Permalänk
Medlem

Är det någon som testat ISRI 24SEVEN från AG Seating? Den verkar eventuellt passa mina behov förutom dessa vingar igen men verkar inte komma från det. Det jag funderar på är att sätet ser relativt tunt ut, så undrar om det kanske känns hårt? Letar som sagt efter komfort, min DX Racer tycker jag är för hård, vet inte om det är för att den har närmare 10 års användning eller om den alltid var så.

Edit: Har beställt en nu, levereras om 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

Fick hem min Vitra Soft Pad idag. Den har hittils gett ett väldigt gediget intryck och är bland de mest bekväma stolar jag suttit på. Kommer nog skriva ett galleri-inlägg i veckan med en mer ingående recension. Det gick på 27950kr på rea och jag kan inte säga att jag ångrat mig.

Kanske inte den mest ergonomiska stolen, men den är bekväm och lättsam för ögonen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ser skillnad på Malmstolens standardsäte och DUX? Kollar på en beg utan specifikationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Nån som vet hur man ser skillnad på Malmstolens standardsäte och DUX? Kollar på en beg utan specifikationer

Står här
https://malmstolen.se/vara-stolar/vara-tillbehor/

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Mmm har kikat där, men ser ingen jämförelsebild? Och när jag googlat säten verkar alla se lika ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Mmm har kikat där, men ser ingen jämförelsebild? Och när jag googlat säten verkar alla se lika ut?

Tror de ser ganska lika ut. Dux ska bara vara skönare 😁

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Någon som har testat GSIGN G:CHAIR HERO i verkligheten?
https://gsign.gg/products/hero-gaming-chair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Någon som har testat GSIGN G:CHAIR HERO i verkligheten?
https://gsign.gg/products/hero-gaming-chair

Nej, men den ser väldigt lik ut Ergo Human.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att köpa en aeron av detta ställe? https://aerons.se/, funderade på att köpa en därifrån men har aldrig köpt av dom förrut.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Jag tänkte tippsa om att ni som är långa och har en Kinnarp, kan man åka till deras lager i Barkarby och sätta in extra lång stång för gas-grejen. kostar runt 700 när jag var där. Då kan man höjja stolen riktigt mycket högre än standard.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Någon som har testat GSIGN G:CHAIR HERO i verkligheten?
https://gsign.gg/products/hero-gaming-chair

Jag är väldigt sugen på en sådan, men svårt att hitta recensioner när den är så ny

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Quid:

Jag är väldigt sugen på en sådan, men svårt att hitta recensioner när den är så ny

Ja då är vi två! Ska flytta nu i maj så tänkte uppgradera stolen samtidigt, men eftersom det verkar finnas minimalt med recensioner kanske det är lika bra att lägga pengarna på ett säkert kort, en refurbished aeron. 🤔

Permalänk
Skrivet av Quid:

Jag är väldigt sugen på en sådan, men svårt att hitta recensioner när den är så ny

Skrivet av Fredmannen:

Ja då är vi två! Ska flytta nu i maj så tänkte uppgradera stolen samtidigt, men eftersom det verkar finnas minimalt med recensioner kanske det är lika bra att lägga pengarna på ett säkert kort, en refurbished aeron. 🤔

Också sugen på sådan, Mesh i både rygg och sits är bra för att det inte ska bli så förbaskat varmt att sitta på den länge.
Men som sagt verkar det vara omöjligt just nu att hitta tester av den

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 7 5800X3D Kylning: Cooler Master Hyper 212 Black
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB / Ryzen / 3600MHz / DDR4 Lagring: 1x Crucial M.2 NVMe P1 1TB 1x Kingston A2000 M.2 NVMe 1TB Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 RGB White
Grafikkort: XFX RX 7900 XTX MERC 310 Nätaggregat: Corsair RM850x v2
Monitor: Samsung Odyssey G9 OLED 49" Tangentbord: Logitech G915 Wireless Mus: Logitech MX Master

Permalänk

Kan inte tala om kvaliteten på GSIGN HERO men fick chansen att provsitta en i butiken vid Avicii experience/SPACE i Stockholm och den kändes väldigt bra. Är i samma sits i att jag är på gränsen för köp men skulle vilja ha ett expertutlåtande först.

Permalänk

Efter att ha kollat upp att GSIGN är ett svenskt företag med få anställda så misstänkte jag snabbt att det var en white-labelad stol. På linkedin såg jag tre anställda - inte direkt trovärdigt att man själv designat en stol i ~7000-kronors klassen då.

En reverse-image sökning på google och misstanken är bekräftad. Gsign g:chair hero säljs också som Mosh Airflow, Arsenio Black, Diablo V-master, Komodochair vent etc.

Mitt mål med att hitta dessa var såklart att hitta en ordentlig recension - tro satan att det _fortfarande_ inte går att hitta en enda recension på stolen online.

Prismässigt så är de andra märkena inte långt från GSIGN - de är lite billigare men det beror antagligen på att de flesta är för mindre köpstarka marknader. GSIGN verkar ha uppgraderat stolen på hjulfronten dock - alla de andra ser ut att ha otroligt billiga hjul.

EDIT: Såklart hittar jag en sida med lite omdömmen så snart jag postat detta inlägg. Direktöversatta från slovakiska: https://www.alza.sk/EN/mosh-airflow-801-black-d5118333.htm#re...

Ny information tillgänglig
Permalänk

Vet någon vart man kan provsitta Hawarth-stolar i Stockholm? Ser att man kan beställa från deras sida och Fern verkar vara en favorit bland många recensenter

Permalänk
Medlem

Mina stolar håller sällan mer än ett par månader, någon som vet vart man kan köpa en ny platta som håller fast nackstödet? Fick bulta fast skiten nu men lär inte hålla länge. Kinnarps 9000. Den är gjord i metall men ser ut som plast på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Är det någon som testat ISRI 24SEVEN från AG Seating? Den verkar eventuellt passa mina behov förutom dessa vingar igen men verkar inte komma från det. Det jag funderar på är att sätet ser relativt tunt ut, så undrar om det kanske känns hårt? Letar som sagt efter komfort, min DX Racer tycker jag är för hård, vet inte om det är för att den har närmare 10 års användning eller om den alltid var så.

Edit: Har beställt en nu, levereras om 1-2 veckor.

Hej!!
Har också sneglat på denna stolen.
Har en DXracer idag som blivit stenhård efter alla år. Jag jobbar hemifrån (programmerare) så behöver en bra stol. ISRI verkar skit grym men kostar 16000.
Vad tycker du? Är du nöjd? Jag gillar tanken av vingarna för det liksom omfamnar en. Du får gärna skriva en recension kort! Mycket hänger på vad du tycker om jag beställer en.
Jag väger 70KG på 180cm ungefär.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugulup:

Hej!!
Har också sneglat på denna stolen.
Har en DXracer idag som blivit stenhård efter alla år. Jag jobbar hemifrån (programmerare) så behöver en bra stol. ISRI verkar skit grym men kostar 16000.
Vad tycker du? Är du nöjd? Jag gillar tanken av vingarna för det liksom omfamnar en. Du får gärna skriva en recension kort! Mycket hänger på vad du tycker om jag beställer en.
Jag väger 70KG på 180cm ungefär.
Mvh

Overall så gillar jag stolen. Är sjuk så orkar inte formatera texten så har delat in min tankar i några punkter.

  • Den är mycket skönare än min gamla DXRacer, jämförelsevis mjukare men fortfarande lite hårdare än vad jag skulle vilja ha på en perfekt stol. Den är lite mindre än min gamla DXRacer (som jag tror var av större modell) vilket gör det svårare att sitta i skräddarställning vilket är en favorit, men det går.

  • Jag gillar att det går att luta bak ryggstödet en hel del, vilket annars verkar vara vad som saknas på alternativa 24h stolar.

  • Jag gillar inte nackstödet, för långt bak och hårt för min smak. Finns ett comfort nackstöd men kostar över 3k på dpj sist jag kollade vilket jag funderat på men har svårt att motivera den kostnaden just nu.

  • Jag gillar inte armstöden, hårda och sticker ut för långt fram vilket gör att jag inte kan skjuta in stolen så långt jag vill då de slår i bordet. När de är uppfällda slog jag i armbågarna hela tiden vilket sköt fram mina armar på ett oskönt sätt. Har tagit bort armstöden nu vilket känns mycket bättre. Finns comfort armstöd men kostar över 7k på dpj sist jag kollade men tror inte de skulle lösa problemen jag haft.

  • Gillar svankstödet men önskar att det var justerbart vertikalt också.

  • Gillar inte vingarna men de är mycket mindre irriterande jämfört med de på DXRacer stolen.

Jag brukar stå ~6-8h per arbetsdag så brukar inte sitta längre tider i stolen, dock har jag varit sjuk i några dagar nu så suttit en längre stund varje dag sedan onsdags och har inte haft några problem med det till skillnad från med DXRacer där rumpan och ryggen skulle skrika vid det här laget.

Overall så är jag som sagt nöjd med stolen. Den är inte perfekt men jag ångrar inte köpet då jag inte sett någon annan stol som skulle vara bättre för mig. Priset tycket jag är i högsta laget och jag skulle velat se bättre nackstöd och armstöd för det priset.

Edit: Sedan får vi se hur den håller upp över tid, om den också blir platt och hård eller om den behåller mjukheten, inget jag har nog med kunskap av för att förutsäga, men annars känns kvalitén på stolen hög. Also jag köpte versionen i tyg, inte läder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Overall så gillar jag stolen. Är sjuk så orkar inte formatera texten så har delat in min tankar i några punkter.

  • Den är mycket skönare än min gamla DXRacer, jämförelsevis mjukare men fortfarande lite hårdare än vad jag skulle vilja ha på en perfekt stol. Den är lite mindre än min gamla DXRacer (som jag tror var av större modell) vilket gör det svårare att sitta i skräddarställning vilket är en favorit, men det går.

  • Jag gillar att det går att luta bak ryggstödet en hel del, vilket annars verkar vara vad som saknas på alternativa 24h stolar.

  • Jag gillar inte nackstödet, för långt bak och hårt för min smak. Finns ett comfort nackstöd men kostar över 3k på dpj sist jag kollade vilket jag funderat på men har svårt att motivera den kostnaden just nu.

  • Jag gillar inte armstöden, hårda och sticker ut för långt fram vilket gör att jag inte kan skjuta in stolen så långt jag vill då de slår i bordet. När de är uppfällda slog jag i armbågarna hela tiden vilket sköt fram mina armar på ett oskönt sätt. Har tagit bort armstöden nu vilket känns mycket bättre. Finns comfort armstöd men kostar över 7k på dpj sist jag kollade men tror inte de skulle lösa problemen jag haft.

  • Gillar svankstödet men önskar att det var justerbart vertikalt också.

  • Gillar inte vingarna men de är mycket mindre irriterande jämfört med de på DXRacer stolen.

Jag brukar stå ~6-8h per arbetsdag så brukar inte sitta längre tider i stolen, dock har jag varit sjuk i några dagar nu så suttit en längre stund varje dag sedan onsdags och har inte haft några problem med det till skillnad från med DXRacer där rumpan och ryggen skulle skrika vid det här laget.

Overall så är jag som sagt nöjd med stolen. Den är inte perfekt men jag ångrar inte köpet då jag inte sett någon annan stol som skulle vara bättre för mig. Priset tycket jag är i högsta laget och jag skulle velat se bättre nackstöd och armstöd för det priset.

Edit: Sedan får vi se hur den håller upp över tid, om den också blir platt och hård eller om den behåller mjukheten, inget jag har nog med kunskap av för att förutsäga, men annars känns kvalitén på stolen hög. Also jag köpte versionen i tyg, inte läder.

Hej!

Tack för svar. Funderar kraftigt på att beställa den men för sexton tusen tycker jag din recension inte uppfyllde mina krav riktigt? Man vill ju ha den perfekta stolen för dom pengarna. Men den perfekta stolen kanske ej finns.

Får jag fråga om din vikt och längd? Jag får intrycket av att du är lång? Tråkigt angående armstöden! Att köpa extra saker för flera tusen när man redan köpt en stol för så mycket pengar känns ju så där.

Går det ej att sänka armstöden? På nuvarnade stol har jag så dom hamnar under bordet, liksom.

Hmm, blir fundersam. Men beställer nog ändå hem en sån och prövar, tänker jag. I värsta fall får man returerna den.

Som du säger så har DXRacern blivit stenhård och min rumpa och längdrygg har börjat svida riktigt rejält. Så bara en sån avlastning skulle vara värt priset. Frågan är om det t.ex inte är bättre att köpa en Arozzi Vernazza Soft Fabric för 3500:- vartrannat år istället? Haha...

Krya på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugulup:

Hej!

Tack för svar. Funderar kraftigt på att beställa den men för sexton tusen tycker jag din recension inte uppfyllde mina krav riktigt? Man vill ju ha den perfekta stolen för dom pengarna. Men den perfekta stolen kanske ej finns.

Det är absolut inte den perfekta stolen från mitt perspektiv men som du nämnde tror jag inte den perfekta stolen finns, i alla fall inte för vanliga dödliga att köpa. Men på skalan av perfektion så ligger denna stol ändå så högt det går att komma på min lista då alla andra stolar helt enkelt har varit sämre. För mig är armstöd inte riktigt viktigt varför jag ändå är nöjd, nackstödet kommer jag "fixa" genom att sätta på en mindre kudde när jag finner tid och ork till det.

Om jag hade hittat en bättre stol skulle jag nog köpt den istället, men det är svårt att hitta bättre stolar då det verkar vara ytterst få aktörer som är intresserade av att göra sköna stolar som också har inställningsmöjligheter.

Skrivet av Ugulup:

Får jag fråga om din vikt och längd? Jag får intrycket av att du är lång?

Ca 84kg och ca 175cm

Skrivet av Ugulup:

Hmm, blir fundersam. Men beställer nog ändå hem en sån och prövar, tänker jag. I värsta fall får man returerna den.

Tänk på att den kommer på pall och retur på pall kostar 1k om jag förstår informationen rätt på dpj. Tänker bara så att det inte kommer som en överraskning, frågade DPJ i Stockholm om de hade stolen att testa där men det hade de inte när jag frågade och hittade inget annat ställe att testa på.

Skrivet av Ugulup:

Frågan är om det t.ex inte är bättre att köpa en Arozzi Vernazza Soft Fabric för 3500:- vartrannat år istället? Haha...

Svårt att säga, varit inne på liknande tankar men kunde inte motivera den typen av intensiv slit-o-släng konsumtion för mig själv med tanke på miljöpåverkan. Jag förväntar mig dock att stolen håller 10+ år, annars vet jag inte om jag tycker priset är värt det, men det kommer jag veta först med tiden.

Skrivet av Ugulup:

Krya på dig!

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har under många år haft smärta i höger underarm. Sökte hos VC för några år sedan och fick diagnosen musarmbåge. Efter otaliga besök etc så blev det ej bättre och jag gav upp.

Idag sökte jag hjälp återigen men denna gång via företagshälsovård. Fysioteraputen kunde konstatera att det är min nacke. Fick några övningar som hjälpte direkt! Hon sa att problemet var min stol, Kinnarps 6000. Sättet som ryggstödet är utformat gör att man får dåligt stöd på den. Hon rekommenderade Malmstolen eller Anna.

Någon med erfarenhet av Malmstolen? Är det classic 4000 eller 7000 som gäller? Finns ju både högt och medium ryggstöd, någon som kan rekommendera någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har under många år haft smärta i höger underarm. Sökte hos VC för några år sedan och fick diagnosen musarmbåge. Efter otaliga besök etc så blev det ej bättre och jag gav upp.

Idag sökte jag hjälp återigen men denna gång via företagshälsovård. Fysioteraputen kunde konstatera att det är min nacke. Fick några övningar som hjälpte direkt! Hon sa att problemet var min stol, Kinnarps 6000. Sättet som ryggstödet är utformat gör att man får dåligt stöd på den. Hon rekommenderade Malmstolen eller Anna.

Någon med erfarenhet av Malmstolen? Är det classic 4000 eller 7000 som gäller? Finns ju både högt och medium ryggstöd, någon som kan rekommendera någon?

Jag hade en 4000 "Hög" hemma på test några dagar och hade problem med att sittdynan är alldeles för kort (grund?). Får en känsla av att den är anpassad för kortare personer (är själv 184 cm). I och med att dynan sluttar kraftigt i framkant så satt jag antingen bara på "sittknölarna" och fick träsmak trots den mjuka sitsen, eller så halkade jag av i bakkant med sitsen utdragen maximalt eftersom den sluttar även där.

Annars är ryggstödet riktigt bra och kvalitetskänslan verkligen på topp. Om jag hade varit kortare (eller hade kortare lår? ) hade jag inte tvekat.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jag hade en 4000 "Hög" hemma på test några dagar och hade problem med att sittdynan är alldeles för kort (grund?). Får en känsla av att den är anpassad för kortare personer (är själv 184 cm). I och med att dynan sluttar kraftigt i framkant så satt jag antingen bara på "sittknölarna" och fick träsmak trots den mjuka sitsen, eller så halkade jag av i bakkant med sitsen utdragen maximalt eftersom den sluttar även där.

Annars är ryggstödet riktigt bra och kvalitetskänslan verkligen på topp. Om jag hade varit kortare (eller hade kortare lår? ) hade jag inte tvekat.

Hmm ok. Jag är själv 186cm lång så kanske får samma problem där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm ok. Jag är själv 186cm lång så kanske får samma problem där.

Man måste ju nästan provsitta stolar i den klassen tyvärr. Vissa verkar inte alls uppleva det som ett problem trots liknande längd. Anna (Kenson?) har jag också kikat på men inte hittat något ställe att provsitta. Samma djup på sitsen men den faller inte bort alls lika mycket i framkant som Malmstolen så den ser i alla fall ut att ge lite mer stöd under låren.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Själv är jag fortsatt mycket nöjd med min HÅG Capisco, inte bästa stolen om du vill luta dig tillbaka, men den är ergonomisk minst sagt! Kanske inte värt priset om man köper en ny, men för priset jag fick betala som begagnad så är jag mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Har tidigare haft Kinnarps Capella och Capisco Håg. Var inte så nöjd med någon av dem. Då hade jag ändå provat alla Kinnarps på marknaden osv. Nu köpt en beg Malmstolen 4000 (med lux-säte) och satan vilken skön stol. Det känns som en stol som borde passa i princip alla människor, med tanke på inställningsmöjligheterna.
Det är som att sitta på ett moln.
Nåt som imponerar är att man dels kan sitta rakt upp i arbetsställning, och luta sig tillbaka som i en skön soffa. Stark rek

Permalänk
Medlem

Har läst några sidor bak, jag är ute efter stolarna som "tech-influenserna" på Instagram unboxar, de brukar vara av mesh oftast med nackstöd, jag vill ha en "snyggare" gamingstol, antar att dessa inte säljs i Sverige?
DPJ har något i stil med dessa men kan tänka mig att de jag ser i flödet kostar tiotusentals riksdaler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Har läst några sidor bak, jag är ute efter stolarna som "tech-influenserna" på Instagram unboxar, de brukar vara av mesh oftast med nackstöd, jag vill ha en "snyggare" gamingstol, antar att dessa inte säljs i Sverige?
DPJ har något i stil med dessa men kan tänka mig att de jag ser i flödet kostar tiotusentals riksdaler?

Är det någon av Secretlabs stolar du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Har läst några sidor bak, jag är ute efter stolarna som "tech-influenserna" på Instagram unboxar, de brukar vara av mesh oftast med nackstöd, jag vill ha en "snyggare" gamingstol, antar att dessa inte säljs i Sverige?
DPJ har något i stil med dessa men kan tänka mig att de jag ser i flödet kostar tiotusentals riksdaler?

Du menar nånting i stil med dessa från Gsign? Finns väl billigare att hitta, kanske inte alltid med mesh i sitsen dock.