Valve fångar 40 000 Dota 2-fuskare i fälla

Permalänk
Medlem

Gick in i en server utan VAC med wallhack en gång för o se hur det funka, sköt ett headshot genom en vägg o blev instakickad. "Emil din förgrömmade unge!"... fett tråkigt o ha ihjäl folk med fusk må jag säga.
I singleplayer spel har man haft en o annan gång bara för o se hur stark man kan bli.
I Doom 3 satte jag på God Mode för jag va så jävla rädd... hoppa fortfarande till när det va en Demon runt hörnet -.-

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Diablo 2 HC ladder: dupe, bot, maphack, trojaner
WoW: teleporthack (berikades genom att tp:a runt o öppna kistor i instances), bot till BG
Warcraft 3 ladder: maphack
CS: wallhack, frekvent
DotA 2: never:-) förlorar fair and square

Blivit bannad med totalt kanske 3-4 cd-keys

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Tror att jag har spelat totalt fler timmar med fusk än utan, förutom i nya CoD. Den spelserien är bra som den är

Permalänk

Jag har aldrig fuskat i multiplayer spel.
Dock så har jag använt fusk i singelplayerspel i slutet av 90-talet på gamla spel.

Dock så vill men lillebror möta mig i en Starcraft (1) match.
Dock så hade han använt lite fusk men han förlorade endå.

Jag brukar dock kolla en del på youtube på olika fusk till framför allt BF4.
Jag vill veta hur dom funkar och se hur man kan upptäcka dom när inte anti cheat mjukvarorna upptäcker dom.
Det skulle aldrig falla mig in att fuska i ett online spel. Jag tycker inte om fuskare och den bästa belöningen är när dom blir bannade.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

I am from China and there are many professional or semi-professional dota2 tournaments. Believe me if you don't cheat you may never actually won the game there. They cheat as a whole team and it's kind of a unspoken rules.
Most of the cases they don't cheat to win, but to lose to get crazy rewards from bookmakers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ja, det är där narcissismen kommer in... "Jag, och min egen nöjesupplevelse, är mycket viktigare än andras. Jag tycker att jag har rättigheten att fuska" (ibland kopplat med "andra som fuskar mot mig är såklart fuskare, och borde straffas"...för dubbelmoral är ett koncept som är tämligen obegripligt för sådana människor.)

Inte så mycket rättigheten att fuska utan kan man komma undan med det så gör man det. 😊
Sen om man kan tjäna en hacka på det så är det ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Personbundna konton där man kräver legitimering med tex. bank-id för att ens skapa ett konto. Så när man är bannad är man bannad och så vare med det. Det är min dröm.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Det absolut vanligaste fusket jag använder idag är Cheat Engine där jag har bindat Mouse 4 och Mouse 5 för att speeda upp eller sega ner spelet on push-down.

Det är fusk, jag vet, men vissa spel tar det så himla lång att bara resa från punkt A till B...
Det kan också vara kul när man skjuter NPCs i slowmotion och man sätter sjuka skott!
Skyller på att mina reflexer inte är på topp, jag är gammal!

Detta är bara i singleplayer-spel såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan man fuska i minecraft? Var är alla turneringar i media?

Dom som åker fast för fusk i Minecraft har modifierat "naturlagarna" i spelet så att dom får onaturliga fördelar.
Exempelvis sannolikheten för att olika saker ska kunna hända som gör att dom presterar bättre i spelet.

Permalänk

Fusk är för losers. Loser in game, loser in life.
Känner samma sympati som för myggor och knott.

Använda cheats i offlineläge eller i sp only, är en annan femma.
Sen är det jävligt störigt när t.ex. easy anticheat får för sig att ens drivrutin.dll är en otillåten fil... Hur kan en så dåligt kodad. Cheat hunter ens fungera? Jag har mina tvivel.

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Dom som åker fast för fusk i Minecraft har modifierat "naturlagarna" i spelet så att dom får onaturliga fördelar.
Exempelvis sannolikheten för att olika saker ska kunna hända som gör att dom presterar bättre i spelet.

Du svarade inte riktigt på min fråga. Var är denna multiplayerdelen där de fuskar i Minecraft?

Permalänk
Medlem

Det tragiska är ju att det finns en hel drös med människor som faktiskt på allvar tror att de är "bra/bättre" än andra trots att de använder fusk för att uppnå det. Eller inte ens ser det som "fusk", haft ett par sådana diskussioner med folk som använder otillåtna mods/fusk i World of Tanks på senare tid som t ex inte anser att "auto-aim on weakspots" är ett fusk. Det brukar även ingå "leading shots/auto-fire" i dessa.

Vet att det var någon "debatt" när "skins" kom som mods som visade alla weakspots/vart crew satt/ammorack & engine fanns i olika tanks etc. Argument för att det inte skulle vara fusk var för att den information fanns på andra siter som visade modeller etc, men aldrig funnits "ingame in battle" så att säga.

Skulle aldrig få för mig att fuska i något online/multiplayer spel... kör i stort sett alltid Vanilla i de lägena.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Diablo 2 HC ladder: dupe, bot, maphack, trojaner
WoW: teleporthack (berikades genom att tp:a runt o öppna kistor i instances), bot till BG
Warcraft 3 ladder: maphack
CS: wallhack, frekvent
DotA 2: never:-) förlorar fair and square

Blivit bannad med totalt kanske 3-4 cd-keys

Motivera gärna CS och Warcraft 3, varför ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Om du kan se motståndarens guld så är det en efterbliven apa som har programmerat servern som ens skickar ut guld-värdet till alla.

Den skickar ju inte bara ut infon, clienten ber ju uppenbarligen servern om den vilket är hur de tog spelarna.. Sen kan man ju tycka att det är dåligt också men det är väl relaterat till hur de lagt upp att man kan titta på när folk spelar och helt enkelt lämnat ett hål.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Vet inte varför många spelutvecklare latar sig med fuskförebyggande. Man tjänar så mycket pengar på att banna iaf finansiella fuskare som köper 100 spelexemplar åt gången då konton blir eventuellt bannade. Det blir liksom ca 40 000 nya spel sålda.

i Dota fallet så kostar ju inte några fler spel mer dock... Mer än din tid.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Jag har "fuskat" vid ett tillfälle online och det var Modern Warfare 2.

Fanns ett program som gjorde att man själv kunde hosta games och inte använda sig av den dåliga matchmaking som det spelet plågades av.

När man väl hade sin server uppe så kunde man köra saker som Gun Game osv likt man kunde i vanliga MW

Det blev jag Vacad för

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Spelade ett tag med en grupp (200) spelare från annat land, och det som slog mig var att de hade en så öppen attityd till fuskande. Jag fick uppfattningen att den främsta drivfaktorn till att de fuskade var att de ansåg att det var något som var nödvändigt för att kunna möta andra på en likvärdig nivå. De tänkte att andra framgångsrika spelarlag också fuskade och att de skulle hamna i underläge om de inte (också) gjorde det.

I det fallet handlar fusket om en självuppfyllande profetia snarare än för sabotage eller egen vinning som nämnts ovan.

Laget jag var med i vann. Själv fuskade jag inte och nådde personligen topp 100 på ett spel med över 10 000 spelare. Var mer stolt över den personliga prestationen än att vi vann spelet.

Permalänk
Medlem

Fusk ja...i ungdomen användes både maphack och wallhack i Starcraft och CS men i slutändan så dödar det glädjen och jag hoppas jag är förlåten av mina vänner för vad jag utsatte dom för vid några tillfällen för 20+ år sedan.

Permalänk
Medlem

Javisst har jag fuskat! Väldigt lärorik erfarenhet. Inte lust att skriva en bok men så mycket man kan lära sig av hur folk rör sig, att förstå vilka andra som fuskar och även hur man spelar mot fuskare för att få högre chans att vinna.

CS 1.6 spelade på privatserver cheatserver utan vac och råkade klicka in på en väns "invite" till vanlig server.
Sen på gratisweekend till cod mw2, använde ragehacks och gick afk. Ville mest se om man blev bannad, var så otroligt dåligt rykte att folk inte blev bannade i det spelet.

Multiple VAC bans on record | Info
3650 day(s) since last ban

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Det har ju hänt att man fuskat på LAN osv mot polarna men då har man alltid berättat det efteråt och det bara vart på skoj en liten stund.

Cl_drawothermodels 3 på cs var väll ett av de första och enklaste wallhaxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du svarade inte riktigt på min fråga. Var är denna multiplayerdelen där de fuskar i Minecraft?

Det är inte bara multiplayer i den bemärkelsen du tänker. Speedrunning är populärt i Minecraft där de absolut tävlar mot varandra, även om de inte spelar tillsammans/samtidigt. De som fuskar antingen moddar t.ex drop rates eller splicar videos. Näst intill helt självspelade bottar finns ju för pvp så gissningsvis finns det även i speedrunning för vissa delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Håller med om att vinna en ojämn match är en tom seger.

Skrivet av Hasseman84:

Dock så vill men lillebror möta mig i en Starcraft (1) match.
Dock så hade han använt lite fusk men han förlorade endå.

Det här visar en del av problemet:
Dålig/usel matchning!
En riktigt duktig spelare kan knappast finna något nöje i att besegra en nybörjare med förnedrande resultatsiffror. Om nybörjaren tillåts någon form av handikapp ("fusk") så behöver hen inte förlora lika stort och den duktiga spelaren kanske till och med behöver anstränga sig en aning för att vinna.
Som nybörjare finns inte heller något att lära av att aldrig släppas in i matchen.

Permalänk

Jag fuskblandade kortlekar som liten men sedan dess har jag haft rent mjöl i påsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Motivera gärna CS och Warcraft 3, varför ?

Förmodligen för att man var osäker och ville imponera på kompisar... Körde på samma server som äldre killar på skolan och ville imponera.

Detta var typ 15 år sedan.

Idag spelar jag bara DotA och skulle aldrig få för mig att fuska. Vill förlora ärligt

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.