SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
Medlem

Version 23.32.1857

Har lagt märke till att panorama annonserna förstör synligheten lite på vissa delar

Testade lite olika metoder, och kom fram till att ha en bakgrund som läggs på bakom huvud innehållet ifall den upptäcket en panorama annons. Det är samma som den vanliga innersta bakgrundsfärgen

Sen behöll jag drop-shadow på knapparna ifall det skulle vara något annat som slinker förbi

Före:

Med drop-shadow:

Med bakgrund:

Version 23.32.1857

Visa signatur
Permalänk
Jobbar med data

Tja! Vi tog äntligen steget och gjorde om all CSS till (S)CSS. Kunde inte se några uppenbara fel för det mörka temat, men vi har ändrat på lite positioner (inte döpt om klasser) och det kan ha blivit fel när något element ärver egenskaper.

Ser något väldigt knasigt ut så kommer vi att rätta det på vår sida - för att inte skapa dubbeljobb.

npm --version
9.4.1

Stötte på lite problem med nyare versioner av npm, finns olika lösningar på det så öppnade ingen PR.

PS C:\www\SweClockers-Dark> npm run browser-sync > browser-sync > node scripts/browser-sync.js file:///C:/www/SweClockers-Dark/scripts/browser-sync.js:1 const browserSync = require('browser-sync').create(); ^ ReferenceError: require is not defined in ES module scope, you can use import instead This file is being treated as an ES module because it has a '.js' file extension and 'C:\www\SweClockers-Dark\package.json' contains "type": "module". To treat it as a CommonJS script, rename it to use the '.cjs' file extension. at file:///C:/www/SweClockers-Dark/scripts/browser-sync.js:1:21 at ModuleJob.run (node:internal/modules/esm/module_job:195:25) at async Promise.all (index 0) at async ESMLoader.import (node:internal/modules/esm/loader:337:24) at async loadESM (node:internal/process/esm_loader:88:5) at async handleMainPromise (node:internal/modules/run_main:61:12)

Jag valde att ändra package.js och

"type": "commonjs"

från det tidigare "module" och då spann "npm run local" (och browser-sync) upp som det skulle.

Permalänk
Medlem

Skönt med mörkt tema, men tycker att det är lite svårt att tyda kategorierna under forumsdelen.

Försökt luska ut var jag kan ändra det själv, men inte lyckats särskilt bra.
Har inga direkt förslag på hur man kan förbättra synligheten

Detta problem kanske är högst individuellt men jag personligen känner att jag vill kunna tyda kategorierna bättre.
Något ni kan lösa alternativt peka mig var jag ändrar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Tja! Vi tog äntligen steget och gjorde om all CSS till (S)CSS. Kunde inte se några uppenbara fel för det mörka temat, men vi har ändrat på lite positioner (inte döpt om klasser) och det kan ha blivit fel när något element ärver egenskaper.

Ser något väldigt knasigt ut så kommer vi att rätta det på vår sida - för att inte skapa dubbeljobb.

Skönt att höra!
Jag är nog en av väldigt få som valde att använda Stylus istället

Ifall det blir fel någonstans så förlitar jag mig på att någon kommer in och berättar det

Skrivet av jreklund:

Jag valde att ändra package.js och

"type": "commonjs"

från det tidigare "module" och då spann "npm run local" (och browser-sync) upp som det skulle.

Problemet var att jag inte hade konverterat klart alla .js filer till ES6, men det är fixat nu!

Skrivet av pettiz:

Skönt med mörkt tema, men tycker att det är lite svårt att tyda kategorierna under forumsdelen.

Menar du exempelvis att raderna har samma färg?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Skönt att höra!
Jag är nog en av väldigt få som valde att använda Stylus istället

Ifall det blir fel någonstans så förlitar jag mig på att någon kommer in och berättar det

Problemet var att jag inte hade konverterat klart alla .js filer till ES6, men det är fixat nu!

Menar du exempelvis att raderna har samma färg?

https://i.imgur.com/yEFbKjV.png
https://i.imgur.com/f7C8vFb.png

Ja, precis det jag menar. Svårt att tyda när nästa forumdel dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pettiz:

Ja, precis det jag menar. Svårt att tyda när nästa forumdel dyker upp.

Testa version 23.36.1938 och sätt på "Accessibility: Row contrast" och säg om det hjälper något

Den är dock global på alla "tabeller" (<table/>), så ifall du märker något knasigt till följd av detta, rapportera gärna tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Testa version 23.36.1938 och sätt på "Accessibility: Row contrast" och säg om det hjälper något

Den är dock global på alla "tabeller" (<table/>), så ifall du märker något knasigt till följd av detta, rapportera gärna tillbaka

Ja, det kändes bättre. Hojtar till om det är något annat som blir knastigt till följd av den ändringen.