Permalänk
Medlem

Vad göra!

Hej! Beställde ett system med en AMD2500+, och ser nu att processorn försvunnit! Puts väck! Hur ska jag göra? Vänta, eller avbeställa? *gjåta*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ändra i ordern genom att plocka bort själva processorn och beställ den fråm nån butik som har den på lager.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Ändra i ordern genom att plocka bort själva processorn och beställ den fråm nån butik som har den på lager.

Nja, jag valde montering också.
Kanske skulle byta mot annan CPU? Eller hur lång tid kan det ta innan den kommer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man börjar fan undra hur det står till hos vissa.

En fråga till dig: hur FAN ska någon på Sweclockers veta hur lång tid de tar för din CPU att komma om du inte ens nämnt var du köpt de. Sen så ja hur fan ska nån veta vad du ska göra här? Kontakta butiken istället ffs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doFFen
Man börjar fan undra hur det står till hos vissa.

En fråga till dig: hur FAN ska någon på Sweclockers veta hur lång tid de tar för din CPU att komma om du inte ens nämnt var du köpt de. Sen så ja hur fan ska nån veta vad du ska göra här? Kontakta butiken istället ffs.

Men hoho, har du nån sjukdom?
Såg nu att min dagsgamla tråd sjukit ner, för där står det. Annars så är det DB.

Hur "fan" nån ska kunna veta det? Tja, det kanske har hänt förut att 2500an gått ur lager, men kom tillbaka. Den är ju faktiskt ganska poppis. Jag har mailat butiken, men de brukar vara så sega.

Du verkar ha någon bokstavskombination.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem som dig beställde den 25 och då stog det att den var "på väg" . Gjorde en leveransförfrågan och såg att den skulle kommit den 24 men den hade inte det och därför stog det att den var på väg eftersom dom inte visste när den skulle komma. Igår så blev den bristvara så jag har ingen anning om när jag kommer få se processorn nu.

Hoppas att det inte tar mer än några dagar men känner jag Datorbutiken rätt så kommer det ta 2 veckor till vilket jag har mig själv att skyllla helt och hållet. Eftersom jag gav dom en chans till. Men vad gör man inte för att spara några kronor till

Visa signatur

XP Barton 2500+@2200MHz / Abit NF7-S ver 2.0 / 2x512 MB pc3200 DDR/ 2x80GB westerndigital/ IBM 180GXP 120GB / ATI Radeon 8500 / Chieftec DX-01B-D / Nec FE950+ /Soundblaster Audigy 2 / Acer brännare 16x10x40x / pioneer DVD 116 / Antec Trueblue 480watt / nec nd-1300

Permalänk
Medlem

Äsch, beställde en 2600+ istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är 2600+ lika vass eller kanske vassare än 2500+ Barton?

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maijks
Är 2600+ lika vass eller kanske vassare än 2500+ Barton?

Ibland snabbare, ibland långsammare, men det är marginell skillnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är väl inte direkt nån större skillnad förutom att barton har mer cacheminne och klockar bättre.

Permalänk
Medlem

Du skulle tagit en 2800+ istället då Barton är snabbare per MHz. Annars kunde du avbeställt hela skiten och beställt från komplett istället. De har 2500+ på lager.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Du skulle tagit en 2800+ istället då Barton är snabbare per MHz. Annars kunde du avbeställt hela skiten och beställt från komplett istället. De har 2500+ på lager.

2800+ kostar det dubbla. Nu betalade jag bara 100kr mer.
Ne. De hade inte det chassit jag ville ha.

Visa signatur