Permalänk

Gratis adresser

Vilka fler gratis länk adresser finnns det för fly.to och cjb. Vilka har ingen reklam, vad ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en egen webserver och fixa en no-ip eller någon från dyndns, t.ex. mine.nu, ath.cx osv. Då kan du göra vad du vill, och du slipper oroa dig för att fylla din kvota, reklam, att den är nere utan att du vet om det osv.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Att ha en egen webbserver kan visserligen ha sina fördelar, men det kan bli segt ifall det e fler som laddar ner saker från sidan.. är .tk utan reklam.. Kostar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grandessa
Att ha en egen webbserver kan visserligen ha sina fördelar, men det kan bli segt ifall det e fler som laddar ner saker från sidan.. är .tk utan reklam.. Kostar det?

.tk är gratis med en pup-up banner reklam @ tk

.tk kostar om du inte vill ha pop-up.

Finns att läsa på deras sida

Permalänk

.tk adresser är gratis utan pop-up banner med. Bara att ta bort det på sin "login" sida.

.tk für alle!

Väl mött
Ziggy

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon hundralapp om året för en egen .com domän är ju inte alltför mycket.

Permalänk

Skaffa dig en .net adress och sluta bryta mot alla domänregler. Bli upplyst!

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Var köper man .com adresser så billigt. Jag behöver bara adressen inget utrymme

Permalänk
Medlem

tech.nu kör jag med, ingen reklam eller nåt sånt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.se.fm/

de adresser du kan få gratis här är:

.gbg.nu
.emw.nu
.se.fm
.sthlm.info
.tillsalu.info

gratis och utan reklam...

Permalänk
Permalänk
Medlem

sidan.nu är utan reklam

www.webb.se är med popup-banner gratis
man kan välja på:
info.se
webb.se
och några till kommer inte ihåg

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grandessa
Var köper man .com adresser så billigt. Jag behöver bara adressen inget utrymme

Jag har köpt från www.godaddy.com. Billigt och har funkat bra! Kommer inte ihåg exakt vad det kostar, men runt $8 för ett år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziggytoxic
.tk adresser är gratis utan pop-up banner med. Bara att ta bort det på sin "login" sida.

.tk für alle!

Väl mött
Ziggy

Kan du beskriva exakt hur man gör så vore jag glad!?!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ichnoz
Kan du beskriva exakt hur man gör så vore jag glad!?!?

När du registerar din .tk adress så får du ju ett mail skickat till dig, där din användar-id samt lösen står. Gå in på www.dot.tk o logga in med uppgifterna du fick i mailet. Efter det gå in någon av dina menyer (kommer inte ihåg vilken det är) och kryssa i att .tk popupen ska bort!

Glad sommar!
Ziggy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Skaffa dig en .net adress och sluta bryta mot alla domänregler. Bli upplyst!

What?

Permalänk
Medlem

Om du skaffar en webbserver ( jag tog telia för den ingår ju i telia ADSL och jag har inte hunnit fixa min egen ) så fukar www.does.it skitbra tycker jag, för man kan välja mellan så s*bla många .??? adresser. t.ex. .kick.it, .owns.it, .knows.it, .rule.it mm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
What?

En gång för länge, länge sedan, när man skapade alla olika domänsufixen så fanns det en mening med dem. Detta för att man lätt skulle kunna hålla reda på vad det fanns för innehåll på en sida och vem eller vilka som stod bakom den.

Till exempel:

.org ska enbart användas för organisation, inte av privatpersoner eller företag.

.nu ska endast användas av företag och personer bosatta i det landet som har den domänen, kommer dock inte ihåg vad det heter. Dvs www.ppm.nu indikerar att sidan har med det stillahavslandet att göra. Likadant med .tk som jag inte heller vet vilket land det tillhör.

.info endast till för informationsidor om ett speciellt ämne.

För ospecifierande webbsidor ägda av privatpersoner så ska .net användas, eller .se eftersom det tyvärr är helt fritt numera.

Naturligtvis så har ni kanske märkt att 95% av webben fullkomligt skiter i detta och därför har vi fått detta kaos där det är i stort sett omöjligt att veta vem som står bakom information(Det finns naturligtvis mer faktorer).

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Avstängd

jag vet inte om någon sagt det, men gör såhär:
ladda ner apache , på http://www.apache.com , sedan startar du en webbserver. din adress kommer bli http://dittip .
sedan kan du fixa en domän, mitt tips är www.sidan.nu
riktigt bra, då blir domänen http://namn.sidan.nu

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Jag betalar 108:- per år för mina domäner. Det kan du väll avvara?