Oneplus presenterar prispressade 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Ja, riktigt ful baksida

Ser ut som de grävt upp ritningar på nån gammal Nokia.

Permalänk
Snusfri

MKBHD gillar den rätt hårt med, slidern är tillbaka vilket är <3

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lite olika definition av dammigt jobb är jag rätt säker på
Jag jobbar på lager som fått sig en storstädning på mina 11 år, konstanta maskiner, truckar och chaufförer som rör sig hela tiden basially. Mina arbetsbrallor är bra dammiga och kan ha damm från träpallar. Har haft min S21U sen lanseringsdagen och en TabS5e i flera år utan problem och har aldrig behövt göra ren någon port.

Vad kostar Galaxy S23 eller iPhone 14?

Yupp, hade heller inget problem med damm i porten när jag arbetade lager, nu gör jag dock wellpapp vilket är en mix av pappersdamm och fukt vilket leder till att min type-c bygger igen med pappersdamm ganska kvickt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Prispressad och 10 lök funkar inte för mig. 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Frågan är nästan alltid om den kommer ihop med någon abonnemang så deal priset blir lägre.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Japan hade ju negativ inflation ett tag, så det finns "hopp" <- det blir en del andra problem med det därav citattecken.

Nja…
https://mises.org/library/japanese-deflation-myth-and-yens-sl...

Permalänk
Medlem

Denna siffra är ju inte ens halva 23, hur ska den kunna konkurrera då? Apple släppte ju 11 redan för många år sedan… /s

Dold text
Lade till spoiler
Permalänk
Medlem

Artikeln är utfärdad 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Artikeln är utfärdad 2014.

Ja.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oliver91:

Yupp, hade heller inget problem med damm i porten när jag arbetade lager, nu gör jag dock wellpapp vilket är en mix av pappersdamm och fukt vilket leder till att min type-c bygger igen med pappersdamm ganska kvickt

Då förstår jag att det är lite annat än vanligt lagerdamm:P

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Har haft både OP5 och OP7 Pro. Båda telefonerna har bråkat i laddporten med tiden, så väldigt synd att trådlöst laddning försvinner.

Idag har jag en Pixel 7 Pro som kostar mig 150kr/mån x 24 månader. Prispressat! 😉

Skrivet av AxxT:

Var fick du tag på det? Låter väldigt bra Min 7Pro har börjat bråka just med laddporten..

Jag upplevde samma strul på min 5t men det löste sig med att rengöra porten. Såg inte så farligt ut men där var tillräckligt med ludd för att stöka till det.

Rensa med tandpetare eller något sådant ska du få se att det efterföljande vaknar till!

Permalänk

Hade Oneplus 11 idag kostat ca 8000kr så hade jag beställt en sådan. Då med hänsyn att inflation har gjort dem dyrare.

Trådlös laddning så vet jag inte när jag först hade detta på någon pryl. När det gäller mobil så självklart vill jag ha detta. Det jag främst kommer på är en trådlös powerbank där man slipper usb c kabeln.

Annars vill jag ha trådlös laddning på hur många olika ställen som helst som jag inte har. Som att gymmet år 2040 kanske har inbyggd laddplatta på deras motionscyklar och löparband. Ja skitbra, jag ser då till att min mobil år 2040 har trådlös laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Yupp, hade heller inget problem med damm i porten när jag arbetade lager, nu gör jag dock wellpapp vilket är en mix av pappersdamm och fukt vilket leder till att min type-c bygger igen med pappersdamm ganska kvickt

Hoppas du har andningsskydd, för det där låter inte hälsosamt att andas in i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det finna laddsladdar med avtagbar plugg, dvs magnet.
Så porten är alltid skyddad från damm och när det ska laddas så sliter det inte på porten alls.
Rätt smidigt faktiskt.

Funkar snabbladdning då?

Jag gar haft trådlös laddning på två telefoner och använt typ en gång. Jag laddar på natten och det räcker gott och väl. Tyckte bara det var drygt att hitta rätt position på laddplattan och det gick löjligt långsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Ångrar nästan jag köpte en 10 Pro i våras , den kostade 11.490 då lite efter release och nu är det ju svagare krona + inflation så 10890 kr känns ganska prispresat ändå , sen hade nog iofs min gamla 8t inte hängt med riktigt till nu , men att de plockat bort trådlös laddning känns segt nu när man ju skaffat en del ställ o tycker de är smidigt

8T fungerar utmärkt, sitter fortfarande på OOS 11 vilket fungerar ypperligt.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Funkar snabbladdning då?

Jag gar haft trådlös laddning på två telefoner och använt typ en gång. Jag laddar på natten och det räcker gott och väl. Tyckte bara det var drygt att hitta rätt position på laddplattan och det gick löjligt långsamt.

Jag instämmer. Jag tycker det ser lite löjligt ut att ha en laddplatta på bordet och lägga mobilen på, när man likaväl kunde ha en laddkabel liggande på samma ställe som passar alla prylar man har, inklussive ens trådlösa mus.
Det är när i princip hela ens arbetsbord blir en stor laddyta som man kan lägga mobilen på som jag riktigt ser den stora fördelen.
Då lägger man bara mobilen där och den laddas utan att man ens tänker på detta. Fast småladdningar sliter väl på batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja? Vad vill du påvisa med informationen som är över 8 år gammal?

Rent källkritiskt är länken, enligt mitt tycke, en utsvävning som inte speglar ett närmare årtionde av ekonomisk utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ja? Vad vill du påvisa med informationen som är över 8 år gammal?

Rent källkritiskt är länken, enligt mitt tycke, en utsvävning som inte speglar ett närmare årtionde av ekonomisk utveckling.

"Japan hade negativ inflation ett tag". Ekonomiska principer ändras inte heller över ett årtionde.

Permalänk
Medlem

Hade en One+ för några år sedan men var inte nöjd med deras Oxygen.
Skaffade en Asus Rog Phone 6D till priset av 8800Kr och är helt nöjd.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad kostar Galaxy S23 eller iPhone 14?

Inte svårt att se bra ut när man bara jämför med dem som är sämst i klassen. Att någon annan är sämre gör inte dig bättre.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

8T fungerar utmärkt, sitter fortfarande på OOS 11 vilket fungerar ypperligt.

Min började bli trött i batteriet :/ har kvar den som reservlur och ja den lirar på fint utom batteriet då, sen är ju kameran ett klart lyft på 10an, den biten ångrar man ju inte

Permalänk
Medlem

För mig är snabbladdning via kabel och trådlöst samt IP68 certifiering (även om Oneplus inte betalar för certet men telefonen är vattentät, så går vattenskada ej på nån garanti) det viktigaste. Jag betalar gärna lite mer för det. Ser ingen anledning att inte vänta se vad Oppo och Xiaomi har att erbjuda istället.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har inte de pengarna längre men så är det med mycket annat nytt. Får väll köra med gamla skrotet tills det är dags att ramla av pinn. Min sista dyra mobil blev iPhone 12 och den får hänga med så länge den orkar. Nästa blir en mobil under dagens 2000 kronor typ Nokia G21. Hoppas det dröjer länge innan 12:an blir värdelös.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Finns inga abonnemang me oneplus längre.. Inte alls lika populära..

Med abonnemang får man s23 ultra nu för runt 11

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rebben:

Inte svårt att se bra ut när man bara jämför med dem som är sämst i klassen. Att någon annan är sämre gör inte dig bättre.

S23 och iPhone sämst i klassen?

Permalänk

Prispressat blir det först när den kostar 2,5k. Köpa en anonym android för TIO K! Aldrig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Hoppas du har andningsskydd, för det där låter inte hälsosamt att andas in i längden.

Nja, vi har vattensystem i taket som fuktar luften och binder partiklarna, men vid renblåsning kör vi med skydd

Vi har också ett utblås system som samlar damm i en enorm uppsamlingscontainer.

Laddporten tror jag kladdar igen när man smutsar ner arbetskläderna med dammet helt enkelt, trådlös laddning har löst problemen för min del iallafall och skulle gärna kört Oneplus men utan trådlös laddning ingen Oneplus.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kollade på denna och såg att de var under 0 ett par år.

Japan Inflation Rate

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Köpte en OnePlus 9 pro för 3500,- föriga året, känns som OnePlus 11 är en nedgradering i specs. minus 888 2-gen processorn.
(Ps: är jättenöjd med min 9 pro).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hade Oneplus 11 idag kostat ca 8000kr så hade jag beställt en sådan. Då med hänsyn att inflation har gjort dem dyrare.

Trådlös laddning så vet jag inte när jag först hade detta på någon pryl. När det gäller mobil så självklart vill jag ha detta. Det jag främst kommer på är en trådlös powerbank där man slipper usb c kabeln.

Annars vill jag ha trådlös laddning på hur många olika ställen som helst som jag inte har. Som att gymmet år 2040 kanske har inbyggd laddplatta på deras motionscyklar och löparband. Ja skitbra, jag ser då till att min mobil år 2040 har trådlös laddning.

Själv hade jag hellre sett att mobila enheter har flera veckors/månaders batteritid år 2040, inte att man konstant måste lägga ifrån sig enheten för att ladda den. Någon powerbank vill jag heller inte släpa på. Utvecklingen verkar tyvärr gå åt motsatta hållet, främst p.g.a. hysterin kring att enheten ska vara så tunn som möjligt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD