Zmarket (Zitius) öppna fibernätverk funkar ej

Permalänk
Medlem

Zmarket (Zitius) öppna fibernätverk funkar ej

Hej! Har lite frågor till de som använder sig av zmarket. Har bytt bredbandsleverantör nyligen genom zmarket bytte till mediateknik (500/500). Men tyvärr verkar det interneten inte funka kopplade in switchen som supporten bad mig göra. Men det hjälpte tyvärr inte WAN lyser inte på switchen vilket måste vara anledning att jag inte har internet.

Sökte upp på zmarket om en driftstörning sker i mitt område vilket det gör. Är det därför WAN inte lyser på switchen?

Undrar även om någon kan säga vilka kablar som ska koppas in i switchen vill dubbelkolla att allt sitter rätt tills driftstörningen är löst.

Permalänk
Medlem

Intressant det står att jag med har driftstörningar i mitt område, kanske därför inte mitt nät funkar heller?
Har med zitius, tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Intressant det står att jag med har driftstörningar i mitt område, kanske därför inte mitt nät funkar heller?
Har med zitius, tele2

Troligen är det därför. Lyser WAN på switchen för dig? Kan du även infoga bilder hur switchen är inkopplad?

Permalänk
Medlem

Ja, står det att det är en driftstörning i ert område och ert internet inte fungerar så är det ju troligen relaterat...