Power satsar stort på hårdvara

Permalänk
Melding Plague

Power satsar stort på hårdvara

Till sommaren ersätts Mediamarkt av Power. SweClockers kollar läget med nykomlingen, som redan nu satsar på gaming och datorer i andra länder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andor.lundgren:

Och och i text

Klicka på "Skicka rättelse" under artikeln.

On topic: har positiv upplevelse av deras näthandel, håller tummarna att det blir så även i butik!

Permalänk
Medlem

Så länge de fortsätter med sina OLED-reor så är jag med på tåget!

Nej men ärligt, stort lycka till, det känns som MM jobbade i motvind från första dagen

Permalänk
Medlem

Om man får spekulera lite kanske de satsar på liknande koncept som netonnet. Hade inte varit helt fel i så fall.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Powers hemsida är hästlängder bättre än mediamarkts. Således kan det vara relevant att jag ens bemödar mig söka efter grejer hos Power om de nu kör hemsidan och varuhusen under samma regi och lager.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det där med att "era läsare är så kunniga", gillar sånt. Mer fjäsk tack.

Permalänk
Medlem

inte längre "scheisse billig"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

inte längre "scheisse billig"!

Scheisse förlustight!

Permalänk
Medlem

MM hade ju skapligt med datorkomponenter första tiden. Prismässigt var de dock inte särskilt konkurrenskraftiga vilket troligen var orsaken till att det blev ganska kortvarigt. Hur det kommer gå för Power är det bara tiden som kan visa, problemet är väl att sådant idag nästan uteslutande handlas online. Fysiska butiker är i mångt och mycket bara utlämningsställen känns det som. Har man kvar samma svulstiga lokaler som MM hade så har jag svårt se ekonomin i det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Kan ju bli väldigt mycket bättre om dem minskar butikerna lite, kör Netonet/webhallen upplägg med att beställa till butik för uthämtning så skulle det kunna gå bra nog.

Får hoppas, Mediamarket har inte direkt vart... Konkurrenskraftiga på detta, men vi får se.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Rädd för att det kommer bli samma skit med inkompetenta säljare som bara vill sälja o inte hjälpa att få rätt produkt.
Går ju knappt o diskutera sina behov med en säljare. Dom har ingen aning om vad man pratar om.

Nä man gör research på nätet o sen klickar hem nåt på nån sida.

Det är däremot kul o klämma o känna på saker i fysiska butiker.

Har dom bra returpolicy o hanterar garantier lätt i butikerna så blir det nog bra.
MM va katastrof på det.

Elgiganten o NoN är super med det enligt min erfarenhet.

Problemet med att hanla t ex från inet på nätet är att retur o garanti suger apa med att man ska paketera o skicka o grejer.
Lättare o åka till fysisk butik o göra sånt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Gillar!
En stor orsak till att jag handlar i fysisk butik är att jag kan se varan i verkligheten. Men främst att jag kan få den direkt. Ingen expressleverans från butik på nätet kan slå det.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på Power i Finland några gånger och tycker atmosfären är trevligare än på MediaMarkt, så jag ser fram emot en fysisk butik här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Hur blir det med garanti ärenden när MediaMarkt stängs ner har i Sverige ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

Hur blir det med garanti ärenden när MediaMarkt stängs ner har i Sverige ?

Power tar över dem

Skrivet av Sannuk:

Jag har handlat på Power i Finland några gånger och tycker atmosfären är trevligare än på MediaMarkt, så jag ser fram emot en fysisk butik här i Sverige.

Samma, mycket trevlig butik i "ITIS" Helsingfors (bott nära)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur blir det med garanti ärenden när MediaMarkt stängs ner har i Sverige ?

Power tar över dem.

Permalänk
Medlem

Att det är gamla Expert väcker ju dock lite traumatiska minnen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt att man köpte ny tvättmaskin till bra rea pris här om dagen av power så nu har man iaf närmare ifall det skulle strula

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Haft väldigt bra erfarenhet av deras näthandel och kundservice där så hoppas det blir lika bra i fysisk butik.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

En omvandling kanske hade behövts, ny struktur och kanske bättre.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Bara varit på mediamarkt 1gång sen de lanserades i sverige.

De hade mest skräp tyckte jag å de mesta inte billigare än någon annan.
dock hade de en rea låda med xbone kontroller för 299:- så köpte faktiskt en kontroll och en bt sticka för ~75:- och 2 random kinesium laddbara batterier 199:- för bägge.

Får se om power har mer tilltalande sortiment När man går in där nån gång de närmaste 15 åren om de inte gett upp innan dess.

Dock använder jag mest fysiska butiker som kläm å känn å sen beställer billigare online i slutänden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Att det är gamla Expert väcker ju dock lite traumatiska minnen.

Inte bara för dig... Sheez :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har ju då varit på gång ett bra tag, Market skrev om det för redan 5 år sedan(!) enligt Expressen
https://www.expressen.se/ekonomi/mediamarkt-lamnar-sverige--v...

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat från Power så har ingen åsikt om de.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Hoppas det kommer bra öppningserbjundadena!!! Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

inte längre "scheisse billig"!

Precis, nu blir det ”skittbillig”…

Permalänk
Medlem

Ingen direkt motiverande läsning att kolla Powers omdömen på trustpilot..
Mediamarkt har inget toppenbetyg heller, och jag vet att man ska ta detta
med en rejäl skopa salt - men det är en indikering om något i alla fall

Permalänk
Medlem

Det var en trevlig och ödmjuk ton från Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Ingen direkt motiverande läsning att kolla Powers omdömen på trustpilot..
Mediamarkt har inget toppenbetyg heller, och jag vet att man ska ta detta
med en rejäl skopa salt - men det är en indikering om något i alla fall

Här har vi BARA elgiganten, och dom är riktigt dåliga.
Tidigare hade vi onoff och expert också men nu har elgiganten monopol här som enda fysiska butik, vore fint om nån mer öppnade här 😂helst Inet dock.

Mediamarkt har 3.5 medan elgiganten har 2.1 på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med garanti/reklamation om man köpt något från mediamarkt?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M