Snabbkoll: Delar du dina streamingtjänster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Har Netflix och delar givetvis inte utanför hushållet, det vore likvärdigt med stöld enligt mig. Förhoppningsvis kommer de på några bra regler som gör att det inte går att komma runt det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem

Har bara Amazon Prime och det är för serierna med någon ur gänget från The Grand Tour. Händer väl att man ser något gemensamt i vardagsrummet men kallar inte det för att dela.

Resten är saker som bara finns på YouTube och Rumble ändå och de har gratiskonton, så finns ingen poäng att dela konton där.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Delar inga tjänster för jag har inga tjänster. (förutom yt premium med yt music som ingår)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Delar med pappa som bor i annat hushåll

Permalänk
Avstängd

Inte mycket delning, men har lagt in Disney på morsans TV exempelvis då det mest är sonen som kollar på det, och det är ju bra om han kan det där också. Åt andra hållet är det ännu mindre, fick min farsas inloggning till Viaplay, men jag har typ startat appen fyra gånger på ett par år och nog aldrig kollat på något.

Permalänk
Medlem

Har delat med andra hushåll i flera år.

Hade hoppats alla gick ihop och skapade en plattform för allt så man slipper ha olika konton överallt.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett är syrran utanför hushållet, men hon bor i huset bredvid i en lägenhet, hon är på mitt wifi-nätverk

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jupp jag och en kompis delar, betalar halva var av summan.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har inga streamingtjänster men delar min Plex med vänner och Familj. Räknas det som "Ja, med personer utanför mitt hushåll."? 😇

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Delar inte, har Netflix premium, HBO Max (45kr/mån, men mest mög på denna tjänst), Disney +, Viaplay (gratis via internet abb) .

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ingen som nånsin frågat om mitt inlogg till Bandcamp. Ingen har nånsin uttryckt det minsta intresse för plattformen, det är Spotify 1000% som gäller. Youtube med adblocker? Nej Spotify. Okay. Jag saknar svar : det är kallt inne och räntan går upp

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Som det är idag så är det värdelöst. Jag sitter på Netflix 4k, Disney+, Hbo Max och SkyShowtime.

Problemet med Netflix är 4k abbet som är det dyraste de erbjuder samt 4 enheter samtidigt. Det är detta de behöver ändra på. Med tex Netflix 4k Family där man kan ha samma hushåll.

Idag betalar jag 4k själv och delar ut inlogg till Mor och Bror, då jag ändå betalar för 3 extra enheter. Om detta då går igenom så kommer jag alltså få fortsätta betala 179:- och Bror skulle då få betala 30:- ? och Mor 30:- extra om de vill sitta på mitt abb? Men då vill ju jag också bara sitta på ett 30:- abb??

Lös det genom att ta bort "enheterna" och sänk priset. Jag ger gärna 99:- för ett 4k abb med 1 enhet, även om jag egentligen tycker det borde vara 179:-/4. För antingen kollar jag ju på mitt Netflix på Teven, på Mobilen, Laptopen eller Paddan men aldrig samtidigt lixom. Jag behöver inte ha 4 enheter på mitt abb. Och vid familjer/sambos så kan de sitta på ett lite dyrare Family Abb där 2-4 enheter ingår.

Musik !?!?
Spotify - Nemas Problemas.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Håller det inom familjen

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Delar bara tjänster där det ingår i servicen. Vi är några kompisar som delar på ett Tidal-Family, det kostar 300:-/mån för sex personer och "Family" är i Tidals ögon ett vidsträckt begrepp så även kamrater räknas in - oavsett var de bor.

Sedan är ju detta med delning en gråzon, spelar dt någon roll om min dotter i rummet bredvid tittar på Netflix - eller om hon bor i andra änden av staden?

/ B

Permalänk
Medlem

Kanske att kollektiv blommar upp igen?

Permalänk
Medlem

Min Netflix delas med alla som har något att erbjuda mig. Jag har alla möjliga steamingtjänster men betalar bara för Netflix.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Stöld? Enligt Netflix själva var "Sharing = Caring" för ett par år sedan. De ändrade uppfattning när de tappade prenumeranter och såg ett minskat klirr i kassan. Blev det stöld när Netflix ändrade uppfattning eller var det stöld trots att de själva uppmuntrade till det? Kanske var det hela uttänkt från början? Om de får folk att dela till höger och vänster kan de tjäna mer pengar om de tar bort möjligheten i framtiden. Det skulle inte förvåna mig om detta var tanken hela tiden.

Permalänk
Medlem

Nja jag tror morsans comhem-konto är inloggat på min Apple TV men det används bara när hon är på besök ändå så.

Själv betalar jag för YouTube, HBO Max och Prime. Netflix endast när det kommer någon originalserie jag är intresserad av, vilket nog är ett mönster dom avskyr för tror snittet blir max två månader per år.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Stöld? Enligt Netflix själva var "Sharing = Caring" för ett par år sedan. De ändrade uppfattning när de tappade prenumeranter och såg ett minskat klirr i kassan. Blev det stöld när Netflix ändrade uppfattning eller var det stöld trots att de själva uppmuntrade till det? Kanske var det hela uttänkt från början? Om de får folk att dela till höger och vänster kan de tjäna mer pengar om de tar bort möjligheten i framtiden. Det skulle inte förvåna mig om detta var tanken hela tiden.

Du svarade/citerade nog fel person.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk

Jag har Netflix 4K och i och med att man får ha 4 användare så låter jag min syster och hennes barn använda de tre övriga tomma platserna, tyvärr så blir det väl slut på det nu.

Permalänk

Har flera streamingtjänster,men är bara NF som delas med min svägerskas familj, dom bor dock i Latinamerika, men kan betala 30kr extra för dom om det är så. Men tycker 200 spänn i månaden så borde det ingå,då resten av streaming tjänsterna är minst halva priset mot NF.
Sen om dom har loggat in där,så kan vi se deras utbud,får mycket mer spansktalande och undertexter.vilket gillas av frugan

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Attans, hade för bråttom när jag läste och svarade nej. Det korrekta svaret är ja: alla streamingtjänster vi har delas inom hushållet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet;

Ja, både med personer i och utanför hushållet

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Delar vidare ett par av mina konton utanför hushållet, men skulle inte bli ledsen om de ströp den möjligheten. Förstår någonstans att jag gör fel.
Ett större problem är att jag har en lägenhet vid en skidanläggning där jag använder en smartbox där jag använder mina tjänster. Med Netflix eventuella lösning skulle jag behöva dra hem boxen och logga in på mitt wifi hemma i huset en gång i månaden för att den ska fungera där.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anwest:

Delar vidare ett par av mina konton utanför hushållet, men skulle inte bli ledsen om de ströp den möjligheten. Förstår någonstans att jag gör fel.
Ett större problem är att jag har en lägenhet vid en skidanläggning där jag använder en smartbox där jag använder mina tjänster. Med Netflix eventuella lösning skulle jag behöva dra hem boxen och logga in på mitt wifi hemma i huset en gång i månaden för att den ska fungera där.

Eller verifiera via mail. Enheterna är ju inte låsta till ditt hemnätverk liksom, de vill bara bekräfta att du är du en gång i månaden och det gör man genom att antingen ta hem enheten till ens "hemnät" eller verifiera med kod/länk i mail.

Men nu har väl Netflix gått ut och sagt att det inte kommer att bli så här så det finns väl inte så mycket att diskutera längre.

Permalänk
Medlem

Utan att dela blir det omedelbart 100% ovärt. I stort sett oavsett vilken tjänst vi pratar om.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Utan att dela blir det omedelbart 100% ovärt. I stort sett oavsett vilken tjänst vi pratar om.

Jämfört med vad menar du? Digitaltv och spela in själv? Köpa alla filmer på dvd och spela upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Jämfört med vad menar du? Digitaltv och spela in själv? Köpa alla filmer på dvd och spela upp?

Jämfört med att göra vad som helst. Typ gå en promenad, umgås med människor, stirra in i väggen. Eller för den delen pirata materialet.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk

Måste barn och ungdomar med skilda föräldrar ha två abonnemang? Att Netflix är så dyrt gör valet att avstå mycket enkelt.

Två tjänster delade inom hushållet och en annan delad utanför hushållet.

Även delat tidningsprenumerationer. En sådan 1 kr för två-tre månader. Både fått och delat med mig.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrRunaway:

Måste barn och ungdomar med skilda föräldrar ha två abonnemang? Att Netflix är så dyrt gör valet att avstå mycket enkelt.

Det brukar nog vara föräldrarna som har abonnemang snarare än barnen. Men oavsett så hade det inte spelat någon roll för de som har två boenden lär väl vara på båda "hemnäten" varje månad. Men nu blir det inget av detta som sagt så inget att stressa upp sig över.

Citat:

Två tjänster delade inom hushållet och en annan delad utanför hushållet.

Även delat tidningsprenumerationer. En sådan 1 kr för två-tre månader. Både fått och delat med mig.

Jo Readly är den tjänst jag delar i högst utsträckning. Jag gillar tjänsten skarpt men det är ju inte mer än en handfull tidningar jag läser i den varje månad (av de tusentals som erbjuds) så det känns lite som om jag inte nyttjar den tillräckligt för att motivera kostnaden på egen hand.