Netflix blockerar enheter i jakt på lösenordsdelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Och medan netflix förstör sin kundbas, så gnuggar hbo max händerna. Undrar hur många mer än jag som tog det där svinbilliga abonnemanget för 45 kr/månaden, och sedan knappt ser på tvn. Det är SÅ man tjänar dom riktiga pengarna, samtidigt som företaget får hur mycket goodwill som helst 😊

HBO Max kommer ju att försvinna (om inget nytt har hänt, har inte kollat/hittat nått nytt). Har det själva å där är inte mycket att glo på. Atmos ljud funkar inte på Chromecast (har en 4K Google TV) men vad får man för 45kr/mån. Har Netflix premium (ej delare, kör 4K Apple TV/Chromecast Google TV) å tycker det är värt priset även om där finns mycket mög. Förstår inte varför vissa dokumtärer har Atmos ljud, helt meningslöst.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Kommer en pi klara av 4-6 x 4k streams?

Min (och jag tror även hen som jag citerade) tanke var inte att routa all trafik genom ditt egna hems nätverk. Utan att enbart använda detta för att verifiera din enhet en gång i månaden, när enheten väl är verifierad att befunnit sig i ditt "hem", kan du ju tugga på som vanligt utanför ditt hem.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av snajk:

Annars får man väl sätta upp en VPN och ge access till de som man vill dela sitt konto med? Innan Netflix kom hit körde jag så via en kompis föräldrar i USA. Deras abonnemang och deras internet.

Det kommer inte vanliga Svenssons göra.
Lika lite som vanliga Svenssons använder VPN om de skulle ladda ner något…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det kan dom fetglömma att jag kommer gå med på.
Om dom mot förmodan skulle släppa en serie som jag verkligen vill se så finns det alternativ.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Borde gå att lösa med en VPN till hemma nätverket, utan att ta hem datorn från sommarstugan, för att låsa upp den när man kommer till stugan. Men vilket meck? Usch! (Behöver ju inte titta via VPNen, utan bara koppla upp den vägen för att låsa upp enheten för en månad.)

Problemet med prissättningen är också att det är många som vill ha 4K, och iom att det är OK med fyra enheter, så delar folk.
En ensam användare måste betala max, för att kunna se 4K.
En barn familj som lätt nöjt sig med lägre upplösning, betalar för max antalet enheter.

Med lite flexiblare betalsystem, och hårdare kontroll på enheter, skulle det vara lätt att få bukt på. Men fram till nu har viljan saknats. Får se om de hinner, innan "skeppet sjunker"?

En ide!
Grund abonnemang 80kr. (En enhet 1080p)
Uppgradering till 4K 40kr.
Extra enhet +20kr/st.

Med 4K på fyra enheter, vore priset samma som för 4K på fyra enheter idag.
Men en ensam abonnent som vill se 4K? Kan göra det för 120kr. (Eller 80 om hen nöjer sig med 1080p.)
Barn familjen på fyra pers, kan klara fyra enheter för 140kr. (1080p)
Valfrihet!
Enheterna kan kontrolleras via enhetens MAC adress, för att förhindra fusk. (Jag vet att det är en ständig tävling mellan pirater och "content creators". Men dessa content creators har bara suttit på sina feta rövar och sett (penga)pungen växa.)

Just my 2 cents!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Uppgraderade för att stödja Netflix, hejsan 4k! Grymt nöjd

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Uppgraderade för att stödja Netflix, hejsan 4k! Grymt nöjd

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hade tydligen bara 1080 abonnemang, så uppgraderade. Penningen är ett stöd i sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Borde gå att lösa med en VPN till hemma nätverket, utan att ta hem datorn från sommarstugan, för att låsa upp den när man kommer till stugan. Men vilket meck? Usch! (Behöver ju inte titta via VPNen, utan bara koppla upp den vägen för att låsa upp enheten för en månad.)

Problemet med prissättningen är också att det är många som vill ha 4K, och iom att det är OK med fyra enheter, så delar folk.
En ensam användare måste betala max, för att kunna se 4K.
En barn familj som lätt nöjt sig med lägre upplösning, betalar för max antalet enheter.

Med lite flexiblare betalsystem, och hårdare kontroll på enheter, skulle det vara lätt att få bukt på. Men fram till nu har viljan saknats. Får se om de hinner, innan "skeppet sjunker"?

En ide!
Grund abonnemang 80kr. (En enhet 1080p)
Uppgradering till 4K 40kr.
Extra enhet +20kr/st.

Med 4K på fyra enheter, vore priset samma som för 4K på fyra enheter idag.
Men en ensam abonnent som vill se 4K? Kan göra det för 120kr. (Eller 80 om hen nöjer sig med 1080p.)
Barn familjen på fyra pers, kan klara fyra enheter för 140kr. (1080p)
Valfrihet!
Enheterna kan kontrolleras via enhetens MAC adress, för att förhindra fusk. (Jag vet att det är en ständig tävling mellan pirater och "content creators". Men dessa content creators har bara suttit på sina feta rövar och sett (penga)pungen växa.)

Just my 2 cents!

Netflix premium har uppgraderas till 6 enheter (nedladdning) , fick ett mail häromdan å samma pris (179kr).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesTro88:

det där med 6 enheter är väl endast från 4 enheter som har nerladdat innehåll till 6, inte 6 skärmar samtidigt? så tolkar jag mejlet iaf, att 6 enheter kan ha nerladdat innehåll mot 4

Skrivet av seville57:

Netflix premium har uppgraderas till 6 enheter, fick ett mail häromdan å samma pris (179kr).

Fortfarande strema till 4 enheter men nedladdning till 6!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Fortfarande strema till 4 enheter men nedladdning till 6!

Tack för rättningen, kollade inte så noga när jag läste mailet. Har rättat i mitt inlägg längre upp.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

https://www.primetimer.com/news/netflix-account-sharing-rules...

Det var tydligen ett -misstag- att de skulle gå hårt åt folk som delade lösenord

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Tycker att nettflix har blivit sämre under dom sista åren. Gamla filmer som går på dom flesta kanalerna på tv..

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

https://www.primetimer.com/news/netflix-account-sharing-rules...

Det var tydligen ett -misstag- att de skulle gå hårt åt folk som delade lösenord

Sa genast upp skiten. Trött på alla snyltare
Skämt åsido, men de hade nog inte förväntat sig denna storm.

Filmbranchen har idag ett problem och de har haft olika problem längre. Det går inte för en aktör att försämra deras tjänst för att motverka missbruk om inte andra också gör det.

När jag pratar om problem så är det att man idag för att se vad man vill se behöver ha så många filmtjänster, där de flesta av dessa inte kommer med så mycket nytt. Så man ska ha en drös filmtjänster som man knappt använder, inte konstigt att folk väljer att sprida kostnaden med många.