Borde jag uppgradera från 27" till 34-38" UW

Permalänk
Medlem

Borde jag uppgradera från 27" till 34-38" UW

Hej fellow pc-entusiaster!

Idag äger jag en asus rog strix 27" 1440p, 170hz IPS

Funderar på följande eller likande:

Acer predator 34GS
Acer predator x38s

Jag spelar mest RPG som witcher 3, horizon, elden ring samt MMO wow, ffxiv. Det enda fps spelet är COD mw2/warzone och halo multiplayer!

Har någon erfarenhet av uppgradera till 21:9 från 16:9?

Kör idag ett 3070ti men skärmen får gärna vara framtidssäker för 4070ti och uppåt!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem

Jag gick från 27" 16:9 till 34" 21:9 och älskar det. Spelar själv just de spelen du nämner.
Har inte själv testad 32+ 16:9. Kan nån gång sakna en "vanlig" stor skärm. Framför allt de få gånger jag startar ett CAD-program.

Nåt annat att fundera över är om du ska ha en sekundär skärm. Jag har en 27-tummare bredvid huvudskärmen och det är väl ärligt talat inte helt optimalt. Men det beror väl mer på din skrivbordsyta.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Jag gick från 27" 16:9 till 34" 21:9 och älskar det. Spelar själv just de spelen du nämner.
Har inte själv testad 32+ 16:9. Kan nån gång sakna en "vanlig" stor skärm. Framför allt de få gånger jag startar ett CAD-program.

Nåt annat att fundera över är om du ska ha en sekundär skärm. Jag har en 27-tummare bredvid huvudskärmen och det är väl ärligt talat inte helt optimalt. Men det beror väl mer på din skrivbordsyta.

Tack för svaret! Jag valde att köpa en Acer predator x38s 175 Hz monitor! Man lever bara en gång antar jag

Jobbar som civilekonom så det är rätt gött att kunna dra upp två saker på skärmen samtidigt! Amazing med excel "side by side"

https://www.inet.se/produkt/x188534/acer-38-predator-x38s-ips...

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?