifrån, bokade 2st 3060-TI i Januarimånad, har mailat ett flertal gånget och frågat efter någon typ av plats i kön, men fick samma svar som dig, nu 10mån senare fick jag ett mail att min bestöllning var annulerad, inte ett ord om något alternativt erbjudande el nåt.

Ett riktig sopföretag.

Permalänk
Medlem

Senast aktiv: 2015-07-09 04:53
Är nog rätt antagande att Dustin lämnat sweclockers.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Dom har ju haft några representanter här sedan 2005, senast var väl någon " stefan" aktiv 2019 typ, men Dustin är nog ett minne blott snart, vet inte vad de lever på idag, handlade själv en hel del där för 20år sedan, då var de ett bra företag men sedan har det bara gått utför, finns lixom ingen anledning att handla där idag

Permalänk
Medlem

Använde mig tidigare(!) gärna av Dustin för inköp, både privat och i jobbet, men nu är det slut på det... Har just konstaterat att Dustin Home inte är kapabla att hantera garantiärenden över huvudtaget! Ta del av min story nedan...

I slutet av förra året beställde jag en "racing rigg" (för sim racing) hos Dustin Home. En ganska dyr leksak som jag och båda sönerna skulle använda med början under julledigheten 2021-2022

Då produkten väger 60 kg så levererades den på pall... Så långt allt väl. Tyvärr visade sig produkten vara behäftad med allvarliga produktionsfel och kunde inte ens monteras ihop). Jag kollar Dustins lagersaldo och begär utbyte mot en fungerande produkt, (de har faktiskt en på lager). Det här får vi försöka "lösa smidigt" säger Dustins support... (Vad deras definition på "smidigt" är skulle jag få lära mig den hårda vägen den kommande månaden!)

Efter några veckors mailväxling med Dustins support konstaterade de att distributören inte kunde ordna några reservdelar och bad mig istället att själv ta kontakt med tillverkaren och lösa problemet den vägen! Ett jäkla märkligt förhållningssätt till sina kunder! (Då det visade sig att tillverkaren finns i Australien och ett sådant förfarande skulle medföra långa transporttider och risk för stora import- och moms-kostnader krävde jag återigen att Dustin skulle ta sitt ansvar).

Dustin bestämmer då att hela produkten behöver skickas tillbaka. Alla 60 kg... Inhandlar ny bubbelplast och en EUR-pall för att möjliggöra retur. Upphämtning beställs och Postnord hämtar någon gång mellan 9:00-18:00. (Där rök en semesterdag!). Jag mailar Dustin samma dag som de fått returen, men inget svar. En vecka senare mailar jag igen och frågar hur det går? Jo, de kommer att skicka den till verkstaden *snart*... Men ni har ju inga reservdelar kontrar jag.

5-6 veckor efter ärendets öppnande konstaterar verkstaden att produkten är "skrot" och jag ska få pengarna tillbaka. Vid det här laget är den andra produkten i lagret såklart såld och varan har nu istället statusen "beställningsvara" med okänd leveranstid. Tack för det, Dustin!

Nu gör Dustin en sista rövare och utesluter fraktkostnaden (399:-) från återbetalningen, i motsats till formuleringarna i deras egna köpvillkor! (Man får känslan att köpvillkoren bara är fina ord för att invagga framtida köpare i falsk köptrygghet!)

Dustins hantering av denna reklamation har varit under all kritik! Jag behöver knappt skriva att jag aldrig någonsin kommer handla via Dustin igen!

Permalänk

Efter ca 15 månaders väntan har Dustin nu cancellerat min order. Under denna tidsperiod har jag haft flertalet kontakter med både Dustin och tillverkaren där de försäkrade mig om att nätaggregatet faktiskt kommer att levereras. Dustin verkar inte vilja erbjuda någon ersättningsvara då de påstår att varan nu har utgått, något som tillverkaren EVGA förnekar då de fortfarande producerar den(!). Vid beställningstillfället fanns den dessutom i lager enligt Dustins hemsida. Jag tror de vill undvika att leverera den då priserna på IT produkter stigit det senaste året. Det verkar inte heller som de kommer erbjuda någon ersättningsprodukt, eller ens BETALA TILLBAKA DEN SUMMA JAG LEGAT UT MED I ÖVER ETT ÅR.

Jag behövde mest skriva av mig, och varna andra att det är skillnad mellan tex inet och webhallen jämfört med Dustin, och jag vet vart jag kommer undvika att handla i framtiden. Just nu hoppas jag bara att ARN kan hjälpa mig att åtminstone få tillbaka mina pengar.

Permalänk
Avstängd

Dustin var ju underbart på nittiotalet, inte för att jag köpte så mycket grejer där utan för att de skickade ut en fet katalog varje månad med massa hård- och mjukvara med bilder och allt. Idag händer det att jag köper grejer från dustinhome, om de är billiga, och de har lite rabatt via benify, men det är sällan. Å andra sidan är Dustin ofta default på företag enligt min erfarenhet. Mitt nuvarande jobb köper in allt utom själva datorerna där exempelvis, telefoner, projektorer, TV-apparater, skärmar, tangentbord och liknande.

Permalänk
Medlem

Trots all kritik här i tråden måste jag ju ändå gratulera dem för A+ webbdesign!

Har 100% säkert skrivit helt rätt uppgifter och har provat gång på gång. Löste det dock till slut, visade sig vara som så att fältet som heter “E-post” egentligen ville ha ett användarnamn snarare än en epostadress!

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Dustin.
Beställde God of War Ragnarök som födelsedagspresent till min sambo som fyller år nu på lördag.
När jag beställde förra helgen så fanns det xx antal i lager. Senare på kvällen tipsade jag en kompis om det också och då fanns det fortfarande på lager.

Idag när jag mailar dom och frågar varför jag inte fått leveransbesked så svarar dom så här:

XXXXX (Dustin SE)
9 nov. 2022 16:25 CET

Hej ****,

Det har varit stor efterfrågan på detta spel, tyvärr har vi inget bekräftat leveransdatum för din produkt och vi vet inte för närvarande när den kommer att skickas till er.

Önskar dig en fin dag!
Med vänliga hälsningar,

XXXXX

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Håll er borta från Dustin! De har verkligen gått ner sig totalt. De vägrade ta emot ett trasigt grafikkort då jag var andra köparen fast jag hade kvitto och giltig garanti. De hänvisade mig till att be han på kvittot kontakta dem för att gå vidare med ärendet. Inte det lättaste när han hade flyttat utomlands sen köpet. Jag gav upp. Dustin är inget för privatpersoner, de bryr sig bara om företagsmarknaden, det är helt uppenbart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_Flash:

Håll er borta från Dustin! De har verkligen gått ner sig totalt. De vägrade ta emot ett trasigt grafikkort då jag var andra köparen fast jag hade kvitto och giltig garanti. De hänvisade mig till att be han på kvittot kontakta dem för att gå vidare med ärendet. Inte det lättaste när han hade flyttat utomlands sen köpet. Jag gav upp. Dustin är inget för privatpersoner, de bryr sig bara om företagsmarknaden, det är helt uppenbart.

Vilket grafikkort och garanti gäller det? Konsumentköplagen gäller enbart första köpare och det finns en hel del garantier från tillverkarna som är likadana. Dustin är knappast ensamma om att tillämpa detta.

Man har normalt sett inte samma rättigheter när man köper begagnat, vilket du gjort.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilket grafikkort och garanti gäller det? Konsumentköplagen gäller enbart första köpare och det finns en hel del garantier från tillverkarna som är likadana. Dustin är knappast ensamma om att tillämpa detta.

Man har normalt sett inte samma rättigheter när man köper begagnat, vilket du gjort.

Det var ca ett år gammalt kort som hade 3 års garanti (enligt spec hos DustinHome). Garantin ska ju ändå gälla produkten om man kan bevisa dess inköpsdatum oavsett vem som anmäler defekten, eller?