Lenovo expanderar OLED-panel på höjden

Permalänk
Melding Plague

Lenovo expanderar OLED-panel på höjden

Lenovo visar upp nytt datorkoncept med rullbar OLED-skärm som kan ge användare mer skärmyta på höjden med ett knapptryck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det va en mysig funktion.

Permalänk
Medlem

Coolt

Permalänk
Medlem

Spännande! Går det inte att fimpa motorn och göra så att man själv kan dra ut skärmen och stänga för att göra det snabbare och slippa ha en liten motor som lägger på tyngd och en extra del som kan paja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Spännande! Går det inte att fimpa motorn och göra så att man själv kan dra ut skärmen och stänga för att göra det snabbare och slippa ha en liten motor som lägger på tyngd och en extra del som kan paja?

Tror det är säkrare med en motor, för de hindrar vissa handhavandefel, men det vore rätt häftigt med en manuell "rullgardin"

Permalänk
Rekordmedlem

Det ska bli intressant att få reda på hur bra det håller över tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Gillar idén men är skeptisk till 10 sekunder.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Spännande! Går det inte att fimpa motorn och göra så att man själv kan dra ut skärmen och stänga för att göra det snabbare och slippa ha en liten motor som lägger på tyngd och en extra del som kan paja?

Blir antagligen som med manuella projektordukar i sådana fall. En manuell projektorduk veckar sig lättare och det kan nog likställas med att en skärm går sönder. Kanske kommer i framtiden. En duk fälls upp och ned nån gång per visning, medan en skärm riskerar att fällas ut 20-30 gånger om dagen, om inte mer.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett intressant användningsområde för vik/rullbara skärmar.

Permalänk
Skrivet av Ecodot:

Spännande! Går det inte att fimpa motorn och göra så att man själv kan dra ut skärmen och stänga för att göra det snabbare och slippa ha en liten motor som lägger på tyngd och en extra del som kan paja?

Kommer väl när folk inser att grundfunktionen med en expanderbar skärm är bra nog i sig utan motorer och att man inte måste försöka ragga uppmärksamhet med Star Trek funktioner

Permalänk

Det är bra koncept börja komma fram. Jag vet flera som har externa usb skärmar och pluggar i, men jag tycker det är osmidigt. Jag själv blir alltid tilldelad externa skärmar till min laptop nästan vart jag än är. Men ibland är man verkligen ute på fält och då hade denna typ varit intressant.

Permalänk
Medlem

Första gången man kastar den på sängen ger den där mekanismen upp, eller när den glider ur soffan, eller stöter i den när den är utfälld

Coolt concept men som laptop helt galet

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Gillar idén men är skeptisk till 10 sekunder.

10 sek väntetid är väl inte så farligt om den extra skärmytan är användbar för dig?Det är ju inte så att du gör det var femte minut. När du väl har den expanderad så kan du ju låta den vara där tills du är klar med laptopen.

Däremot tycker jag det är lite klen ökning av skärmytan. Jag hade förväntat mig en större ökning om man väl implementerar en lösning som denna.

The dual-screen Lenovo YogaBook 9i is unlike any laptop I’ve seen at CES 2023
Detta är väl mer praktiskt om man desperat behöver mer skärmyta på resande fot

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Rätt kul koncept, påminner om gamla Palm Tungsten T3 där manöverpanelen kunde dras ned för att blotta hela skärmpanelen.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot LGR's test av den om sisådär 20 år.
Då kan han berätta hur extremt dyr den var och att av de hundratal som såldes endast ett fåtal fungerar fortfarande.