Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Blir lite lätt galen på hur olika företag och firmor sköter rekrytering och allt där omkring.

Sökte för skojs skull en 8-9 olika jobb som jag är antingen rätt kvalificerad för, eller lite i överkant kvalificerad för, och de flesta med runt 10 år erfarenhet av precis den sortens jobb, plus något år relevant/nyttig erfarenhet för de flesta av positionerna.

Inte ett svar ens om att ansökan behandlas eller liknande från ett endaste företag.

Vet inte riktigt vad man skall tro, tycks ju vara omöjligt att få jobb i dagens läge.

Jobbar du med IT? Vill du ha en rekommendation?
-> PM:a mig.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Bra:
- Jag har börjat känna mig mer hemma på jobbet, och är självgående i de flesta fall. Och jag har grymt bra kollegor!
- Börsen går, peppar peppar, otroligt bra just nu. Nästan all time high igen.

Dåligt:
- Har trots ovanstående ofta dåligt självförtroende på jobbet. Ibland får jag känslan att folk tycker att jag är junior. Innan jag började på detta jobb var jag rätt övertygad om att jag var senior, men nu vet jag inte riktigt vem jag är längre. De kanske har rätt? Har insett att det jag pysslat med inom nätverk på olika ISPer är en otroligt liten del av vad nätverk är.

- Mitt gamla kompisgäng som jag spelade Heroes of the Storm med i princip varje kväll, har gått över till League med IRL-vänner vilket gjort att jag hamnat utanför. Gillar inte - och är inte bra på - spelet heller, så det spelar väl in. Känner mig sabla ensam, vet inte hur man gör för att skaffa vänner vid 36. Och jag är ju en relativt introvert person, så det är inte direkt som att jag vill ut och umgås eller skaffa nån hobby. Jag bara saknar att känna mig uppskattad och vara en del av ett onlinegäng.

- Känner mig allmänt stressad och (lätt) deprimerad just nu. Svårt att varva ner, orolig, disträ, tappar ord och namn på saker, fobier som utverklar sig åt fel håll... typ så.

All in all så ska jag inte klaga; livet känns bättre nu än för ~10 mån sen. Då fick jag "kicken" veckan innan jag skulle börja mitt nya jobb, började på ett jobb jag hade mitt livs värsta impostor syndrome, och börsen var bara nattsvart. Det mesta är mycket bättre nu.

Känner så igen mig i det sista du skriver. Alltså att det är svårt att hitta vänner när man blir äldre.
Känner mig själv extremt ensam, och dom man spelade med är så sjukt sega så händer aldrig.
Mina systrar har sina egna liv och bryr sig inte så ofta om att höra av sig och allt sånt.
Hojta om du vill ha en ny spelkompis, nu vägrar jag köra league men annars så. 😂

Permalänk
Medlem

Sen i torsdags förra veckan har min katt knappt ätit något och bar druckit lite vatten.
känns ganska så surt just nu då min andra katt gick bort förra sommaren =(

Permalänk
Medlem

Hade kommit igång med träningen igen efter vi fick barn i augusti. Det kändes riktigt bra och jag ökade antal pass från 2 till 3 i veckan. En överansträngning/golfarmbåge kom som ett brev på posten. Surt tänkte jag men får väl fokusera på ben ett tag. Andra passet efter det ger sig knäskadan till känna så jag får börja om med rehab och 0 vikt igen. Min fru har en förossningsdepression som tar i princip all min lediga tid för att hålla i schack och gymmet var min enda ventil. Jag saknar verkligen att köra slut på mig totalt men jag får härda ut ett tag till. Varför är mina leder gjorda av papper?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daast:

Sen i torsdags förra veckan har min katt knappt ätit något och bar druckit lite vatten.
känns ganska så surt just nu då min andra katt gick bort förra sommaren =(

Förstår hur du känner. Vår äldsta hund har inflammation i underlivet som veterinären ville avliva henne för i somras men som gick att behandla men som nu kommit tillbaka. Vi hoppas väl att det går att behandla igen men har varit mer inställda på att det kanske är slut nu.

Permalänk
Medlem

Går från 1.19% till 4,59% på mitt bolån. Kan vi gå över till högkonjunktur snart?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Bor i hyresrätt alla mina grannar likaså. (jag har andra fastigheter)
I vilket fall snökaos ute, när jag skulle in genom ytterdörren så var en person före mig med hans slaskiga cykel och tog in den i lägenheten. Ja det är skönt att torr och ren cykel och man slipper riskera att någon gör skada på den..
Hade det varit bostadsrätt så hade jag mer förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Bor i hyresrätt alla mina grannar likaså. (jag har andra fastigheter)
I vilket fall snökaos ute, när jag skulle in genom ytterdörren så var en person före mig med hans slaskiga cykel och tog in den i lägenheten. Ja det är skönt att torr och ren cykel och man slipper riskera att någon gör skada på den..
Hade det varit bostadsrätt så hade jag mer förstått.

Nu är det ju surtråden, men på vilket sätt skulle bostadsform påverka huruvida man vill bevara sin cykel eller inte?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Nu är det ju surtråden, men på vilket sätt skulle bostadsform påverka huruvida man vill bevara sin cykel eller inte?

Hyresrätt av lite sämre kvalite. Ofta folk som mer skiter i bostaden. Bostadsrätt, de sliter på deras egen egendom genom att dra in cyklar och annat. Visst bostadsföreningen kan ha åsikt om märke på korridorsmattor etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrikfotograf:

Går från 1.19% till 4,59% på mitt bolån. Kan vi gå över till högkonjunktur snart?

Farsan berättade att han betalade 13-14% i bolånsränta på 70/80-talen. Och detta samtidigt som han amorterade också.

För att inte tala om inflationen man hade på den tiden... Så hade vi ju i och för sig betydligt lägre inkomstklyftor då också, landet var jämlikare på den tiden.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bluish:

Känner så igen mig i det sista du skriver. Alltså att det är svårt att hitta vänner när man blir äldre.
Känner mig själv extremt ensam, och dom man spelade med är så sjukt sega så händer aldrig.
Mina systrar har sina egna liv och bryr sig inte så ofta om att höra av sig och allt sånt.
Hojta om du vill ha en ny spelkompis, nu vägrar jag köra league men annars så. 😂

Jag känner igen mig i det ni båda skriver.
För min del så var det jag som tröttnade på de flesta spelen. Finns inte mycket till sug kvar.
Min hjärna kräver dock aktivering 24/7 så jag håller mig upptagen genom att konstant utöka min hemma-labbmiljö och göra förändringar och så vidare...

Snacka om att det blev ensamt väldigt snabbt. Här sitter man in i nattens timmar och dokumenterar eller bygger ut något som i grund och botten är roligt, trots poänglöst och ensamt.

Not sure what to do..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag känner igen mig i det ni båda skriver.
För min del så var det jag som tröttnade på de flesta spelen. Finns inte mycket till sug kvar.
Min hjärna kräver dock aktivering 24/7 så jag håller mig upptagen genom att konstant utöka min hemma-labbmiljö och göra förändringar och så vidare...

Snacka om att det blev ensamt väldigt snabbt. Här sitter man in i nattens timmar och dokumenterar eller bygger ut något som i grund och botten är roligt, trots poänglöst och ensamt.

Not sure what to do..

Nej det är inte enkelt.
Har satt upp mig på två kurser framöver för att därigenom träffa folk men det är väldigt svårt.
Nog för att jag ändå är för trött när jag kommer hem ifrån jobbet för att orka engagera mig så mycket i någon men att ha någon/några att spela med gör ändå så mycket.
Jag är som sagt öppen för förslag så är det någon som vill spela något är det bara att hojta.

Permalänk

Trött på mig själv som valde hemleverans av ett paket. Leveransföretaget ”kunde inte leverera” (såklart). Borde lärt mig att välja leverans till ombud vid det här laget…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozymandias:

Trött på mig själv som valde hemleverans av ett paket. Leveransföretaget ”kunde inte leverera” (såklart). Borde lärt mig att välja leverans till ombud vid det här laget…

Det mest störande är när jag köper hem läkemedel om jag är sjuk hem till brevlådan (inget brevinkast) och de säger att det inte kunde levereras ut och finns att hämta på posten. Då försvinner ju hela jävla konceptet och man kunde lika gärna gå till apoteket i samma byggnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozymandias:

Trött på mig själv som valde hemleverans av ett paket. Leveransföretaget ”kunde inte leverera” (såklart). Borde lärt mig att välja leverans till ombud vid det här laget…

Skrivet av Nicklidstrom:

Det mest störande är när jag köper hem läkemedel om jag är sjuk hem till brevlådan (inget brevinkast) och de säger att det inte kunde levereras ut och finns att hämta på posten. Då försvinner ju hela jävla konceptet och man kunde lika gärna gå till apoteket i samma byggnad.

Har alltid fått sakerna när jag beställt, tråkigt för er som det inte funkar för. Men vill ändå posta och säga att det har fungerat klockrent för egen del i över 5 år. Allt är inte skit liksom.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Har alltid fått sakerna när jag beställt, tråkigt för er som det inte funkar för. Men vill ändå posta och säga att det har fungerat klockrent för egen del i över 5 år. Allt är inte skit liksom.

Sur, Ledsen eller Galen... Du är galen du, det är inte ofta det fungerar...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Sur, Ledsen eller Galen... Du är galen du, det är inte ofta det fungerar...

Fungerat GaLeT bra kanske

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jobbade privat som spelutvecklare(eget företag), med en grafiker & gör fortf. men har lite paus i allt utvecklande osv sedan sent 2021.

Vi har väl sedan 2016 släppt ungefär 7-8 appar / spel på både Play Store och App store.

Glömt bort att vi behöver uppdatera varenda jävla spel eller app som har "Target Android API level" < 30.
Tror dom flesta ligger på 29.

Annars kommer typ ingen kunna ladda ner efter Maj.

Dom har ändå genererat några extra tusenlappar i månaden så måste fixa.

Vissa spel använder utfasade bibliotek som GPS multiplayer osv. Så blir en del mek & en massor av tid!

Tips. Bygg era egna lösningar(om möjligt) utan 3:djepartslösningar.
Händer så ofta att dom annars blir "deprecated"

Suck..

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Också problem med näsan här.
Rinner inte och inte snor utan trånga näsgångar och slemhinnor som sväller upp konstant till den grad att det inte går att få luft genom näsan.
Horribelt dagtid, ännu värre på natten.
Så nässpray konstant i många år nu.

Har varit på VC 3ggr, de vill inte ens kolla.
ÖNH har kollat men har inte visat något intresse för en lösning.
Pandemin kom imellan, men ska försöka ta tag i det nu till våren, har telefonnummer till en ÖNH-läkare.

jag skrev ett inlägg tidigare och gnällde över bihålor som tydligen inte går göra något åt,
sedan dess har jag fortsatt leta lösningar för att göra tillvaron bättre och äntligen tycks jag hittat något som fungerade.
efter sett reklam om ozoneair purify 30 så köpte jag denna och är nu inne på 3 dagen där man äntligen fått vakna helt utan
täppa och rinnsnuva, (helt sjukt nice) kan inte mer än rekommendera den.
Jag ska så snart som möjligt köpa den större modellen till vardagsrummet där jag är mest då det bara tar 20-30min från det att jag lämnar sovrummet tills skiten börjar igen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fick reda på igår att min mamma hade hittat min bror död i sin lägenhet. Vi har inte haft så bra kontakt de senaste åren men det kommer ju ändå som en chock. Han har haft ett liv med både psykisk och fysisk ohälsa och mina föräldrar har fått hjälpa honom mycket trots att han var i medelåldern. Har väl inte riktigt landat riktigt än att han inte finns mer. Känner mig just nu mest ledsen för mina föräldrar som kämpat så mycket med honom och så slutar det såhär. På ett sätt skönt för honom att han slipper lida längre med sitt liv som inte blev som det borde.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Vet ni vad jag är riktigt jävla sur över? Nu är detta inte ens nära samma nivå av @nevada så det ber jag om ursäkt över.

@Webhallen har en skärm på kampanj som jag har spanat på: https://www.webhallen.com/se/product/341662-ASUS-VG32VQR-32-W...

Jag hade planerat att köpa den här skärmen i april (skatteåterbäring m.m.), och det gör mig så jävla le att se den på så bra kampanj nu. Den kommer ju vara till fullpris sen, eller värre, bli EOL.

Jag är ledsen.

Permalänk
Medlem

Var på en jobbintervju, och det sista dom sade att vi hör av oss oberoende utgången av intervjun!

Gick en 8 dagar, hörde inget från dom, rätt lång tid, men ändå inte så länge att man kan utgå från att dom valt nån annan automatiskt, så jag ringde och frågade vad tidtabellen för att informera om resultatet var.

Fick till svar att vi ändrade oss och tänkte inte meddela dom som inte valdes trots allt. Vad fan?

Permalänk
Medlem

3 månader sedan öronproblemen började efter ingrepp på ÖNH.
Ont i örat varje dag, krasar och smäller hej vilt när jag sväljer och de värsta att ibland öppnar sig örontrumpeten och förblir öppen så man hör sin egen andning rakt upp i örat som någon blåser en i örat hårt och ljud blir extremt högljudda och obehagliga.

3 besök hos random läkare på ÖNH och de har bara sagt vänta och se.
Under tiden har jag blivit mer o mer deppad och legat i soffan/sängen mestadels då örontrumpeten inte öppnar sig då så man slipper de problemet iaf.
Tyvärr blivit för undvikande, istället för vara uppe tills de öppnar sig osv och sen lägga sig så lägger jag mig för slippa det helt.

Har tid till en öronkirurg/överläkare den 2/3 så hoppas hon kan göra en ordentlig undersökning och faktiskt ta det på allvar.

Permalänk
Medlem

Packade upp nya TVn igår, allt var awsome, startar upp den idag, ett par kolumner med defekta pixlar. 😭

Får hoppas att reklamationen går smidigt iaf...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Jubileumsmästare

Bestämde mig för att byta operatör från Telia till Fello efter att den blygsamma ungdomsrabatten hos Telia för min del nådde sitt slut och jag ville bara ha ett enkelt abonnemang för att ringa och lite surf. Bytet skulle bara gå på några dagar eftersom Telia äger Fello och uppsägningstiden således inte blev något med.

Bytet skulle skett inatt så lagomt trött när jag vaknade i morse såg jag att jag inte hade någon täckning kvar med sim-kortet från Telia, bra då verkar det gått vägen tänkte jag. Pillade in det nya sim-kortet från Fello och knappar in pin, "Ingen täckning". Provade starta om telefonen, nollställa nätverksinställningar, flippa flygplansläge och allt utan resultat. Loggade in på Fello och såg att där fanns banne mig inget aktivt abonnemang... Fick glatt vänta till supporten öppnade och det gick ganska fort att konstatera att något var fel och att de skulle återkomma med en uppdatering så snart det kollat med en tekniker. Tiden gick och började bli lite frustrerad då jag inte hade någon fungerande telefon (bortsett från jobbtelefonen), så jag kontaktade supporten igen, nej problemet var inte löst än.

Under eftermiddagen fick jag ett mejl som sa att något fortfarande var fel och fick förklaringen att mitt nummer fastnat i ett steg på vägen i systemet när överföringen av numret skulle utföras. De var dock varse om att mitt gamla sim-kort från Telia inte längre fungerade och därför skulle mitt ärende få högsta prioritet, men de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta.

Sen dess har det varit tyst och man sitter mest och funderar på vad man kan ha missat för samtal där uppgringare mötts av att numret inte är i bruk, men också funderar på hur jäkla svårt ska det va att lösa problemet...

Kändes skönt att skriva av sig lite i alla fall!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Bestämde mig för att byta operatör från Telia till Fello efter att den blygsamma ungdomsrabatten hos Telia för min del nådde sitt slut och jag ville bara ha ett enkelt abonnemang för att ringa och lite surf. Bytet skulle bara gå på några dagar eftersom Telia äger Fello och uppsägningstiden således inte blev något med.

Bytet skulle skett inatt så lagomt trött när jag vaknade i morse såg jag att jag inte hade någon täckning kvar med sim-kortet från Telia, bra då verkar det gått vägen tänkte jag. Pillade in det nya sim-kortet från Fello och knappar in pin, "Ingen täckning". Provade starta om telefonen, nollställa nätverksinställningar, flippa flygplansläge och allt utan resultat. Loggade in på Fello och såg att där fanns banne mig inget aktivt abonnemang... Fick glatt vänta till supporten öppnade och det gick ganska fort att konstatera att något var fel och att de skulle återkomma med en uppdatering så snart det kollat med en tekniker. Tiden gick och började bli lite frustrerad då jag inte hade någon fungerande telefon (bortsett från jobbtelefonen), så jag kontaktade supporten igen, nej problemet var inte löst än.

Under eftermiddagen fick jag ett mejl som sa att något fortfarande var fel och fick förklaringen att mitt nummer fastnat i ett steg på vägen i systemet när överföringen av numret skulle utföras. De var dock varse om att mitt gamla sim-kort från Telia inte längre fungerade och därför skulle mitt ärende få högsta prioritet, men de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta.

Sen dess har det varit tyst och man sitter mest och funderar på vad man kan ha missat för samtal där uppgringare mötts av att numret inte är i bruk, men också funderar på hur jäkla svårt ska det va att lösa problemet...

Kändes skönt att skriva av sig lite i alla fall!

Förstår dig till 100%. Gjorde samma byte åt andra hållet. Jag var utan mitt nummer i 2 veckor. Ungefär samband med att jag blev pappa. Missade en hel del sms, samtal etc. Problemet enligt Telia var att bytet behövde göras manuellt då fello är ett dotterbolag. Hade jag bytt till tele2 och sedan till Telia hade det hela gått på Max 2 dagar.
Helt sjukt vad jag fick sitta i köer till telefon och förklara mig 100ggr, tvingade till mig ett tillfälligt nummer under tiden och skulle inte bli extra debiterad men gissa vad.. var lagom glad.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av BumBumX:

Bestämde mig för att byta operatör från Telia till Fello efter att den blygsamma ungdomsrabatten hos Telia för min del nådde sitt slut och jag ville bara ha ett enkelt abonnemang för att ringa och lite surf. Bytet skulle bara gå på några dagar eftersom Telia äger Fello och uppsägningstiden således inte blev något med.

Bytet skulle skett inatt så lagomt trött när jag vaknade i morse såg jag att jag inte hade någon täckning kvar med sim-kortet från Telia, bra då verkar det gått vägen tänkte jag. Pillade in det nya sim-kortet från Fello och knappar in pin, "Ingen täckning". Provade starta om telefonen, nollställa nätverksinställningar, flippa flygplansläge och allt utan resultat. Loggade in på Fello och såg att där fanns banne mig inget aktivt abonnemang... Fick glatt vänta till supporten öppnade och det gick ganska fort att konstatera att något var fel och att de skulle återkomma med en uppdatering så snart det kollat med en tekniker. Tiden gick och började bli lite frustrerad då jag inte hade någon fungerande telefon (bortsett från jobbtelefonen), så jag kontaktade supporten igen, nej problemet var inte löst än.

Under eftermiddagen fick jag ett mejl som sa att något fortfarande var fel och fick förklaringen att mitt nummer fastnat i ett steg på vägen i systemet när överföringen av numret skulle utföras. De var dock varse om att mitt gamla sim-kort från Telia inte längre fungerade och därför skulle mitt ärende få högsta prioritet, men de kunde inte säga hur lång tid det skulle ta.

Sen dess har det varit tyst och man sitter mest och funderar på vad man kan ha missat för samtal där uppgringare mötts av att numret inte är i bruk, men också funderar på hur jäkla svårt ska det va att lösa problemet...

Kändes skönt att skriva av sig lite i alla fall!

En liten uppdatering så kom abonnemanget igång till slut igår eftermiddag. Fick en liten kompensation att de ökade surfen, det var erbjudande om dubbel surf när jag tecknade och de ökade på till trippel. Så nu har jag ett fungerande abonnemang med 42GB surf för 195kr, så sagan fick i det här fallet ett lyckligt slut!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Missat att mitt elavtal med vattenfall gått ut. Så de knöt mig på fastpris 1år @ 4kr/kwh. Kul liv

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Missat att mitt elavtal med vattenfall gått ut. Så de knöt mig på fastpris 1år @ 4kr/kwh. Kul liv

Ring och protestera. Det borde gått över till ett rörligt avtal inte fast avtal.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Ring och protestera. Det borde gått över till ett rörligt avtal inte fast avtal.

Det står i det finstilta i deras original avtal man godkänner när man tecknar med dom att de kan knyta utan 1års abonnemang om man inte agerar tyvärr.. Så indirekt har jag godkänt detta för 4år sedan... Är på mig att jag inte haft bättre koll.. Antog bara att det skulle övergå i rörligt när de tog slut.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME