SweClockers stora medlemsundersökning – hjälp oss bli bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag tror mer på ett avtal med Ace of Sweden om vill att det ska bli mörkt på skärmen.

HA!
Jag skrev också Ace of Sweden.
Är få företag som lyckats så bra med en PR kupp som Ace...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Jag skäms lite då den första tillverkaren av PSU:er jag kommer att tänka på är konstant Ace of Sweden. Ska fler nämnas får jag tänka efter rejält...

Haha, jag skrev också Ace of Sweden. All publicitet är bra...eller?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig mer i stil med ’mera tester’ eller ’mindre orelaterat’

Permalänk
Medlem

Väldigt många frågor, tyvärr orkade jag inte igenom formuläret....

Permalänk
Medlem

Orkade inte heller. Gav upp när det inte fanns relevanta svar på frågorna.

Permalänk
Medlem

Oj, så många som sitter i timmar och plippar framför datorn men har inte ett attention span längre än 4min
Det är väll bara att ställa upp och svara på det som frågas, vad är problemet?

Äh jag slänger in ett kinder ägg till de 10 första som går från gnäll till snäll

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som hände men GoldStar var ett av TV-märkena som först dök upp i mitt huvud 🙈

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vet inte vad som hände men GoldStar var ett av TV-märkena som först dök upp i mitt huvud 🙈

Blev LG, från Lucky Goldstar.

Permalänk
Medlem

Saknade:
Va God Of War PS5 och alla andra animerade banners som tar upp hela sidan reklamen så jobbig att du satte på Adblock?
Ja
Vill du ha Dark mode på SweC?
Ja.
Men dom fanns inte såklart för det skiter dom i.

Underligt att en datornördssite fortfarande inte har Dark mode.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

vilka datorer kommer du att tänka på:

Ganska enkelt - ibm, toshiba och dell...det enda som fanns att välja på som jobbdator under senare delen av 90-talet och början av 20-talet om man räknar bort Lap Power Wellton...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Kändes mer som en marknadsundersökning för annonser än en medlemsundersökning? Jag gjorde den i alla fall, och tänkte t.ex. på moderkort som DFI och Abit, datortillverkare som Atari och Sinclair....

Fick samma känsla för ett tag sedan med alla "veckans fråga" och "snabbkoll".

Permalänk
Medlem

Ingen vidare undersökning när frågorna inte syftar till att förbättra Sweclockers överhuvudtaget. Dock gjorde jag den med hopp om att sponsor-gigen kommer leda till bättring överlag.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ambitionen var att avsluta undersökningen men den var helt enkelt för ointressant i betydelsen att jag inte förstod hur den kan göra Sweclockers bättre för dess medlemmar. Det är å andra sidan mycket jag inte förstår.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Bra att man inte tvingas fylla i allt. Om man kommer till något där man inte orkar tänka efter eller inte vill/kan välja och sedan inte kan gå vidare pga detta så brukar jag bara lämna istället, då får ni ingen data alls, inte mitt problem

Permalänk
Medlem

Frågorna var inte lätta alls, antal poster och antal tummar var nog det enda jag gissade rätt på, övriga årtal flyter ju bar ihop för saker som jag bara kommer ihåg i relation till andra saker, inte till vilket år.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Ska göra den sen. Känns som att Swec och andra hårdvarumedia blir slängda framför bussen av marknadens rådande situation. Ett par generationer bakåt är bra nog och kostnaden för att uppgradera för att man villhöver har passerat gränsen för vad många är beredda att betala för det. För egen del har intresset för hårdvara falnat påtagligt. Jag läser artiklar men inte alls lika ingående som förut. Om det inte är artiklar om att det går dåligt för Nvidia - de läser jag gärna.

Måste vara oerhört otacksamt att lägga massa tid på att testa t.ex. nya grafikkort i dessa tider. Hoppas vi får se en förändring - kanske där äldre produkter lever kvar parallellt med nyare för att fylla upp lägre prissegment. Men tillverkarna vill väl knappast konkurrera med sig själva så varför skulle de?

Permalänk
Medlem

Yes, jag gissade fel på alla frågor. Kunde inte någon av dem.

Vad vinner jag?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Tycker inte undersökningen var särskilt lång, så svarade på alla frågorna.

Det enda frågan jag saknade var "Ska vi fortsätta med rörliga annonser"

JA!! Död åt animerade anonser...

typ 5 min eller nått att blåsa igenom det. blev många blanka svar för var inte fan att komma på 3...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

hur i hela skall vi veta detaljer om forumstatistik...?

Visst, går kanske att gör saker lite enklare med rullgardinsmenyer och liknande men i övrigt ansåg jag inte formuläret så betungande men vissa saker får man tänka efter lite extra på, som vilka kragg man köpt, inget man direkt minns i samma utsträckning som grafikkort kanske... eller ville ni veta vilka kragg man var nöjd med??

Blev ju mycket upprepningar

Asus
Logitech
Asus
Logitech
Dell
Asus
Supermicro
Dell
Asus
...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker inte det är konstigt att redaktionen ställer frågor om sponsorerna. Visst, det är inte något som nödvändigtvis gynnar medlemmarna i en direkt mening, men definitivt indirekt. Det är ju vad som finansierar - och därmed möjliggör - sidan och dess vidareutveckling. Så inget konstigt med det.

Däremot så var det en tradig undersökning. Fritextfält tär på krafterna och likaså gör upprepande frågeställningar. Kul med quiz dock.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag tror mer på ett avtal med Ace of Sweden om man vill att det ska bli mörkt på skärmen.

Elr gigabyte...folk glömt bort det verkar det som

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hur tusan kunde jag få 80% rätt när jag gissade på alla frågor.

Hahaha kanske borde köpa trisslott med?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hur tusan kunde jag få 80% rätt när jag gissade på alla frågor.

(1/4)^4 * (3/4)^1 =
Rätt^antal * fel^antal =
3/1024 ≈
0,3%

Ganska låg sannolikhet om det bara är tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade förväntat mig mer i stil med ’mera tester’ eller ’mindre orelaterat’

Samma här. Detta kändes mer riktat mot hur SweC kommer styra framtida annonsering på sajten.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@dimestam var det meningen med: Hej kära SweC'are För jag läste detta som: Hej kära Swekare.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Skrivet av medbor:

(1/4)^4 * (3/4)^1 =
Rätt^antal * fel^antal =
3/1024 ≈
0,3%

Ganska låg sannolikhet om det bara är tur

Helt tur var det ej. Det gick att utesluta vissa alternativ och det gick att gissa rimlighet. Som när var folkrace, ja jag kan inte minnas någon pratade om det de senaste åren. Då är det ett gammalt alternativ etc.

Men jag blev förvånad att jag fick så många rätt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DerpMcDerp:

Ska göra den sen. Känns som att Swec och andra hårdvarumedia blir slängda framför bussen av marknadens rådande situation. Ett par generationer bakåt är bra nog och kostnaden för att uppgradera för att man villhöver har passerat gränsen för vad många är beredda att betala för det. För egen del har intresset för hårdvara falnat påtagligt. Jag läser artiklar men inte alls lika ingående som förut. Om det inte är artiklar om att det går dåligt för Nvidia - de läser jag gärna.

Måste vara oerhört otacksamt att lägga massa tid på att testa t.ex. nya grafikkort i dessa tider. Hoppas vi får se en förändring - kanske där äldre produkter lever kvar parallellt med nyare för att fylla upp lägre prissegment. Men tillverkarna vill väl knappast konkurrera med sig själva så varför skulle de?

Ja, trist att priserna på komponenter skjutit i höjden och att tillgången fortfarande är sisådär. Samtidigt brukar det gå i vågor och följa konjunkturen. Skulle inte förvåna mig om vi snart får se ganska ordentliga prissänkningar nu när försäljningen sjunker. Vi blev ganska bortskämda ett tag på 2010-talet med förhållandevis låga priser även på helt nylanserade produkter.

Vi gamlingar är nog mer luttrade och minns ju fortfarande när en dator kostade som en njure och man var tvungen att uppgradera varannat år för att överhuvudtaget kunna spela nya spel. Håller tummarna för att det vänder igen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur räknas antalet inlägg? Räknas borttagna inlägg? För jag jag räknade så körde jag bara postcount, men misstänker att ni gjorde en 'select count(*) from posts' där då borttagna inlägg inte är med?

(Jag fuskade och räknade på postnummer på inlägg från 2022-02-10 och 2023-02-10)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Orkade inte

Jag la också ner.

Skrivet av orginallinus:

Kändes mer som en marknadsundersökning för annonser än en medlemsundersökning? Jag gjorde den i alla fall, och tänkte t.ex. på moderkort som DFI och Abit, datortillverkare som Atari och Sinclair....

Marknadsundersökning helt klart.

Jag kollar inte på reklam så hur ska jag veta om den är bra/dålig på swec.
Min hjärna har helt slutat bry sig om sånt.
Och vem i ärlighetens namn vill ha reklam egentligen? Det är ju et nödvändigt ont liksom, svårt att vara positiv till det.
Testpiloter, nej jag kollar inte vad amatörer skriver för 1500Kr för jag antar att pengar = bra betyg oavsett så måste anta bias där som läsare.

Det var inga frågor halvvägs in som fick en att tror att Swecs nyehtsrapportering inte förbli felaktig och 1 vecka gammal och då är jag generös.

Arc reviewn häromveckan var ju katastrof tex.

Detta var helt klart mer för att ha underlag till sina sponsorer och företag som skickar review samples.

Så nej hoppade undersökningen för det fans inget mervärde som besökare i den, dom vill veta mer om mig och mina köp vanor för sina sponsorer helt klart.

Vill swec vara relevanta 2023 så får dom inse att Tech media på YT är deras konkurrent och att företagen där får ut innehåll en vecka före swec ofta och att citera andras artiklar och YT klipp inte har mycket värde i dagsläget.

Man besöker swec pga 20 år vana men sidan är allt mer irrelevant tyvärr då alla stora Tech YT redan täckt alla nyheter sedan länge och det är synd för det slutar bara på ett vis till slut.

Men jag önskar swec det bästa och hoppas dom satsar på Video antigena det är på YT eller annat och att dom ser till att vara på toppen va det gäller rapportering för det är enda sättet att överleva i längden.

Men denna så kallade undersökning gav mig inget sådant förtroende.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att undersökningen var enklare än tidigare år. Frågesportsfrågorna gav ett kul avbrott och testet var inom ramen för en rimlig längd.

Det jag möjligen vill kritisera är att tankar på företag inom en kategori färgade resultaten i en annan kategori.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305