Teenage Engineerings modulära skrivbord kostar 16 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluxor:

<Uppladdad bildlänk>

Såhär ser de ut
Du kanske redan har hittat de, men jag lägger upp bilden för alla som inte orkar söka själva.

edit: De som de "vanliga" profilerna saknar är enkelheten i utsidan. det är ett "fyrkantigt hål" där de använder spåren i 45 graders vinkel.

Frågar du på r/engineering bör du hitta någon som kan identifiera exakt vilka profiler det är.

Permalänk

"is this an out-of-season april fool's joke?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Högkvalitativa produkter och produkter med designfokus har ju en tendens att dra iväg i pris.

Det är väl just det att produkten inte precis andas högkvalitativ som verkligen provocerar. Hade den varit byggd i titan hade den klena konstruktionen varit en sak men då hade priset varit betydligt högre. Det här är helt enkelt ett underkvalitativt bord som dessutom är skitfult i nästan allas ögon. Annars är skulle jag säga att just det här forumet, och nördar i största allmänhet, är rätt stryktåliga och accepterande att kvalité kostar.

Ska sägas att jag egentligen inte har något emot att ni postar det, även om det kanske inte precis är SweC's fokusområde.
Bolag förtjänar ros när de gör något bra och lite hån när de gör.....något sådant här...

Permalänk
Medlem

Den där ser rejält ranglig och ostadig ut

Permalänk
Medlem

Första april kommer oftare och oftare, tror jag börjar gråta snart…

Det går väl inte ens att vika ihop utan att skruva?

Diagonala stöttor krävs och ändå ser det inte lätt ut. För detta pris hade man räknat med titan eller kolfiber eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluxor:

Nä men helt ärligt. Vad heter de profilerna och fästena?
Jag tycker TEs profiler och fästen var snygga. De som kommer upp när jag googlar är inte ens i närheten av lika snygga. Så antingen har de tagit fram något eget, vilket rättfärdigar priset. Eller så har de svartare bälte i googling än mig.

Att profilerna har helt fyrhantiga hål som går att hålla rena tillskillnad från majoriteten av profilerna gör att jag inte tycker att de ens är i närheten av att vara samma.

Tycker du är verkar gnällig, hade du suttit nära mig hade jag bjudit på en banan.

Jag är inte gnällig🤬......

🐵🍌

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte säkert att dom kommer sälja NÅN av dessa ens så vi ska inte hetsa upp oss men jag håller med! WT*!! 16 balluber!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det där priset är ju för att det är ett designer-bord. Kostnaden har väldigt lite att göra med tillverkningskostnaden i de fallen. Det är väl samma sak här, med skillnaden att bordet i artikeln inte har en tilltalande design.

Vad är definitionen på ett designer-bord? Kostar mongomycket och har ett hipsternamn? OK.

Permalänk
Medlem

Men, det är väl ändå ganska uppenbart att det är PR?

Det finns i lager, dom lägger till 950 kr i frakt också såg jag när jag var i utcheckningen. Men som sagt, tänker att det mer handlar om PR än någon dom faktiskt ser som en framtida lönsam produkt. Det kan inte vara stor marknad.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Nej, det kommer med Apple monitor stand

Då faller det bort och jag som hade tänkt att köpa minst fyra stycken.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Musikälskare

Som hittat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur många ex har dom tänkt sälja av den här egentligen? Ingen lagervara men ändå.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Att annonsera ut det där utan att kunna erbjuda några "moduler" till är bara konstigt. Ser ur som förrådshyllan jag köpte på Jula för att förvara vinterdäcken i.

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som ett schysst campingbord, typ..

Permalänk

Yeah, det måste nästan vara en nolla för mycket i den där prisangivelsen. Varför tycker de att det ska vara värt 16 lök?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Får väl se vad för tillbehör som släpps till den i framtiden. Jag gillar dom, dom gör coola grejer, dock är ganska prislappen lite väl hög utan att visa vad för modulära tillbehör dom kommer ha med.

Permalänk
Medlem

Visst kan det va trevligt att ha med sig ett smidigt och ihopfällbart bord på LAN etc men då duger ju ett sånt här hur bra som helst eller en mindre modell https://www.harald-nyborg.se/fallbart-bord-180x75cm-rotting.h...

Permalänk
Medlem

Misstänker att det är en trollprodukt för att locka till sig media/uppmärksamhet.

Sen givetvis en schysst bonus om nån jäkel köper dom

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Dom behöver iallafall inte sälja så många för att gå plus.

Permalänk
Medlem

Om ni vill läsa om mannen bakom Teenage Engineering, kolla den här artikeln.

Det finn säkert en del folk som är beredda att köpa ett sånt bord, jag antar att de har gjort någon form av marknadsanalys.

Permalänk
Medlem

Lol, ny scamstarter eller? Vilket skämt.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Om ni vill läsa om mannen bakom Teenage Engineering, kolla den här artikeln.

Det finn säkert en del folk som är beredda att köpa ett sånt bord, jag antar att de har gjort någon form av marknadsanalys.

https://scandinavianmind.com/agency
Det är nog bara smink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluxor:

Är inte alla produkter designade, sen är frågan om alla fått rättvist betalt samt hur många tänkta produkter som ska dela på designkostnaden.

Jo, men som jag ser det är det stor skillnad mellan "designer-möbler" där det du betalar för är en unik design och ofta en känd designers namn, och en mer generisk (eller kopierad) design som mest försöker vara en rimligt prisvärd möbel.

Skrivet av ryeshack:

Vad är definitionen på ett designer-bord? Kostar mongomycket och har ett hipsternamn? OK.

Se ovan. Konceptet "designer-möbler" trodde jag var synnerligen välkänt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Den dagen jag verkligen är intresserad av att fixa ett "perfekt" skrivbord är den dagen då jag skruvar fast det i väggen och blir av med alla bordsben. Varför skulle jag betala 16 000 för en sämre lösning?

Permalänk
Skrivet av wooprat:

Har suttit i 10 minuter och försökt komma på något positivt och användbart med detta bord som skulle kunna förklara priset.. men jag kan ärligt talat inte komma på någonting där det inte redan finns grejer som är billigare, uppfyller samma syfte och antagligen ser bättre ut.

Jättekonstigt men jag antar att de kan leva på hypen.

Det ser ut att väga lite vilket kan vara en fördel för klena tonårsarmar. Annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Har inte sett sådan nivå av galenskap sen Chamberlain färkunnade Fred i vår Tid

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk

Någon som råkat trycka 2ggr för mycket på 0 när de skulle lägga in priset kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Om du har en bra idé kring produkter du vill skapa och sälja, så gör det! Är ju bara bra för marknaden med alternativ.

Gällande sista frågan är svaret att jag tyckte det var intressant. Teenage Engineering gör roliga produkter. Dyra, och ibland onödiga, men ändå intressanta. Om priset på skrivbordet är det som svider, borde vi ha någon sorts smärtgräns när det kommer till pris på saker? Högkvalitativa produkter och produkter med designfokus har ju en tendens att dra iväg i pris.

Tack för svaret.

Det handlar inte om priset utan kvaliteten, gjorde en beräkning på detta bord, det håller inte måttet.
Jag tycker inte att ni ska göra betalda artiklar om designmöbler, det är inte erat område, om ni inte tänkt vidga Sweclockers till att handla om lite allt möjligt?

Bordet ifråga är inte ett datorbord, även om de kallar det för just det.

Som du kan se i tråden så blir ganska många upprörd, i slutändan är det dock helt upp till er såklart.