Mi Electric Scooter 3 order annulerad

Permalänk
Medlem

Mi Electric Scooter 3 order annulerad

Köpte elsparkcykeln av Mistore efter tips i fyndtråden . De hävdar nu tekniskt fel och annulerar ordern. Rätt kasst gjort, tror verkligen ingen agerat i ond tro eller kan hävde att priset skulle va orimligt lågt.

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Exktremt dåligt och lågt hanterat.

Vad var ordinarie pris, och vilket reapris sålde de för?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av ArvidL:

Köpte elsparkcykeln av Mistore efter tips i fyndtråden . De hävdar nu tekniskt fel och annulerar ordern. Rätt kasst gjort, tror verkligen ingen agerat i ond tro eller kan hävde att priset skulle va orimligt lågt.

Har du lagt märke i "Till" raden på mailet, där har dom varit duktiga att inkludera allas epost adresser som mailet skickades till

Permalänk
Skrivet av nokialogoshop:

Har du lagt märke i "Till" raden på mailet, där har dom varit duktiga att inkludera allas epost adresser som mailet skickades till

Du skojar?

Permalänk
Skrivet av FredrikForsberg:

Du skojar?

Nä, men du får inga bildbevis
Inte jättemånga adresser, 24 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

Har du lagt märke i "Till" raden på mailet, där har dom varit duktiga att inkludera allas epost adresser som mailet skickades till

Skön GDPR miss i såna fall. Åker dom dit på den hade det nog vart billigare att sälja elscootrarna till förlust..

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

Har du lagt märke i "Till" raden på mailet, där har dom varit duktiga att inkludera allas epost adresser som mailet skickades till

Ouch. Kanske läge för https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klag...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Fick samma. Någon som försökt överklaga?

Permalänk
Medlem

Hur mycket billigare var priset då ? Var det så pass lågt att man måste ha förstått det var en miss från deras sida så är det inte mycket du kan göra då.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Hur mycket billigare var priset då ? Var det så pass lågt att man måste ha förstått det var en miss från deras sida så är det inte mycket du kan göra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

<Uppladdad bildlänk>

Okej det där ser ut att vara en helt okej rabatt, alltså jag hade inte fattat att det där skulle vara för bra för att vara sant, och då sysslar jag inte med elscooters men då tycker jag du ska överklaga verkar ruttet att dom gjort så.

Dom borde stå för den missen och istället lär dom få ännu mer arga kunder som kanske inte kommer handla alls i framtiden...

Permalänk
Medlem

Finns det någon på detta forum som någonsin har fått rätt i ett liknande ärende?
Nä, så gå vidare nu!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Exktremt dåligt och lågt hanterat.

Vad var ordinarie pris, och vilket reapris sålde de för?

Du tycker alltså det är "dåligt och lågt" utan att faktiskt känna till förutsättningarna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du tycker alltså det är "dåligt och lågt" utan att faktiskt känna till förutsättningarna.

Jo, det är dåligt när företag inte håller de utlovade priserna tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det är ju en sak när det är orimliga rabatter men den sänkningen är ju fullt rimlig vid rensning för nya produkter. Hade nog tagit upp det för diskussion

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ca 33% rabatt är ju helt normalt, känns ju inte som de kan klaga på rimlighet i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Finns det någon på detta forum som någonsin har fått rätt i ett liknande ärende?
Nä, så gå vidare nu!

Jo, faktiskt. Då gällde det hårddiskar, och "rabatten" var betydligt större då. Dock orkar jag inte leta fram länk.