Jag älskar allt tekniskt och gräver ofta ner mig snabbt när jag hittar en ny hobby.
Har har haft väldigt många t.ex.
Började intressera mig för gitarrer hade vid en tidpunkt 6 gitarrer och en bas, nu har jag 5 varav 2 har jag byggt själv.
Intresset för datorer tog fart också och gick ifrån att ha en Packard Bell till att bygga mina egna datorer med vattenkylning och fastnade här på sweclockers. Har byggt min egen dator med vattenkylning sen 2012.
Har alltid gillat fordon så när jag hade råd skaffade jag mig min första motorcykel, renoverade nästan allt utom motorn(den var precis renoverad vid köp), renovera gaffeln, styrlager, plast, klädde om sadeln, moddade luftlådan, fixade rätt munstycken till förgasaren, byggde om bakre ramen för att få ett litet facelift med plast från nyare modell. Är inne på andra motorcykeln nu fixar med quick shift och mappar.
Köpte 3D skrivare från kina modade den från ok till en superbra skrivare, designade en egen från delar jag hade över, gick en 2 årig YH kurs i 3D teknik och om det inte var för corona så hade jag nog jobbat med det idag. Har 3 st 3D skrivare.
Tog programmering seriöst, lärde mig ett par språk, lärde mig IOT/embedded/elektronik vid sidan och jobbar nu som mjukvaruingenjör.
Började fixa lite med en NAS för ett par år sen och det har nu utvecklats till att jag köpt två gamla servrar, kör lite VMs och containers med div., funderar på att bygga en rack och 10Gbit nätverk hemma.